Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla pick-up?

Startet av BMW850, torsdag 07. mars 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

Rævedilter

Den ser nå bedre ut en Xen, så denne hadde eg tatt any day

1000kwh

Dette er jo det Tesla trenger folkens. Ikke noe streit F150 pickup. Det tror jeg folk hadde reagert mer negativt på.

Nei, nå har Tesla muligheten til å leke seg, og dette er et resultat av det. Husk at de lanserer Y neste år. Det er ganske streite greier.

hELgenen

Sitat fra: 1000kwh på fredag 22. november 2019, klokken 07:42
Dette er jo det Tesla trenger folkens. Ikke noe streit F150 pickup. Det tror jeg folk hadde reagert mer negativt på.

Nei, nå har Tesla muligheten til å leke seg, og dette er et resultat av det. Husk at de lanserer Y neste år. Det er ganske streite greier.

Det kan i alle fall ikke herske noen tvil om at Tesla selv mener de kan leke seg.
Jeg er svært usikker - markedet skifter enormt om dagen. VW har tatt en 180 grader og vil oversvømme markedet med alternativer på elbilfronten - og fra de lanserer en bil til du faktisk kan finne den i butikken er av en annen verden enn hva Tesla klarer. Eks : e-tron sportsback kan vi bestille nå og få levert til våren. Tesla har en helt annen filosofi ved at de lanserer flere år før du kan få den, men når produksjonen først er kommet i gang går det raskt. Ford har allerede sagt at de skal komme med en variant av F150 med batterier etter å ha lansert en model Y konkurrent. Den kom raskt, og om de får opp produksjonen er jeg redd de kan kuppe pick up markedet. Og dette pick up designet Tesla her kommer med - må jo sies å være for spesielt interesserte......

Øyvind.h

Sitat fra: hELgenen på fredag 22. november 2019, klokken 09:07
Jeg er svært usikker - markedet skifter enormt om dagen. VW har tatt en 180 grader og vil oversvømme markedet med alternativer på elbilfronten - og fra de lanserer en bil til du faktisk kan finne den i butikken er av en annen verden enn hva Tesla klarer. Eks : e-tron sportsback kan vi bestille nå og få levert til våren.
VW lanserte akkurat en elektrisk stasjonsvogn. Planlagt tilgjengelig i 2022.
ID Buzz har de også lansert for flere år siden. Usikker på når den kommer?
Poenget er at det ikke er sort/hvitt. Men Tesla må jobbe med utvidet produksjonskapasitet og nye fabrikker for å få ut flere modeller, der andre har et mye større maskineri og delelager å plukke fra.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

02jan

Denne bilen kom overraskende på meg, dvs arkitekturen.

Konseptet her terningkast 6 etter hva jeg kan ha drømt om, at jeg bestemte meg, bare ved å se utvendig design og noe forklaring rundt teknisk oppbygging.

Ser for meg større frihet til å bruke og utstyre bilen etter eget behov, en mye annet der ute.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Autodidact

Sitat fra: Toalmar på søndag 09. juni 2019, klokken 10:04
Sånn ser den vel ut til å bli



Ble vist dette I går sammen med informasjon om pris på $50K, rekkevidde på opp til 800 Km.

Da tenkte jeg — wow, fra Evoque til TM3 var en visuelt en nedtur, men det ble nå sånn.
Nå kan det bli kul "SUV på steroider", kanskje pickup likevel er noe for meg ...

Æeh..., nope!

Den første tanken når jeg så utdrag av presentasjonen i morges var at her har noen kjørt det fullt ut med en storstilt spøk. Mistet fullstendig interessen for å vite mer om den.

I'm done — I'm gone ...

Håkon

kodax

#51
Jeg syns cybertruck ser fet ut, men liker ikke helt tanken på rednecks og terrorister med lynrask panservogn..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Maximus

#52
Cybertruck er jo en ønskedrøm for ettermarkedsleverandørene. Dør og karoseriflatene skriker etter folie eller lakk, og spesielt i usa kommer nok folk også til å pynte både på ut og innsiden med alt mulig av stasj som de måtte synes er kult. Gleder meg til å se resultatene.

Motortrend fikk for øvrig en sniktitt noen uker før lanseringen:

https://www.motortrend.com/cars/tesla/cybertruck/2021/tesla-cybertruck-electric-pickup-photos-info/

Og uvanlig godt samsvar mellom hva som var annonsert, og hva som ble presentert. Cybertruck kunne virkelig vært reksvisita i Blade Runner anno 1982. Nesten så den av den grunn føles litt "gammeldags", eller som en framtidsdrøm som aldri ble realisert. Før nå.

Harde vinkler glir sjelden godt sammen med omgivelsene i naturlige miljøer som skog og mark. (ja DNT, jeg ser på deg, hilsen halvgammel surpomp). Blir kanskje ikke en bil for harmonisøkende naturelskere dette. Men i røffe arbeids og bymiljøer: Jeg liker tanken.


Rævedilter

For å sitere ein bruker fra TLC (LandCruiser) forumet (eller var det DNT??) forumet: Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med 4WD

Samco

Oboy tesla tror denne er litt for futuristisk for verden. Kul liten atv i vertfall.
Men minecraft kile bilen .... nei takk

geear

Trodde også først det var kødd, men skjønte at han er gal nok til å lansere noe slikt, og etterhvert syns jeg det var skamkult. Spesielt sammen med sleggebestandige rustfrie ulakkerte paneler, innebygd kjørerampe, elektrisk ATV med lading, og de sinnsvake ytelsene. Definitivt ikke noe vakkert skue, men dette er perfekt "end of the world"-kjøretøy, som er bakgrunnen for Elon sine visjoner. Knalltøft at de tør. Jeg har, som sivilist, ralla rundt med testutgaver av ganske spesielle militære kjøretøyer på veien før, og det er er en vanvittig opplevelse. Tror det å kjøre denne vil overgå det.

Det har faktisk blitt slik nå at Elon tør å gjøre så sinnsyke ting at det overgår alles fantasier.

Slik den bilen er laget, med lukket lasteplan, og 6-seter, så kan den faktisk erstatte Model X som hovedbil for oss.

1000kwh

Sitat fra: hELgenen på fredag 22. november 2019, klokken 09:07
Sitat fra: 1000kwh på fredag 22. november 2019, klokken 07:42
Dette er jo det Tesla trenger folkens. Ikke noe streit F150 pickup. Det tror jeg folk hadde reagert mer negativt på.

Nei, nå har Tesla muligheten til å leke seg, og dette er et resultat av det. Husk at de lanserer Y neste år. Det er ganske streite greier.

Det kan i alle fall ikke herske noen tvil om at Tesla selv mener de kan leke seg.
Jeg er svært usikker - markedet skifter enormt om dagen. VW har tatt en 180 grader og vil oversvømme markedet med alternativer på elbilfronten - og fra de lanserer en bil til du faktisk kan finne den i butikken er av en annen verden enn hva Tesla klarer. Eks : e-tron sportsback kan vi bestille nå og få levert til våren. Tesla har en helt annen filosofi ved at de lanserer flere år før du kan få den, men når produksjonen først er kommet i gang går det raskt. Ford har allerede sagt at de skal komme med en variant av F150 med batterier etter å ha lansert en model Y konkurrent. Den kom raskt, og om de får opp produksjonen er jeg redd de kan kuppe pick up markedet. Og dette pick up designet Tesla her kommer med - må jo sies å være for spesielt interesserte......
Tror de har funnet sin egen greie her. De som liker denne elsker den og skal ha en.

Nå må vi tenke litt nytt. Vi er jo vokst opp med hvordan en bil skal se ut.

emurof

Sitat fra: RuneW på fredag 22. november 2019, klokken 05:17
Første tanke er uff  :laugh:

Sånn rent utseendemessig...

Blir sikkert ikke tatt i radar da i alle fall  :+1:

Ja, det første jeg tenkte var om dette kunne stemme. Men jo mer jeg tenker på det, desto kulere synes jeg den er. Så jeg har gått fra å hate den til å begynne å like den.

Øyvind.h

Kunne erstattet X ja. Ungene var i ekstase her i dag morges. Kona not so much :D

Spørs litt hva naboene sier da det allerede er litt trangt der jeg står når jeg ikke parkerer utenfor huset. Blir litt større enn Model X..
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Arntiv

Kan denne kjøres med førerkort klasse B?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA