Vi som sto i kø 31.03.16 og ikke fått bil.

Startet av Skvulp, lørdag 09. mars 2019, klokken 08:26

« forrige - neste »

Skvulp

Jeg har fått vin og estimert levering mellom 14-27. Kjenner jeg tviler på at jeg får bilen i det tidsrommet.
Er det mange av oss?
Når jeg mottar bilen bærer det rett på rehab for elbilforum og YouTube!
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

torjze

Faller ikke inn under denne kategorien. Reserverte 14.12 og bestilte 16.12. Jeg tar meg selv i å bli irritert på at Tesla leverer ut bil i samme konfigurasjon som det jeg har bestilt til de som bestilte i januar og februar.

Fått FI med VIN og utlevering 24.3 som er en søndag...

Hadde jeg derimot hatt reservasjon i to år og ikke fått bil...

Jonna

Godt å se det er flere ja :D Elbilforum og YT som daglig holder humøret oppe. Har vært uten bil siden midten av januar da i3en ble solgt, og man blir jo fryktelig bortskjemt av å ha enkel tilgang på bil. Får virkelig håpe den ikke kommer senere enn utgangen av Mars..

begiljen

Samme her, sto i kø den 31.03.16, nettopp fått VIN og estimert levering 21. mars. Tar datoen med en klype salt! Merker at jeg også trenger forum- og Tesla-nytt rehab når jeg får bilen :D
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

Meth0dical

Tror dere kan være glad for at dere ikke fikk utlevert bil i februar...  :)

torjze

Sitat fra: Meth0dical på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:34
Tror dere kan være glad for at dere ikke fikk utlevert bil i februar...  :)

Ja, noen lyspunkter er det.

Jeg har imidlertid en bruktbil å selge. Finn-prisen på den raser for hver dag som går.

fnatiC

Sitat fra: torjze på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:18
Faller ikke inn under denne kategorien. Reserverte 14.12 og bestilte 16.12. Jeg tar meg selv i å bli irritert på at Tesla leverer ut bil i samme konfigurasjon som det jeg har bestilt til de som bestilte i januar og februar.

Fått FI med VIN og utlevering 24.3 som er en søndag...

Hadde jeg derimot hatt reservasjon i to år og ikke fått bil...

Dato i final invoice er ikke endelig utleveringsdato, kun grovestimert.

Toalmar

Sitat fra: Jonna på lørdag 09. mars 2019, klokken 09:28
Godt å se det er flere ja :D Elbilforum og YT som daglig holder humøret oppe. Har vært uten bil siden midten av januar da i3en ble solgt, og man blir jo fryktelig bortskjemt av å ha enkel tilgang på bil. Får virkelig håpe den ikke kommer senere enn utgangen av Mars..
Du kan forhåpentlig være glad for 2 ting. Du får prisreduksjon eller oppgradering av bilen, i tillegg har du antagelig fått greit betalt for I3en din. På de har i hvert fall bruktprisene falt mye fra tidlig i januar til nå
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Olings

Jeg har også tilbrakt langt mer tid enn sunt er på YT og elbilforum. Siste oppdatering er at jeg i dag fikk Credit Note på bilen etter at jeg tidligere har fått FI. Ingen dato for utlevering. Jeg ser fram til all ekstra tid jeg får når jeg tilslutt får bilen og ikke lenger bruker like mange timer på dette online-kjøret.

Mistenker at den ekstra tiden blir brukt langs veiene susende rundt i min hvite Tesla Model 3... :P

sche

Jeg stod ikke i kø i mars 2016, men satte meg på reservasjonsliste noen få måneder senere. Bestilte 09.12.18 - helt kurant LR, blå, svart interiør, 18'' dekk - og fikk Final Invoice med VIN 26.02.19 som jeg var så dum å betale i gledesrus over endelig å få livstegn fra Tesla. Har noen personlige forhold som gjør denne ekstra ventetiden veldig ubeleilig og kjip. Der jeg før slukte alt av stoff om Model 3 på YouTube og diverse nettfora i yr forventningslede, så henger jeg nå på disse fora for å bli trøstet av historier fra de som er i samme båt med forholdsvis tidlig bestilling og levering i det blå.

Fikk fortalt på telefon forrige uke (de kunne også si bilen var i Belgia da) at hvis jeg avbestilte denne bilen og bestilte ny så kunne de flytte kreditten jeg hadde betalt over på ny bil. Ringte i dag for å dobbeltsjekke, men han som svarte da var usikker på det (men kunne si at bilen fortsatt var i Belgia). Jeg har bestilt en til maken i kveld og så får vi se hvilken som kommer først. Er det den sist bestilte så skal jeg i alle fall ikke betale før jeg ser bilen foran meg.

sche

Sitat fra: sche på mandag 11. mars 2019, klokken 21:31
Jeg stod ikke i kø i mars 2016, men satte meg på reservasjonsliste noen få måneder senere. Bestilte 09.12.18 - helt kurant LR, blå, svart interiør, 18'' dekk - og fikk Final Invoice med VIN 26.02.19 som jeg var så dum å betale i gledesrus over endelig å få livstegn fra Tesla. Har noen personlige forhold som gjør denne ekstra ventetiden veldig ubeleilig og kjip. Der jeg før slukte alt av stoff om Model 3 på YouTube og diverse nettfora i yr forventningslede, så henger jeg nå på disse fora for å bli trøstet av historier fra de som er i samme båt med forholdsvis tidlig bestilling og levering i det blå.

Fikk fortalt på telefon forrige uke (de kunne også si bilen var i Belgia da) at hvis jeg avbestilte denne bilen og bestilte ny så kunne de flytte kreditten jeg hadde betalt over på ny bil. Ringte i dag for å dobbeltsjekke, men han som svarte da var usikker på det (men kunne si at bilen fortsatt var i Belgia). Jeg har bestilt en til maken i kveld og så får vi se hvilken som kommer først. Er det den sist bestilte så skal jeg i alle fall ikke betale før jeg ser bilen foran meg.

I morges kl 9 ble jeg sannelig oppringt av selger som ville gratulere meg med bestilling av ny Tesla, og hvis det var noe jeg lurte på så skulle jeg bare ringe ham på hans nummer! Det gjaldt selvfølgelig den nye bestillingen gjort i går kveld. Den opprinnelige bestillingen gjort i desember med flere år gammel reservasjon har enda til gode å få en oppringt telefon. Ikke engang vinterdekk ble jeg oppringt om for den reservasjonen. Er det rart man får forskjellig inntrykk av servicenivået?  ::)

fredriks

Har reservasjon fra 1. April 2016, Bestilte 18. Desember. Kun fått FI og en vag SMS om estimert levering mellom 14.3 - 27.3, noe jeg tviler mere og mere på for hver dag som går nå uten å få booket en dato.

Da jeg snakket med Tesla på telefon sist så innrømmet de at SMS-en bare var masseutsendt og at leveringen kunne drøye til April.

Det frister egentlig litt å avbestille hele greia nå, men har da også veldig lyst på bil. Har overbevist meg selv at når jeg først får bilen og ventetiden er over vil min frustrasjon over leveringsprioriteten til Tesla forsvinne. 
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

ganton

Flere i den båten. Reserverte 1.april og bestille 5.des, ikke fått FI eller VIN, bare den sms'en (sier 22.-30.mars) som luktet masseutsendt. Har ikke tro på noen bil i mars.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

elforvan

Jada. Hadde egentlig vært bra om det blir litt utsatt. Hvis jeg bare må vente 2 år 11 måneder og 27 dager på bilen så er jeg redd den er et resultat av hastverksmekking...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Bil: Vetle Lauv (2012)
robotklipper: http://worxlandroid.com/
Sykkel: 48v 800w Electric

Autowinder

Sitat fra: ganton på tirsdag 12. mars 2019, klokken 21:12
Flere i den båten. Reserverte 1.april og bestille 5.des, ikke fått FI eller VIN, bare den sms'en (sier 22.-30.mars) som luktet masseutsendt. Har ikke tro på noen bil i mars.
Til info, det skjedde ikke en pøkk i min bestilling, men når jeg tok 34 minutter i telefonkø i månedsskiftet jan-feb og tok en hyggelig prat om finansiering og forsikring kom VIN og allokert bil samme uka. Har hatt to telefoner á 50-60 minutter i kø senere for å verifisere fremdrift og levering. Sitter en bare og venter på at ting skjer, har Teslas ansatte mer enn nok men å holde unna i påtrykket. Just sayin´

Edit: bestilt 17/1, hentet 9/3.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA