Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjeplass model 3 - erfaringer

Startet av a1101, søndag 03. mars 2019, klokken 07:09

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: My2cents på søndag 03. mars 2019, klokken 22:40
Sitat fra: automat på søndag 03. mars 2019, klokken 21:16
Teslabjørn har hatt banana box test


https://m.youtube.com/watch?v=2OM1UsEAPe4

Hvor mange pakker i bananesker på tur i en sedan? Eller andre karosserityper for den saks skyld? TB gjør my god testing men den bananboks «testen» er veldig urealistisk.

Det er jo en ok måte å kunne sammenligne bagasjerom mellom biler. Men han glemte jo å telle med frunken..

Dani3l

Spoiler alert: Du skrudde av videoen for tidlig.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Magnus Hansen

Sitat fra: Dani3l på søndag 03. mars 2019, klokken 22:56
Spoiler alert: Du skrudde av videoen for tidlig.

Neida  :) Men hvis du ser i tabellen så la han den til i totalen med baksetene nede, men ikke med setene oppe. Ref X og S

Linka

Sitat fra: a1101 på søndag 03. mars 2019, klokken 07:09
Dere som har fått model 3. Hvordan er bagasjeplass f eks for en barnefamilie? Vil den fungere som et fullverdig alternativ som eneste bil eller er det for lite plass?


https://www.youtube.com/watch?v=t_hD1AaHb4g&t=14s

Familie på fem som pakker for tur på tvers av USA. Spol til ca. 2.22 for å se alt de lesser inni. (Selv om som de kanskje har valgt unødvendig mange kolli fremfor et mindre antall større, men myke, bagger).

Dr.Moreau

#19
Hei,

Vi er en familie på fire, har 2 barn i alderen 2,5 år og 3 måneder. Fikk bilen på fredag og har testa litt.

I forhold til det jeg hadde forventa basert på div youtube videoer etc. ble jeg overrasket over hvor god plass det var i baksetet til vår gigantiske bakovervendte bilstol (https://www.besafe.no/product/izi-plus/), mens det i bagasjerommet var litt dårligere plass enn jeg trodde.

Smertegrensa vår var at vi må få med vogn + en stor koffert når vi f.eks skal kjøre til flyplassen (nytter ikke pakke i plastposer da). Med vår stokke dypvogn ble dette litt vanskelig, men jeg kom til slutt til tetris level 100 og fikk lukka bagasjerommet. Var nødt til å ta av hjulene på understellet på vogna for å få til det, for så å legge hjula i brønnen under.

Hvis du har barn som trenger vogn, anbefaler jeg å kjøpe en reisetrille eller to, type sånne som får plass som håndbagasje på fly, for det er det god plass til en i frunken.

ohowl

Tetris level 100  :laugh:

Triller er flotte saker - har aldri hatt behov for noe mer enn en skikkelig kvalitetstitler eller to på tur - de passer også godt i skibokser.

Fortsatt ekstremt spent på om jeg klarer å få inn tre stykk trygge barneseter baki der når høsten kommer og befolkningstallet øker til SUV-nivå. Skal ikke ha SUV.  :police:
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

elekTrond

Gjorde et søk på TM3 og bagasjeplass og fant denne tråden, før jeg snekra en dedikert Bildetråd: Hva får plass i Tesla Model 3?



:o
'13 Mjau

Sverre Hasvold

Var det grei plass til 4 hjul i bilen (kan ta ned baksetene)? Tenkte å skifte til sommersko på bilen snart..

GOS

Sitat fra: Sverre Hasvold på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:44
Var det grei plass til 4 hjul i bilen (kan ta ned baksetene)? Tenkte å skifte til sommersko på bilen snart..

Du må legge ned setet
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Sverre Hasvold

Sitat fra: GOS på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:54
Sitat fra: Sverre Hasvold på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:44
Var det grei plass til 4 hjul i bilen (kan ta ned baksetene)? Tenkte å skifte til sommersko på bilen snart..

Du må legge ned setet

Takk takk, regnet med det.

Magnus Hansen

Det bildet av høytrykksspyleren illustrerer jo godt hvor upraktisk den bagasjeromsåpningen er. At man med nødskrik får med høytrykksspyler i en bil med såpass store ytre dimensjoner er jo ikke bra. Vi får håpe det hengerfeste kommer..0

Pepsipepsi

Vi hadde god plass til helgetur til fjells. Fire store bagger og to par slalomstøvler. To ski i skipose inni bilen, bundet fast i hattehylle for å ikke spidde skjermen ved bråbrems. Matposer i frunk fungerte fint. Men gleder meg til å få på takstativ og boks!.

Opplvede plassen i baksetet som mye større enn ventet.

Handyman

Med erfaring fra -09 Avensis stv. der vi ikke pakker over bagasjerommstrekket, så oppleves TM3 til å ha mye bedre plass.
Familie på 4 med store tenåringer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

Synes denne er klart best. En haug bag`er lagt i en Volvo V70 (som historisk har vært en romslig bil) . Deretter plassert i en M3. Ser ut til at det kunne gått bittelitt mer i V70, men det er jo en stor stasjonsvogn.....

Sitat fra: My2cents på fredag 25. januar 2019, klokken 10:26
Den praktiske cargo plassen skulle være interessant å teste kontra testen som ble gjort på Tesla sin model 3 - siden man allikevel sammenligner. Her er bilder av fem fullstappa store bagger i bagasjerommet på TM3 og da var det plass til overs til litt mer + en ekstra stor bagg i frunken.





Ja og så en i frunken også da, så seks store bagger totalt der altså.



Til sammenligning de samme baggene i en XC70, antar 70-80l mer praktisk plass tilgjengelig i den enn i TM3, men alikevel.


VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

My2cents

De samme baggene som jeg testet her tar jeg med på påskeferie på vinterfjellet + skiutstyret i takboksen. Skal ta noen bilder da også :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA