Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fungerer wall charger på både Model 3 OG e-Golf

Startet av My2cents, mandag 04. mars 2019, klokken 03:19

« forrige - neste »

My2cents

Er Tesla Wall Charger plug'n'play også på en e-Golf eller bør jeg anskaffe en annen ladestasjon? Har dedikert 32amp 1fas sikring med b-vern.

sjokomelk

Det er Plug'n'Pray ;)
Bare å koble til uten å tenke noe mere på det  :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Wibla

Du må vel gjerne stille inn TWC til å lade alle biler, og ikke bare Tesla, ellers er det tut og kjør.
2018 Tesla Model S 75D

My2cents

Sitat fra: Wibla på mandag 04. mars 2019, klokken 07:30
Du må vel gjerne stille inn TWC til å lade alle biler, og ikke bare Tesla, ellers er det tut og kjør.

Må det altså gjøres noe med DIP bryteren?

Amoss

Sitat fra: Wibla på mandag 04. mars 2019, klokken 07:30
Du må vel gjerne stille inn TWC til å lade alle biler, og ikke bare Tesla, ellers er det tut og kjør.

Selv om det bare er 1-fase?
Model S 85D

sjokomelk

TWC snakker normalt CANbus til bilen. Men hvis det feiler, slår den over til J1772 (den vanlige protokollen for Type1/Type2). Hvis du kobler til en ikke-Tesla kan av og til bilen bli sur på første forsøk, men så slår TWC over og ting starter.
Jeg tror BMW ikke liker TWC, og der vil bilen gi deg noen feilmeldinger.

Hvis du vil være sikker på at det ikke blir krøll, kan du endre DIP-switch 2 til OFF. Da snakker TWC alltid J1772.
Dette ble gjort hos broren min som har en MB B250e som han lader med en TWC.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

My2cents

Sitat fra: sjokomelk på mandag 04. mars 2019, klokken 10:12
TWC snakker normalt CANbus til bilen. Men hvis det feiler, slår den over til J1772 (den vanlige protokollen for Type1/Type2). Hvis du kobler til en ikke-Tesla kan av og til bilen bli sur på første forsøk, men så slår TWC over og ting starter.
Jeg tror BMW ikke liker TWC, og der vil bilen gi deg noen feilmeldinger.

Hvis du vil være sikker på at det ikke blir krøll, kan du endre DIP-switch 2 til OFF. Da snakker TWC alltid J1772.
Dette ble gjort hos broren min som har en MB B250e som han lader med en TWC.

Takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA