Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kalibrering av kamera, AP og filskifte

Startet av akseln, fredag 08. mars 2019, klokken 09:26

« forrige - neste »

akseln

Kalibrering av kameraet tok ca. 3-4 mil og AP var da mulig etter dette. Det jeg stusser litt på er at filskifte ikke er mulig på flerfils-veier som ikke er motorveier f.eks. Østre Aker vei og RV4 opp Groruddalen. Dette fungerer fint på X-en vår, men TM3 forstår ikke at det er flere filer i samme kjøreretning.

Er det noen som vet om det gjøres ytterligere kalibrering av kameraene på siden eller er det noe annet som gjør at dette ikke fungerer på TM3?

eadie

La merke til dette jeg og. Når jeg kjører på Autopilot, etter at all kalibrering er unnagjort, så fungerer det fint rett frem, hastighetsmessig på ACC, etc.
Men å blinke for å indikere filskifte fører ikke til at autopiloten skifter fil på flerfeltsvei.
Det er ikke bra.
Softwarefeil, eller er det EAP/FDS som ikke er innført "langt nok" på Model 3 sin autopilot?
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

akseln

Filskifte fungerer fint på motorvei både med og uten "navigate on autopilot", men som du sier ikke på andre flerfilsveier.

Dette var slik at fungerte på S/X tidligere før de tok i bruk sidekameraene og det var derfor jeg mistenker at det er noe ytterligere kalibrering som skal til. Kan jo også være en feil selvsagt.

sjokomelk

Har du aktivert "Auto lane change" i Autopilot-menyen?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

akseln

Har ikke Auto lange change, bare "navigate on autopilot". Regner med at denne erstatter det gamle valget. Denne står på.

Filskifte begynte å virke på vei hjem fra jobb. Da er enten kameraene på siden også ferdig kalibrert eller så har det vært for mye snø og dårlig vær tidligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA