Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kønummer tilgjengelig på "Min Side"

Startet av ID4, tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34

« forrige - neste »

ID4

Yes, fikk kønr blant de 40 fremste. Og jeg som snart får en Kona.... Hvem skal jeg beholde...

hm.

Tulle

Sitat fra: Venterpåkona på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34
Yes, fikk kønr blant de 40 fremste. Og jeg som snart får en Kona.... Hvem skal jeg beholde...

hm.
Jeg velger alltid kona foran andre....

ID4

Sitat fra: Tulle på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:41
Sitat fra: Venterpåkona på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34
Yes, fikk kønr blant de 40 fremste. Og jeg som snart får en Kona.... Hvem skal jeg beholde...

hm.
Jeg velger alltid kona foran andre....

Ser du liker å tulle Tulle ;)

TordS

Sitat fra: Venterpåkona på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34
Yes, fikk kønr blant de 40 fremste. Og jeg som snart får en Kona.... Hvem skal jeg beholde...

hm.

Var nok endel styr med den serveren i går ja, jeg rykket frem fra plass. nr. 247 til litt i overkant av plass.nr 100. Meget fornøyd med det, min Kona er ikke ventet før neste sommer. Nå er det jo kanskje håp om bil i år.

ID4

Sitat fra: TordS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:16
Sitat fra: Venterpåkona på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34
Yes, fikk kønr blant de 40 fremste. Og jeg som snart får en Kona.... Hvem skal jeg beholde...

hm.

Var nok endel styr med den serveren i går ja, jeg rykket frem fra plass. nr. 247 til litt i overkant av plass.nr 100. Meget fornøyd med det, min Kona er ikke ventet før neste sommer. Nå er det jo kanskje håp om bil i år.

Jeg tror jeg får Kona i løpet av april, senest  mai. Og med kønr  blant de absolutt første får jeg dilemma. Har jo Kia Soul i dag, og liker bilen. Nå blir den oppgradert ettertrykkelig.

makki

Jeg hadde resv nr 38x, men fått kø nr 23x gleder meg, tror får bilen innen 2019(hvis heldig kanskje etter sommeren)

Fansypantsy

Har i grunnen mistet litt troen på leveringsviljen til Kia, de har jo sviktet helt på eNiro.
Samtidig håper jeg at når informasjonsasvarlig i Kia står og sier i dag på bilmessa i Geneve at de første bilene vil bli levert kunden til sommeren + at Norden er prioritert så stemmer dette.
Er egentlig en grense for hvor tålmodig jeg tror folk vil være :o

makki

Sitat fra: Fansypantsy på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:51
Har i grunnen mistet litt troen på leveringsviljen til Kia, de har jo sviktet helt på eNiro.
Samtidig håper jeg at når informasjonsasvarlig i Kia står og sier i dag på bilmessa i Geneve at de første bilene vil bli levert kunden til sommeren + at Norden er prioritert så stemmer dette.
Er egentlig en grense for hvor tålmodig jeg tror folk vil være :o

Norge er periotert derfor bestillingen startet før lansering, første rekke Norden, deretter tyskland, Frankrike og videre andre eu landene.

02jan

Bestillingene ? Jeg satte meg i reservasjon på e niro før sommer 2018, er langt unna å kunne bestille ( eniro med hengerfeste).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Limodriver

Jeg tror ikke en skal stole noe mer på BOS vedrørende eSoul enn vi kan stole på det som er sagt om eNiro. Det virker som Hyundai (eier Kia i Korea) og Kia BOS tror at markedet ikke holder dem ansvarlige for tidligere kommunisert informasjon. Nå er det BOS som kontrollerer Opel også. Det vil si at de har kontroll over alle relativt rimelig prisede elbiler med lang rekkevidde.

Jeg tror strategien vil slå tilbake på dem når det kommer alternative leverandører. Dersom bilparken skal elektrifiseres (noe jeg er tvilende til) så raskt som det spås vil det komme plenty med alternativer relativt raskt. Dersom ikke vil det heller ikke være lett å selge elbil i Norge når det blir beregnet 25% mva fra 2021.

Cral

kø nummer 172 etter at de vasket res listen.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Tankeboks

kom inn på en herlig 900+

godt jeg satt av tid i hverdagen min til å prøve å booke tidlig da.

kagv

Kønr 1710! Startet reservasjonen kl. 14:00, men kom ikke igjennom før ved 19 tiden. Blir nok ikke bil i år da dessverre:(

Stingsilda

Kom inn på nr 12X. Forsåvidt fornøyd med det, men usikker på om vi bestiller bilen. Kommer an på prisen.

En Niro ville passet oss bedre.

Limodriver

Jeg endte opp med kønr 10xx etter å ha prøvd fra kl 12.

Med Kia sin leveringskapasitet på eNiro tror jeg ikke det blir noen eSoul på meg. Jeg har større tro på at VW leverer ID Neo i bøtter og spann før de første 500 har fått sin eSoul.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA