Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mobilen som nøkkel: Husk å krysse av for «walk away door lock»

Startet av Slettet profil, lørdag 09. mars 2019, klokken 10:15

« forrige - neste »

bjornskj

Når vi først snakker om nøkler og sånn, hvor skal man egentlig oppbevare nøkkelkortet når man kjører? Har sett fler instruksjoner der det beskrives at en skal legge nøkkelkortet på konsollen bak flaskeholderen, noe som også ble nevnt av selger når jeg prøvekjørte. Etter jeg kom tilbake fra prøveturen innså jeg, etter å ha krøpet rundt på gulvet for å finne kortet under sete, at dette var et lite gunstig sted.

Jeg antar en egentlig kan fint ha nøkkelkortet i lommeboken på innerlomma?

Bmwi3

Sitat fra: bjornskj på søndag 10. mars 2019, klokken 10:16
Når vi først snakker om nøkler og sånn, hvor skal man egentlig oppbevare nøkkelkortet når man kjører? Har sett fler instruksjoner der det beskrives at en skal legge nøkkelkortet på konsollen bak flaskeholderen, noe som også ble nevnt av selger når jeg prøvekjørte. Etter jeg kom tilbake fra prøveturen innså jeg, etter å ha krøpet rundt på gulvet for å finne kortet under sete, at dette var et lite gunstig sted.

Jeg antar en egentlig kan fint ha nøkkelkortet i lommeboken på innerlomma?

Det kan du, skal kun plasseres ved konsollen for å skru på bilen.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

infaff

Sitat fra: Toalmar på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Tom på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:01
Legge nøkkelkortet hjemme er jo ikke særlig lurt da.. Legg det heller sammen med bankkortet..
Tenkte jeg også. Skal i hvert fall ligge i lommeboken min.

Bumper en gammel tråd, men dette er VELDIG lurt. Har opplevd noen ganger at telefonnøkkelen kopler seg ut uten forvarsel. Fikk opplyst fra Tesla at dette skjer fra en tid til en annen, og at det er en sikkerhetsgreie. Veldig kjipt hvis man er midt på fjellet, på en ferge etc.

jlan

Jeg sjekket for sikkerhets skyld at jeg kan logge på med en lånt mobil, låse opp bilen og velge "keyless driving". Men det krever jo dekning da.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

45316

Sett telefonen i airplane modus og tilbake igjen, da har det funket fòr meg.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


ToWalkOrDrive

Sånn apropos mobil som nøkkel. Har en Note 8 som jeg bruker som nøkkel, men jeg må trykke en knapp på siden for å vekke mobilen tilstrekkelig til at bilen får kontakt når jeg drar i dørhåndtaket. Noen som vet hvordan en fikser dette? Plagsomt å måtte fiske opp mobilen hver gang en skal kjøre...særlig med en åpnet ostepopp i den ene hånden, og en nytent sigarett og åpnet øl i den andre.
Tesla Model Y                         2021-

Bzzlink

Tror det er egne innstillinger på Android for om Bluetooth skal være i gang selv om den sover. Settes pr app etter som jeg har skjønt?

sapps

Hei,
Jeg har aktivert mobiltelefonen som nøkkel og aktivert "walk away locking" på bilen. Er det da noe problem om jeg gjemmer et nøkkelkort inne i bilen på en plass der den ikke er i kontakt med midtkonsollflaten?

Grunnen til at jeg spør; Dersom en går tom for strøm på telefonen så vil kona fortsatt kunne låse opp bilen fra sin telefon. Når jeg da er kommet meg inn i bilen så er det bare å  lete frem nøkkelkortet, legge det på midtkonsollen å kjøre hjem.

Er det noe jeg glemmer eller overser her?

PS: Jeg har testet. Bilen er låst og umulig å åpne fra utsiden selv om kortet ligger inne i bilen dersom mobiltelefonen ligger utenfor rekkevidde.

jlan

Du kan fint kjøre hjem uten nøkkelkortet også, ved å velge "Start" i appen. Så lenge du har passordet ditt, kan du gjøre det fra hvilken som helst mobil som har appen installert.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kenneth Frantzen

Når du kjem deg inn i bilen har du òg straum til å lade telefonen. Men det skadar jo ikkje å ha eit kort på lur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA