Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!

Startet av S4e, torsdag 07. mars 2019, klokken 22:22

« forrige - neste »

jrm

Virker med 11kW nå, på Gen 2, etter å ha oppgradert bilen til 2021.12.25.6!

alagerqv

Håper min får den versjonen snart også da. Når fikk du oppgraderingen?

jrm

Noen dager siden, tok litt tid før jeg merket at den hadde gått over fra 19A til 28A.

alibaba

Og du har 230IT nett og bilen/app viser 11kW mens du lader og ikke bare 28A?
TM3P

jrm

IT ja, hvor kan jeg se lading i kW i bilen? Jeg finner bare i A (med 3-tallet som indikerer 3-fas).

alagerqv

Du ser det om du har valgt kW istedet for km som teller, evt i Tibber eller andre strømapp´er.

jrm

#441
Ah, har ikke prøvd det men har en kWh-måler på kjøkkenveggen som viser 12+, grunnlast i huset er gjerne <1kWh. Og, bilen sier 67km/t i ladeskjermen - det er ca. 4/11 mer enn før :-).

alibaba

Lastet ned 2021.12.25.7 nå. Kan avkrefte at man får 11kW med twc. Fremdeles 7,4 og fasene viser 19/19/28, samme som før.
TM3P

alagerqv

Kjipt... Kan det være noe med hvor ny bilen er som gjorde at andre fikk mer? Min er hentet i romjulen, 3P med facelift (VP, el.bakluke osv).

alibaba

TM3P

alagerqv

Da er din ett halvt år nyere enn min, så da er det nok bare å innse at også for meg blir det som før...

jrm

Bilen er fra tidlig 2019, så det er tvilsomt at det er alderen. Men jeg har meldt dette som problem og bl.a. snakket med andrelinje support to ganger om det i løpet av det siste året, så det kan ha blitt pushet spesifikt som løsning på en enkeltsak.

Men det betyr at det definitivt er på vei til andre også, kanskje fremskyndbart ved å kontakte support...

alagerqv

Da fikk jeg ny software også, og ingen endring.  19/19 A 3-fas...

alagerqv

Har vel første generasjon TWC, om det kan være der forskjellen er.

IbizaMan

#449
Sitat fra: alagerqv på lørdag 07. august 2021, klokken 13:28
Da er din ett halvt år nyere enn min, så da er det nok bare å innse at også for meg blir det som før...

Da har Tesla endelig fikset bug'en på TWC og Model 3 kan nå lade med 11kW effekt selv på IT nett (230V). Det tok over 2 år for Tesla å fikse bug'en men bedre sent enn aldri!  :+1:

Oppsett:
- TWC Gen2 kjøpt i mars 2019
- TM3P tatt ut i august 2019
- IT nett (230V), 3-fase, 40A sikring
- SW versjon: 2021.12.25.7

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA