Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kønummer tilgjengelig på "Min Side"

Startet av ID4, tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:34

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: Stingsilda på tirsdag 12. mars 2019, klokken 12:03
Kom inn på nr 12X. Forsåvidt fornøyd med det, men usikker på om vi bestiller bilen. Kommer an på prisen.

En Niro ville passet oss bedre.

Du kan kjøpe og selge samme dag

HPSE

Sitat fra: makki på tirsdag 12. mars 2019, klokken 17:14
Sitat fra: Stingsilda på tirsdag 12. mars 2019, klokken 12:03
Kom inn på nr 12X. Forsåvidt fornøyd med det, men usikker på om vi bestiller bilen. Kommer an på prisen.

En Niro ville passet oss bedre.

Du kan kjøpe og selge samme dag
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

hELgenen

Dersom du ikke får bilen tidlig - kan en vel fort gå på en smell dersom en tenker å flippe denne. Landet vil jo oversvømmes av nye elbiler til høsten leser jeg.
Om du får bilen tidlig er ikke bare avhengig av ditt kønummer. Hvilken forhandler, farge og utstyrskombinasjon betyr også en del.

makki

#18
Ja det kommer flere biler, men kommer det nok? Alle produsenter sliter med å levere nok bilen med større batterier(bortsett fra tesla),  vw åpnere reservasjonen fra 08 mai, tror ikke heller de kan levere nok biler med langt rekkevidde(levering i følge nettsiden 2020)min mening at dersom får du bilen tidlig, er sannsynligvis kan tjene ekstra, men ikke 50/60 tusen lapper, denne tiden har gått forbi, istedenfor vente 12-18 måneder folk er villig å betale litt ekstra, 15-20 tusen lapper.

Electric cars in Norway

Makki, jeg tror det IKKE kommer nok av bilene med de største batteriene så det vil være høy etterspørsel etter både e-Niro og Soul i lang tid fremover.

Cral

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 17. mars 2019, klokken 18:48
Makki, jeg tror det IKKE kommer nok av bilene med de største batteriene så det vil være høy etterspørsel etter både e-Niro og Soul i lang tid fremover.

Høy etterspørsel ja, men vesentlig kortere køer, og ikke noen vits å ta ut for å flippe...
TM3, Leaf, Opel, Niro, og Kona får jo alle bare kortere og kortere kø... Soul køen er vel den eneste som vokser for øyeblikket, men så fort de starter å levere ut biler derfra, så forsvinner nok køen rimelig fort der også.

Jeg tipper vi har maks 6 mnds kø på alle disse bilene før nyttår.

Jeg _tror_ jeg vet hvilken elbil som blir min neste (Nye Soul) men jeg vet ikke hvilken elbil jeg kommer til å ha sommeren 2020. Til det er det for mange biler som ser veldig aktuelle ut.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

jonnyjb

Jeg legger merke til at kønummeret jeg er tildelt stadig blir noe lavere - er det fordi jeg er langt bak i køen (1500+) og folk kansellerer reservasjonen sin, eller har Kia begynt å kontakte de første i køen?
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

ID4

Sitat fra: jonnyjb på mandag 18. mars 2019, klokken 13:16
Jeg legger merke til at kønummeret jeg er tildelt stadig blir noe lavere - er det fordi jeg er langt bak i køen (1500+) og folk kansellerer reservasjonen sin, eller har Kia begynt å kontakte de første i køen?

Det er vel at noen trekker seg. De kontakter vel ikke noe før tidligst etter at prisen er kjent. Tar sikkert litt tid etter dette også. De må jo ha biler å selge. Ikke nok med noen få demobiler.

Electric cars in Norway

Enig med deg VenterpåKona i det at det er noen som trekker seg og mange står jo også i flere køer. Men når det gjelder leveringskapasitet så tror jeg faktisk at BOS vil kjøre på "høyt gir" her og prøve å levere flest mulig av både e-Niro og nye Soul. Men det avgjørende er hva de bestemmer seg for i KIA hovedkvarteret utenfor Norge. Det er jo KIA hovedkvarteret som bestemmer hvor mange biler Norge får og rekkefølgen, slik jeg har forstått dette.

Electric cars in Norway

Når prisene kommer i morgen så tenker jeg det blir store bevegelser i kø nr rekkefølgen. Uansett  priser så blir noen fornøyd og noen hopper av.

HPSE

Tror det blir så høye priser at mange hopper av...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

makki

Tror det det blir 30-40% hopper av dersom prisen blir nesten samme som tms3. Får se senere idag/imorgen i mine sider, personlig skal vurdere også når prisen blir tilgjengelig, selv har ganske lav kø(eller videre selge???)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA