Homelink fungerer ikke på min TM3

Startet av stranger1891, lør 09. mar 2019, kl. 10:39

« forrige - neste »

stranger1891

Som tittelen sier at Homelink detekteres ikke av min bil till tross for at andre Tesla (S og X) i felles garasje klarte det?

Any thoughts?

Meth0dical

forsøk å hold fjernkontrollen ganske nærmt front fangeren og under regskiltet.

olemorten76

Mente jeg så i en youtube-video at registreringsprosessen også innebar å trykke inn en gul learn-knapp på selve garasjeåpnermodulen.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

GOS

Sitat fra: stranger1891 på lør 09. mar 2019, kl. 10:39
Som tittelen sier at Homelink detekteres ikke av min bil till tross for at andre Tesla (S og X) i felles garasje klarte det?

Any thoyghts?

Sliter med det samme. Min tidligere S85RWD funket med Homelink, men gar enda ikke fått den til p funke pp Model 3. Har prøvd ca hver 3dje dag de 15 dagene jeg har hatt den. Tror en bare må prøve en del ganger med litt forskjellig avstand/plassering, var flere forsøk før det funket på S'en min også for 5 år siden, men når den først fikk det til så funket det. Jeg prøvde i går med helt nye batterier uten at det hjalp.

Jeg gir den noen flere forsøk. Er ikke sikkert mitt system er 100% Homelink kompatibelt.
Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

Tom

Sitat fra: GOS på lør 09. mar 2019, kl. 12:05
Sitat fra: stranger1891 på lør 09. mar 2019, kl. 10:39

Any thoyghts?

Sliter med det samme. Min tidligere S85RWD funket med Homelink, men gar enda ikke fått den til p funke pp Model 3. Har prøvd ca hver 3dje dag de 15 dagene jeg har hatt den. Tror en bare må prøve en del ganger med litt forskjellig avstand/plassering, var flere forsøk før det funket på S'en min også for 5 år siden, men når den først fikk det til så funket det. Jeg prøvde i går med helt nye batterier uten at det hjalp.

Jeg gir den noen flere forsøk. Er ikke sikkert mitt system er 100% Homelink kompatibelt.
Du har ikke flere fjernkontroller?
Er vel bare den første du satt opp mot porten som kan brukes til å lære bilen..

stranger1891

Jeg prøvde også fra forskjellige avstand, men uten lykke. Kanskje har noe med at bilen må være oppdatert noe jeg ikke fikk enda?

Meth0dical

Sitat fra: stranger1891 på lør 09. mar 2019, kl. 15:41
Jeg prøvde også fra forskjellige avstand, men uten lykke. Kanskje har noe med at bilen må være oppdatert noe jeg ikke fikk enda?

Går ut i fra at du har frosøkt det jeg nevnte tidligere? Fungerte for meg på den måten... jeg måtte forsøke en 10 ganger..

Mippen

Kan det være at skiltet foran skaper krøll for homelink?
Fremtiden er elektrisk.

Lach

Jeg har Crawford TX Systems: Tele Ratio T20 Freq: 869,85 MHz K047186
Porten virker på Model X, men ikke min 3

Her er svaret jeg fikk fra Homelink.

Thank you for contacting HomeLink regarding your 2019 Tesla Model 3. I did some research on your garage door opener as well as the compatible frequency's for HomeLink and unfortunately your opener will not be compatible. I do apologize. You could try getting a universal receiver that operates at a compatible frequency, for example I know that LiftMaster has one with the model number of 850LM.

Thank you,
Emily

z4rd

Finnes det en knapp i Model 3 man kan trykke for å bytte mode under Homelink-settings? Change transmit mode.

Vet det går på min X. Kan switche mellom Homelink og Universal. Måtte ha den i Homelink da jeg paret opp bilen med garasjeportåpneren som støtter Homelink. Går alternativt å bruke universal transmit mode hvis åpneren ikke støtter Homelink.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Torair

Jeg sleit med det samme som dere, og har prøvd alle tips jeg har lest om, uten at noe hjelper. Får ikke koblet min eksisterende portåpner opp mot bilen. Snakket med en leverandør av portåpnere som også venter på sin TM3, fikk der opplyst at TM3 har homeLink versjon 3. Som ikke er kompatibel med eldre porter.. Så jeg ga opp og kjøpte denne her som jeg koblet til min eksisterende portåpner:

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Og det virker, har nå HomeLink som virker i min TM3  :)

stranger1891

Sitat fra: RogerT på søn 10. mar 2019, kl. 08:14
Jeg sleit med det samme som dere, og har prøvd alle tips jeg har lest om, uten at noe hjelper. Får ikke koblet min eksisterende portåpner opp mot bilen. Snakket med en leverandør av portåpnere som også venter på sin TM3, fikk der opplyst at TM3 har homeLink versjon 3. Som ikke er kompatibel med eldre porter.. Så jeg ga opp og kjøpte denne her som jeg koblet til min eksisterende portåpner:

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Og det virker, har nå HomeLink som virker i min TM3  :)

Den løsningen fungerer ja i privata garasjer, men de i fellesgarasje er det et problem mens de med S og X (evt. andre biler) har det fungerende allerede.

Altså vår garasjeport er helt nytt (ble montert) i fjor så kanskje den er også versjon 3, vet ikke, men fungerer ikke på TM3  :(

Toalmar

Snakket med en leverandør av portåpnere som også venter på sin TM3, fikk der opplyst at TM3 har homeLink versjon 3. Som ikke er kompatibel med eldre porter.
Tror det som som RogerT sier her er kjernen av problemene flere her inne har.
I manualen til TM3 står det at man skal sjekke hjemmesiden til Homelink vedrørende kompabilitet.
Da ser man at TM3 kun støtter poståpnere med HL5 versjon.
For å se hvilken versjon akkurat din portåpner har kan sjekkes i denne linken

https://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stranger1891

Sitat fra: Toalmar på søn 10. mar 2019, kl. 09:34
Snakket med en leverandør av portåpnere som også venter på sin TM3, fikk der opplyst at TM3 har homeLink versjon 3. Som ikke er kompatibel med eldre porter.
Tror det som som RogerT sier her er kjernen av problemene flere her inne har.
I manualen til TM3 står det at man skal sjekke hjemmesiden til Homelink vedrørende kompabilitet.
Da ser man at TM3 kun støtter poståpnere med HL5 versjon.
For å se hvilken versjon akkurat din portåpner har kan sjekkes i denne linken

https://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf

Utifra oversikten på kompitable biler så alle de 3 Tesla modelene støtter HL5, ikke bare TM3. Men som sagt det er bare S og X som får et til i vårt garasjeannlegg.

Toalmar

Sitat fra: stranger1891 på søn 10. mar 2019, kl. 14:41
Utifra oversikten på kompitable biler så alle de 3 Tesla modelene støtter HL5, ikke bare TM3. Men som sagt det er bare S og X som får et til i vårt garasjeannlegg.
Er poståpneren i garasjeanlegget HL5?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA