Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjeplass model 3 - erfaringer

Startet av a1101, søndag 03. mars 2019, klokken 07:09

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Blir vel litt søkt å inkludere plass i model 3 under gulvet, men ekskludere plass i avensis over hattehyllen.. men for all del, det er bra med bagasjeplass i Model 3 så lenge man ikke må frakte klumpete ting..

olavxxx

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 03. april 2019, klokken 22:33
Blir vel litt søkt å inkludere plass i model 3 under gulvet, men ekskludere plass i avensis over hattehyllen.. men for all del, det er bra med bagasjeplass i Model 3 så lenge man ikke må frakte klumpete ting..
Avensisen har fast hattehylle den også, så er jo i praksis samme type bagasjerom og samme type bagasjeluke.

saphran

Bananbokser og bager...har noen gjort noe tilsvarende med vanlige kofferter, med setene oppe? Jeg vil jo tro det går med ihvertfall 1 stor koffert (?), i beste fall 2. Men hva har man da igjen? Plass til 1 kabinkoffert utenom f.eks, eller må man da over på bager igjen?

Counterpointer

Jeg har overhode ikke noe problem med at Model 3 ikke er en varebil. Aksepterer glatt at jeg ikke kan frakte kjøleskap i bilen.

Skjønner at noen ønsker seg det, da anbefaler jeg en annen bil

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 03. april 2019, klokken 22:33
Blir vel litt søkt å inkludere plass i model 3 under gulvet, men ekskludere plass i avensis over hattehyllen.. men for all del, det er bra med bagasjeplass i Model 3 så lenge man ikke må frakte klumpete ting..
Søkt eller ikke, men poenget er å ha fri sikt ut bakruta, som forøvrig også er et lovkrav, og med denne forutsetningen, og måten vi pakker, så får vi faktisk plass til mer i TM3 enn i Avensisen.
Folk får pakke som de vil og gjøre sine samenlikninger, men så såklart, dersom du pakker til taket er det plass til mer i Avensisen. Det er derfor jeg er tydelig på forutsetningene.
Etter å ha hatt stasjonsvogn i over 15 år, har jeg funnet ut at det er få ganger jeg faktisk trenger det.

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 03. april 2019, klokken 22:44
Jeg har overhode ikke noe problem med at Model 3 ikke er en varebil. Aksepterer glatt at jeg ikke kan frakte kjøleskap i bilen.

Skjønner at noen ønsker seg det, da anbefaler jeg en annen bil

:+1: :+1: :+1:
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

GOS

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 03. april 2019, klokken 22:33
Blir vel litt søkt å inkludere plass i model 3 under gulvet, men ekskludere plass i avensis over hattehyllen.. men for all del, det er bra med bagasjeplass i Model 3 så lenge man ikke må frakte klumpete ting..

Skal du ta med volumet over hattehyllen på en stasjonsvogn, så må du gjøre det på 3'ern også. I begge tilfeller bør en jo sikre tingene da....
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

elekTrond

@Handyman: I hvilken lov står det at det er krav om fri sikt ut bakruta? Dessuten finnes det varenett og hundegitter som går opp til taket.
'13 Mjau

Linka

Sitat fra: saphran på onsdag 03. april 2019, klokken 22:39
Bananbokser og bager...har noen gjort noe tilsvarende med vanlige kofferter, med setene oppe? Jeg vil jo tro det går med ihvertfall 1 stor koffert (?), i beste fall 2. Men hva har man da igjen? Plass til 1 kabinkoffert utenom f.eks, eller må man da over på bager igjen?

TeslaBjørn har en video der han dytter inn alt fra en stykk person til kofferter i bilen. Sjekk YouTube :-)

Randeboy

Sitat fra: Handyman på onsdag 03. april 2019, klokken 22:49
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 03. april 2019, klokken 22:33
Blir vel litt søkt å inkludere plass i model 3 under gulvet, men ekskludere plass i avensis over hattehyllen.. men for all del, det er bra med bagasjeplass i Model 3 så lenge man ikke må frakte klumpete ting..
Søkt eller ikke, men poenget er å ha fri sikt ut bakruta, som forøvrig også er et lovkrav, og med denne forutsetningen, og måten vi pakker, så får vi faktisk plass til mer i TM3 enn i Avensisen.
Folk får pakke som de vil og gjøre sine samenlikninger, men så såklart, dersom du pakker til taket er det plass til mer i Avensisen. Det er derfor jeg er tydelig på forutsetningene.
Etter å ha hatt stasjonsvogn i over 15 år, har jeg funnet ut at det er få ganger jeg faktisk trenger det.

Det er da absolutt ikke et lovkrav. Man kan fylle hele veien opp til taket. Da skal man dog ha et nett eller gitter imellom bakseter og bagasjerom.

bjornskj

Sitat fra: Line K på onsdag 03. april 2019, klokken 23:53
TeslaBjørn har en video der han dytter inn alt fra en stykk person til kofferter i bilen. Sjekk YouTube :-)
Jepp, og der har de store problem med å få inn mer enn en stor koffert - noe som forøvrig min Golf stasjonsvogn svelger 3-4 ganske så lett da jeg kan sette de inn på høykant.

Det korrekte er at det selvfølgelig er større plass i en stasjonsvogn, en skal være rimelig frelst for å påstå noe annet. Og nei, det er ikke krav til at det er fri sikt rett bakover så med bagasjeromgitter kan en fylle helt opp til taket om en ønsker.

Linka

Sitat fra: bjornskj på torsdag 04. april 2019, klokken 00:16
Sitat fra: Line K på onsdag 03. april 2019, klokken 23:53
TeslaBjørn har en video der han dytter inn alt fra en stykk person til kofferter i bilen. Sjekk YouTube :-)
Jepp, og der har de store problem med å få inn mer enn en stor koffert - noe som forøvrig min Golf stasjonsvogn svelger 3-4 ganske så lett da jeg kan sette de inn på høykant.

Det korrekte er at det selvfølgelig er større plass i en stasjonsvogn, en skal være rimelig frelst for å påstå noe annet. Og nei, det er ikke krav til at det er fri sikt rett bakover så med bagasjeromgitter kan en fylle helt opp til taket om en ønsker.
Lenge siden jeg har sett videoen, men fikk han ikke plass til to forholdsvis store kofferter når han plasserte dem «under lokket», fjernet dette og satte dem på hjulene? Pluss det var plass  til noen bager o.l i sidene?

Uansett, syntes bildene med bager illustrerer bra plassen man har til rådighet. Trenger man stasjonsvogn for man frakter vaskemaskiner eller ting av tilsvarende størrelse ukentlig, så kjøp nå en stasjonsvogn, ikke en Sedan. For oss som ikke har det behovet holder det å låne en varebil til 399 kr i tre timer eller ha hjemkjøring av varer, eller låne en stasjonsvogn på Nabobil.

Magnus Hansen

Ja, det er måter å løse dette på. Spesielt hvis man bor sentralt med praktisk tilgang til nabobil mm. Uansett så er det sånn at mange vil oppleve at hele transportbehovet ikke kan dekkes av Model 3. Og det er jo en grunn til at stasjonsvogner selger så mye bedre enn sedaner. Så er det individuelt hvor ofte man kommer i situasjonene hvor man trenger annen type bil. Er det for ofte er det selvfølgelig ikke noe lurt å kjøpe seg Model 3. For de fleste vil det være såpass sjelden at man kan leve med løsninger som nevnt over. Uansett så vil det være et kompromiss og det er vel lite tvil om at folk flest ville valgt en bil med større bagasjeromsåpning hvis de hadde valget. Men da får man ikke elbil i denne prisklassen

fonberg

Sitat fra: Line K på torsdag 04. april 2019, klokken 02:02
Sitat fra: bjornskj på torsdag 04. april 2019, klokken 00:16
Sitat fra: Line K på onsdag 03. april 2019, klokken 23:53
TeslaBjørn har en video der han dytter inn alt fra en stykk person til kofferter i bilen. Sjekk YouTube :-)
Jepp, og der har de store problem med å få inn mer enn en stor koffert - noe som forøvrig min Golf stasjonsvogn svelger 3-4 ganske så lett da jeg kan sette de inn på høykant.

Det korrekte er at det selvfølgelig er større plass i en stasjonsvogn, en skal være rimelig frelst for å påstå noe annet. Og nei, det er ikke krav til at det er fri sikt rett bakover så med bagasjeromgitter kan en fylle helt opp til taket om en ønsker.
Lenge siden jeg har sett videoen, men fikk han ikke plass til to forholdsvis store kofferter når han plasserte dem «under lokket», fjernet dette og satte dem på hjulene? Pluss det var plass  til noen bager o.l i sidene?

Uansett, syntes bildene med bager illustrerer bra plassen man har til rådighet. Trenger man stasjonsvogn for man frakter vaskemaskiner eller ting av tilsvarende størrelse ukentlig, så kjøp nå en stasjonsvogn, ikke en Sedan. For oss som ikke har det behovet holder det å låne en varebil til 399 kr i tre timer eller ha hjemkjøring av varer, eller låne en stasjonsvogn på Nabobil.

Evt kjøp en Model S, her går vaskemaskin eller oppvaskmaskin greit inn
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA