Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

staleand

Hvis det du sier er riktig så er det jo intet annet enn sjokkerende. Til sammenlikning så leverte Trondheim ut 14. stk i går. Han nevnte som sagt at vinterhjulene mine skulle komme i dag. Kanskje det er hjulene de har ventet på likevel? Regner med at bilene fra fabrikken kommer med sommerdekk.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

DeepFu

Snakket med Tesla sentralt nå nettopp, ville vite hvor min bil befant seg. Hun jeg snakket med måtte prate litt med manageren først, så satt sikkert 5 min og ventet. Når hun kom tilbake sa hun at hun skulle ta kontakt med Tromsø for å avklare endel ting, så skulle hun kontakte meg igjen. Jeg er dum/ optimistisk nok til å tolke det dithen at GPS-sporing viser at bilen er kommet til Tromsø, og hun kontakter Tromsø for å finne ut hva som foregår der oppe, kanskje til og med skaffe meg en utleveringsavtale???
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tmfredriksen

Håper du får et godt svar. Jeg tror bilene til alle som får nå de neste 2-3 ukene er kommet til Tromsø, bare ikke frakta bort til Tesla enda. Dermed vet ikke Tesla hvilke biler som er ankommet.

DeepFu

Da har jeg snakket med Tesla igjen...  Siden det ikke var noen repons etter første tlf. Nå snakket jeg med Gabrielle (snakket med Kjersti ca halv ett). Gabrielle sjekket med Kjersti som kunne bekrefte at hun forsøkte, gjentatte ganger, å få tak i Tromsø, men det var ingen som svarte tlf. der på grunn av stor arbeidsmengde. Men hun skulle ta kontakt med meg så snart hun fikk tak i dem. Som den avsindig håpløse optimisten jeg er tror jeg det betyr at  vinterdekkene er kommet og at de jobber ræva av seg for å få klargjort og rigget til for utlevering.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tmfredriksen

Kritikkverdig at Tesla Delivery ikke får tak i Tesla Tromsø.
De har bare frakta 8 biler bort til servicesenteret, hvorav 2 var tatt inn i lokalene. 1 hvit performance registrert i dag. Det går virkelig unna der borte.

Mangler de folk? Jeg melder meg gjerne som klargjører.

DeepFu

Og fortsatt er det like stilt fra Tromsø og Tesla delivery... Dette er jo smått utrolig, er det noen som vet om det er noen som helst aktivitet der??
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

staleand

Tesla Tromsø leverte hele to biler i går, noe som førte til utbrenthet hos de ansatte. De unner seg derfor en velfortjent pause i dag.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

tuono

Kan tyde på at bebudet nedleggelse av fysiske butikker ikke vil medføre at de ikke klarer å opprettholde dagens grad av kundeservice  ;)

Pocoloco

Helt utrolig at Tesla ikke har spådd kaoset når Tromsø avd. skal stå for klargjøring, levering og samtidig fortsette med sine vanlige sprengte serviceoppdrag for S og X for så å si hele Nord-Norge...
Jeg fikk SMS for et par dager siden om levering 25-30 mars og at jeg måtte betale fakturaen. Tviler sterkt på at jeg får bilen før påske, de vil nok bare få pengene på kontoen før Q1.

Har bestilt 16. Jan, ingen reservasjon, ingen tesla fra før. Svart, LR, hvitt interiør, uten vinterdekk. Disse har jeg kjøpt fra dekk1 tromsø som skal kryssbytte PH turbin og CVC7 med originalene. Så må avtale time med dem samme dag som levering av TM3... blir spennende å få det til når tesla ringer dagen før, og kansellerer leveringsavtalene...

Ellers bra jobbet for oppretting av eget tråd for N-N og oppdateringene dere gjør. Takk! 
Tesla Model ≡ 06.04.19

tmfredriksen

Tesla Tromsø kommer ikke til å levere ut noen biler før helga fordi de skal i nye lokaler i morgen. Alle bilene som er kommet til Tromsø skal leveres neste uke.

DeepFu

#40
Fikk akkurat SMS med midlertidig leveringdato 13/3 kl.12. Har ikke sjangs å komme fra før på fredag 15. Er det delivery eller Tromsø man må prøve å komme i kontakt med for å få dag endret? Fikk epost også, svarte at jeg ville ha den ut 15/3, 15 min seinere fikk jeg bekreftelse på at det er ordnet. Oppdatert på Tesla-kontoen også. Så da begynner brikkene endelig å falle på plass her.  ???
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Siilverpants

Sitat fra: tmfredriksen på torsdag 07. mars 2019, klokken 16:22
Tesla Tromsø kommer ikke til å levere ut noen biler før helga fordi de skal i nye lokaler i morgen. Alle bilene som er kommet til Tromsø skal leveres neste uke.

Fikk du noen forklaring på hvorfor de skal i nye lokaler? Håper ikke det er pga kapasitets problemer i nåværende lokale, for da kunne de ha vært noen hakk mer proaktive... :)

tmfredriksen

De trengte større utleveringslokaler. Selve servicesenteret tror jeg blir der det er.

Jeg har endelig fått utleveringsavtale, førstkommende tirsdag. Fant bilen min utenfor Tesla i går kveld. Den så ferdig klargjort ut, da jeg fant poleringsrester på den. Den så helt strøken ut!!

DeepFu

Sitat fra: tmfredriksen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:22
De trengte større utleveringslokaler. Selve servicesenteret tror jeg blir der det er.

Jeg har endelig fått utleveringsavtale, førstkommende tirsdag. Fant bilen min utenfor Tesla i går kveld. Den så ferdig klargjort ut, da jeg fant poleringsrester på den. Den så helt strøken ut!!
:+1: :+1:
Blir utleveringslokalene rett i nærheten? Skal ta bussen oppover fra Narvik, og da blir det vel rute 42 til Langnes og gå bortover. SC er der Elkjøp var i "gamle dager"?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

ToWalkOrDrive

Sitat fra: tmfredriksen på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:22
De trengte større utleveringslokaler. Selve servicesenteret tror jeg blir der det er.

Jeg har endelig fått utleveringsavtale, førstkommende tirsdag. Fant bilen min utenfor Tesla i går kveld. Den så ferdig klargjort ut, da jeg fant poleringsrester på den. Den så helt strøken ut!!

Bilen jeg fikk i Stavanger hadde absolutt ingen voks. De sa de ikke hadde hatt tid, og bare måtte få de ut. Men de var veldig stolte over at jeg var en av få som fikk spoileren ferdig montert på. Så senere at det var litt luft under den ene siden, men, så helt pålimt var den ikke.

Var forresten helt enig i prioriteringen med å få ut bilen.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA