Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

Macnus

Sitat fra: joakikor på mandag 25. mars 2019, klokken 19:40
Oki, trudde den bare gikk til Trondheim, håpe du har rett.

Den ligger med to forskjellige seilingsruter, og begge står som aktive.

joakikor


Balte

Ei dame fra Tesla ringte meg nå nettopp. Min bil kommer til Trondheim neste uke, så hun antok det blir minst 14 dager til den kommer til Tromsø. Får lov å hente den der nede men jeg venter heller litt til. Leveringsdato på Final Invoice er 21/3.

1000kwh

Sitat fra: Balte på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:31
Ei dame fra Tesla ringte meg nå nettopp. Min bil kommer til Trondheim neste uke, så hun antok det blir minst 14 dager til den kommer til Tromsø. Får lov å hente den der nede men jeg venter heller litt til. Leveringsdato på Final Invoice er 21/3.
Det er kommet mange fler autopilot-vennlige kilometre mellom Trondheim og Tromsø (hvertfall Trøndelag-Helgeland).. ;)

DagfinnN

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:47
Sitat fra: Balte på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:31
Ei dame fra Tesla ringte meg nå nettopp. Min bil kommer til Trondheim neste uke, så hun antok det blir minst 14 dager til den kommer til Tromsø. Får lov å hente den der nede men jeg venter heller litt til. Leveringsdato på Final Invoice er 21/3.
Det er kommet mange fler autopilot-vennlige kilometre mellom Trondheim og Tromsø (hvertfall Trøndelag-Helgeland).. ;)
Jeg hadde kjørt fra Trondheim. Det er jo så kul bil å kjøre langt :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Simen1

Jeg hadde nok kjørt jeg også om føret var bra og jeg hadde tid til å gjøre det. Må jo regne enten en veldig lang dag med fly + kjøring eller legge inn en overnatting.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

stianel

Sitat fra: Simen1 på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:12
Jeg hadde nok kjørt jeg også om føret var bra og jeg hadde tid til å gjøre det. Må jo regne enten en veldig lang dag med fly + kjøring eller legge inn en overnatting.

Fikk samme tlf, sa jeg skulle tenke på det. hun skulle ringe tilbake med mer eksakt dato om et par dager. Hvis det blir levering over påske blir jeg å vurdere å hente den.

joakikor

Fikk også tilbud om å hente i Trondheim, sent neste uke. Takket ja, og forbereder meg på en sykt fin kjøretur hjem til Narvik :-)

stianel

Sitat fra: joakikor på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:43
Fikk også tilbud om å hente i Trondheim, sent neste uke. Takket ja, og forbereder meg på en sykt fin kjøretur hjem til Narvik :-)

Du er jo da midt i mellom ;) spurte du om å få kompensasjon for å hente den selv? Det glemte jeg.

joakikor

Må innrømme at jeg ble så glad for at de ringte at jeg glemte det helt. Ser det blir rundt 1800 i flybill, skal stå for det.

stianel


Simen1

En annen mulighet er å be de levere den på Hurtigruten i Trondheim så kan du plukke den opp når den kommer hit. Jeg mener å huske det koster rundt 4 000 kr. Til sammenligning koster bilfrakt på trailer rundt det dobbelte.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Pocoloco

Sitat fra: Simen1 på onsdag 27. mars 2019, klokken 14:03
En annen mulighet er å be de levere den på Hurtigruten i Trondheim så kan du plukke den opp når den kommer hit. Jeg mener å huske det koster rundt 4 000 kr. Til sammenligning koster bilfrakt på trailer rundt det dobbelte.
Men da får man ikke samme leveringsopplevelse eller registrere ev. feil/mangler.
Tesla Model ≡ 06.04.19

Pocoloco

Fikk telefon nå jeg også!! Om Dekk1 tromsø kan sende vinterdekk til trondheim så blir det henting på fredag 5.april :P :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

xry

#134
Venter heldigvis ikke på bil, men har fulgt noe med på Tromsø den siste måneden. Tromsø har utlevert 4 biler siden 15.03. Var på utlevering for en annen eier, og da ble jeg fortalt at de hadde 30-40 biler som ventet på utlevering (som allerede befant seg i Tromsø!) i tillegg til 7-8 de allerede hadde i det nye utleveringssenteret deres. De hadde også ansatt to nye (hyggelige) personer som skulle hjelpe til med utleveringer. Dette var for over to uker siden.

Hva er det Tromsø egentlig holder på med? Hvorfor står det helt i ro?
Foreløpig har jeg kun to teorier:
1) Det kom cirka 900 biler med amerikanske lys til Norge. Disse må byttes, ellers så har de ikke lov å selge de. Kanskje Tromsø sine biler fikk endel av disse, og nå venter de på deler.
2) Døra inn til utleveringssenteret var *ekstremt* trangt. Det var utrolig liten margin på begge sider når bilen skulle kjøres ut, selv når speilene var inne. Om de skal bruke denne plassen til X og S også, så kan det tenkes at de holder på å bygge om denne inn-/utgangen.

Pussig at hele resten av Norge jobber ræva av seg for å utlevere mest mulig biler, mens tiden nesten står stille i Nord-Norge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA