Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

staleand

#15
Sitat fra: tmfredriksen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 17:36
Det kom mange flere enn 10 biler til Tromsø i dag. Det står 17 ute, og flere står inne i et bygg ved kaia. Ingen adgang inn på området for å se. Bilene kommer direkte fra Nederland. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og satse på at Tesla gjør alt de kan for å levere ut disse bilene.

Så det er intet poeng i at jeg tar en buss til jekta for å lete etter en med mitt VIN?

[EDIT] Ser nå at jeg misforstod. Ikke på Teslas eiendom altså.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

tmfredriksen

Sitat fra: staleand på tirsdag 05. mars 2019, klokken 17:43
Sitat fra: tmfredriksen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 17:36
Det kom mange flere enn 10 biler til Tromsø i dag. Det står 17 ute, og flere står inne i et bygg ved kaia. Ingen adgang inn på området for å se. Bilene kommer direkte fra Nederland. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og satse på at Tesla gjør alt de kan for å levere ut disse bilene.

Så det er intet poeng i at jeg tar en buss til jekta for å lete etter en med mitt VIN?

[EDIT] Ser nå at jeg misforstod. Ikke på Teslas eiendom altså.

Nei, det var ikke kommet noen flere utenfor Tesla i 16:30-tiden. De samme bilene som har stått der snart en uke sto fortsatt der. Skal ta meg en tur i kveld for å se om de har fått flytta noen fra kaia bort dit.

staleand

Fantastisk at du oppdaterer funnene dine, det setter i allefall jeg stor pris på!

Når det er sagt så lurer jeg litt på hva som foregår hos Tesla Tromsø? 3stk Model 3 registrert i Tromsø så langt og biler som blir stående i nesten en uke på kaiområde?! Merkelige greier.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

DeepFu

Endelig begynner det å skje noe!! Ja, nå må de bare få ut fingeren der oppe. Begynner å mistenke at dette har noe med dekk å gjøre. Hva har dere bestilt? Pigg? Piggfritt? 18,19,20 toms felger?
Jeg har bestilt pigg på aero, og lurer på at de ganske enkelt ikke har det.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Løvemat

Gode nyheter at det har kommet biler til Tromsø!
Takk for oppdateringer, tmfredriksen  :)
Ang dekk så har jeg bestillt piggfrie aero.

staleand

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:34
Endelig begynner det å skje noe!! Ja, nå må de bare få ut fingeren der oppe. Begynner å mistenke at dette har noe med dekk å gjøre. Hva har dere bestilt? Pigg? Piggfritt? 18,19,20 toms felger?
Jeg har bestilt pigg på aero, og lurer på at de ganske enkelt ikke har det.

Plausibel hypotese. Jeg har bestilt samme som deg, piggdekk (finnes det noen i Tromsø som kjører med piggfritt?!?) på aero.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Løvemat


DeepFu

Sitat fra: Løvemat på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:37
Har kjørt piggfritt i årevis, ingen problem..

Ville egentlig ha det, men fruen protesterte vilt, og da skjønner jo de fleste hvem som vant den kampen...
Har piggfritt på en Ford Transit Custom, og det går helt utmerket.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tmfredriksen

Har bestilt 19" sommer og 18" aero pigg vinter. Kan jo hende vinterhjulene kom med samme båt, og at det er derfor biler står på vent ja.

tmfredriksen

Status på parkeringa utenfor Tesla Servicesenter Tromsø 21:30 i kveld: Det var kommet en ny hvit performance. That's it. Legger ved et bilde som viser en av bilene som har stått der siden forrige uke.

tmfredriksen

Kan noen ringe Tesla Tromsø på 77290172 og høre hva som skjer? Trykk for salg eller service for å komme til Tromsø. Levering sendes rett til 21959212. Hvis noen har lyst så kan de ringe 21959212 også.
Jeg snakka med både Tromsø og Delivery i går, og de kan ikke svare på noe som helst. Vet de ikke fordi det ikke er de som har ansvar? Når Tromsø ikke vet, og Delivery ikke vet, hvem skal da vite hvordan bilene skal distribueres? Er det derfor de blir stående?

Det er enda ikke registrert flere biler i Tromsø, og dette begynner å bli latterlig. På landsbasis er det nå registrert nesten 1200 biler, og i går ble det registrert rekordmange (nesten 150). Har aldri vært borti så dårlig informasjonsflyt før.

staleand

Jeg ringer de nå. Oppdaterer når jeg har snakket med de.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

staleand

Blir bare overført til «en spesialist ved Teslas hovedkvarter» når jeg ringer salg... Mangelen på underretting er utrolig irriterende. Hvorfor tar ikke Tromsø salgsavdelingen et par telefoner og informerer om ståa? De virker ikke å ha hendene fulle med registrering av biler akkurat... *holder på å gå på veggen*
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

staleand

Ringte serviceavdelingen. Fikk svar. De er vissnok i full sving med å klargjøre biler. Min bil var selvsagt ikke motatt (har aldri lykken på min side i slike situasjoner), men det kan jo tyde på at andre her inne muligens kan glede seg... :-) Ellers så sa han at det var forventet en ankomst av biler iløpet av kvelden eller morgendagen. Vinterhjulene mine, nokian piggdekk, skulle komme iløpet av dagen.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

tmfredriksen

Sitat fra: staleand på onsdag 06. mars 2019, klokken 11:40
Ringte serviceavdelingen. Fikk svar. De er vissnok i full sving med å klargjøre biler. Min bil var selvsagt ikke motatt (har aldri lykken på min side i slike situasjoner), men det kan jo tyde på at andre her inne muligens kan glede seg... :-) Ellers så sa han at det var forventet en ankomst av biler iløpet av kvelden eller morgendagen. Vinterhjulene mine, nokian piggdekk, skulle komme iløpet av dagen.

I full sving med klargjøring er i så fall med de bilene som allerede sto der, og vi vet fra før at ingen av våre biler er en av de. "Ankomst av biler i løpet av kvelden eller morgendagen" - Kødder de? De bilene som vil ankomme er de som allerede står ved havna på Skattøra, og det er snakk om ganske mange biler, kanskje så mange som 50 biler eller enda flere. Helt sykt hvis de enda ikke er begynt å flytte de når de kom i går midt på dagen. Neste båt kommer om 14 dager i følge Norlines, så jeg er ganske sikker på at både min og din bil er ankommet Tromsø. Hvis de skal hente et lass (8 biler?) annenhver dag, så kommer det til å ta en stund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA