Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03

Startet av Meth0dical, lørdag 02. mars 2019, klokken 18:18

« forrige - neste »

hpe

Sitat fra: creal på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:45
Jeg tror jeg sier meg enig her. Som tidlig reservasjosnholder / allerede Tesla-eier føles det fort som "belønningen" for gratis lån til Tesla i flere år, er et umiddelbart verditap på ca kr. 25.000,- på bilen vi fikk ut. Så blir det attpåtil verre av at man opplever forskjellsbehandling, hvor noen av oss får autopiloten gratis, og blir fullt ut kompensert, mens andre ikke blir det.

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:25
Nå gir jeg Tesla en ny anledning til å komme tilbake, og dersom det er uklart i hva som gjelder i morgen så leverer jeg faktisk inn skjema med krav om FULL tilbakebetaling av alt og tar fighten av prinsipp etter å ha lånt dem 20.000 i 3 år for mine to Model 3'er...og tilfeldigheten rådde om en fikk rett før eller rett etter 01.03....og bestiller så ny El-bil av ett eller annet slag. Kan være jeg blir så forbannet at det ikke blir Tesla men hopper tilbake til e-tron tanken igjen, selv om jeg synes det er skikkelig dårlig rekkevidde i forhold til Tesla.

Slenger meg på denne. Dette, i tillegg til mye anna smårusk på min bil, gjør at jeg nok kommer til å benytte meg av angreretten.

emurof

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:25Folk kan like det eller ikke, men jeg kommer til å sende inn skjemaet for 14-dagers angrerett og jeg informerte Tesla Stavanger om det. Ha sa at det er jo noe de ikke ønsker skal skje og jeg sa at jeg heller ikke ønsker det, men mine 14 dager er snart utgått og jeg må gjøre det inntil det blir helt avklart hva det er Tesla egentlig mener.

Ser det er flere som snakker om å benytte seg av 14 dagers angrefrist. Best å satse på at Tesla ikke slår seg vrang da.

creal

Håper og tror enda at det er de fornuftige i Tesla Norge som vinner den interne diskusjonen, og at de kompenserer fullt ut med gratis autopilot til oss som fikk levering før 1. mars. I motsatt fall kan jeg konstatere at Tesla allerede har slått seg vrang - men det skal gå greit, i og med at angreretten er godt sikret gjennom lovverket.

Et av problemene med dette, er at Tesla bare lager problemer for seg selv. Nå har de fått flere dager med telefonkø over det som i det store bildet er småpenger for selskapet, i en situasjon hvor de burde ha full fokus på de løpende leveringene. Om de i tillegg setter seg i en situasjon hvor de får inn en drøss med angrerettsbiler de må klargjøre for salg, så blir det enda vanskeligere å ha tillit til at serviceleddet deres skal fungere hvis noe går galt de nærmeste månedene.

afagerholt

Neida - alle får da gratis oppgradering OTA, akkurat som Tesla har sagt. Problemet her er vel bare at ikke alle har fått sin egen, skriftlige bekreftelse av dette av en kilde de stoler på?

Skjønner jo de forskjellige perspektivene her. Bare synes det er litt trist om det skal komme masse unødvendige tilbakeleveringer på grunn av mangefull kommunikasjon.

Jaja. Det er hvert fall mine to cent.  :)

Sverre Hasvold

Tesla Skøyen sa i dag at det kommer AP som gratis OTA til oss som kjøpte uten og har hentet bilen.

Regner da med at alt skal være i orden.

creal

Håper og tror du har rett, men det gjenstår ennå å se. Tesla sørget jo for oppslag i tek.no som sa det motsatte, så det ser ut til å være interne uenigheter om hvordan dette bør håndteres. Per nå flere tenkelige utfall:

1) Man kompenserer kun med halv pris, og trekker tilbake løftene om å inkludere AP/EAP gratis til de som har fått dette.
2) Man kompenserer med halv pris, men gir gratis AP/EAP til de som allerede er lovet det.
3) Man kompenserer med halv pris som over, men gir i tillegg gratis AP/EAP til "kranglefantene"
4) Man går tilbake på oppslaget i tek.no, og gir gratis AP/EAP til samtlige med levering før 1. mars.

Sitat fra: afagerholt på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:15
Neida - alle får da gratis oppgradering OTA, akkurat som Tesla har sagt. Problemet her er vel bare at ikke alle har fått sin egen, skriftlige bekreftelse av dette av en kilde de stoler på?

Skjønner jo de forskjellige perspektivene her. Bare synes det er litt trist om det skal komme masse unødvendige tilbakeleveringer på grunn av mangefull kommunikasjon.

Jaja. Det er hvert fall mine to cent.  :)

Fjorden Baby!

Hentet Model 3 (bestilt uten AP) 28.02.19. Kom gjennom på telefon i dag. Fikk skriftlig bekreftelse på at AP kommer OTA uten kosntad. Dette bør da gjelde alle.

Kopi av epost:

Bekreftelse på at du får standard AP

<xxxxxxx@tesla.com> 5. mars 2019 kl. 10:15

Til: "xxxxxxx@gmail.com" <xxxxxxx@gmail.com>

Hei, 

Bekrefter at du får standard Autopilot i din Model 3 uten ekstra kostnad. Dette vil bli oppdatert i bilen din snart.

Mvh.
Xxxxx Xxxxx | Inside Delivery Advisor, Tesla Norge



afagerholt

Sitat fra: Fjorden Baby! på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:22
Hentet Model 3 (bestilt uten AP) 28.02.19. Kom gjennom på telefon i dag. Fikk skriftlig bekreftelse på at AP kommer OTA uten kosntad. Dette bør da gjelde alle.
Det gjør nok det.

Det er -svært lite sannsynlig- at Tesla ønsker å forskjellsbehandle kunder i lik situasjon.
Det er -svært enkelt- for Tesla å etterkomme dette på litt sikt, når bare de får litt tid på seg.
Det er -svært sannsynlig- at noen kan ha misforstått, og at noe er blitt kommunisert som ikke burde vært det.

De vil vel bare at alle skal bli fornøyd.

GOS

Sitat fra: emurof på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:01
Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:25Folk kan like det eller ikke, men jeg kommer til å sende inn skjemaet for 14-dagers angrerett og jeg informerte Tesla Stavanger om det. Ha sa at det er jo noe de ikke ønsker skal skje og jeg sa at jeg heller ikke ønsker det, men mine 14 dager er snart utgått og jeg må gjøre det inntil det blir helt avklart hva det er Tesla egentlig mener.

Ser det er flere som snakker om å benytte seg av 14 dagers angrefrist. Best å satse på at Tesla ikke slår seg vrang da.

Jeg har tenkt å bruke de pressmidlene jeg har (og eventuelt andre som ønsker å slå følge). Det kom klart frem fra min samtale med Tesla i dag at det er noe de IKKE ønsker at folk bruker seg av denne 14-dagers retten, så det er i deres interesse å rydde opp i rotet. Jeg har også fullt inn noen forbehold på formularet som inneholder blant annet FULL tilbakebetaling slik jeg tolker papiret deres at jeg er berettiget til da det går på angreretten og ikke en avbestilling/mislighold, jeg ikke har kjørt bilen mer enn det som kreves for "nødvendig for å fastslå Kjøretøyets art, egenskaper og funksjon", og dette er så langt også mindre enn de 800 kilometerne som de beskriver gjelder i løpet av de 1-3 dagene med full returrett. (Som nå er blitt 7 dager og 1500 worldwide). Jeg har også skrevet at dersom det blir klarhet i hvordan oppgradering skal / skal ikke virke så kan det vær at jeg velger å ikke bruke angreretten. (Om de i så fall tar den inn og jeg får full tilbakebetaling, så får jeg bare bestille en ny da)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GOS

Sitat fra: afagerholt på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:15
Neida - alle får da gratis oppgradering OTA, akkurat som Tesla har sagt. Problemet her er vel bare at ikke alle har fått sin egen, skriftlige bekreftelse av dette av en kilde de stoler på?


Problemet er at (i det minste noen fra Tesla) Tesla gir skriftlig beskjed om det MOTSATTE.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

runel

Sitat fra: Fjorden Baby! på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:22
Hentet Model 3 (bestilt uten AP) 28.02.19. Kom gjennom på telefon i dag. Fikk skriftlig bekreftelse på at AP kommer OTA uten kosntad. Dette bør da gjelde alle.


Hentet ut bilen 27.02 og ringte Tesla 1. mars. Jeg fikk samme svar av en engelsktalende person; skulle få AP gratis via en OTA. Har ikke fått dette skriftlig.

Ennå har ikke denne oppdateringen kommet. Er det noen som har mottatt denne, eller har noen ide om hvor lang tid det kan ta før den kommer?

najtrox

Har i det lengste prøvd å holde meg unna å sende mail til Tesla angående dette, men nå blir jeg jo rett og slett nødt. Er helt uforståelig at de ikke internt opplyser om slikt, og sender en felles pressemelding eller mail til alle sine kunder med èn forklaring. Her har vi noen som får X opplyst over telefon, Y over epost , Z muntlig.

Får prøve å få en skriftlig bekreftelse så jeg har noe å gå på skulle de plutselig ombestemme seg. Vil jo tro de velger å gi de som tok levering her før 01.03 oppgradering.

iCar

Forskjellige svar å få fra delivery avhengig av
hvem som svarer tydeligvis, denne personen sier at
vi må betale for AP eller FSD

afagerholt

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:59
Jeg har også skrevet at dersom det blir klarhet i hvordan oppgradering skal / skal ikke virke så kan det vær at jeg velger å ikke bruke angreretten.
Så bra! Dette er nok det lure å gjøre :)
Sitat
(Om de i så fall tar den inn og jeg får full tilbakebetaling, så får jeg bare bestille en ny da)
Huff - la oss for all del håpe du slipper det! Vil ha deg på veien i fin ny bil så fort som mulig ;)

afagerholt

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:02
Sitat fra: afagerholt på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:15
Neida - alle får da gratis oppgradering OTA, akkurat som Tesla har sagt. Problemet her er vel bare at ikke alle har fått sin egen, skriftlige bekreftelse av dette av en kilde de stoler på?


Problemet er at (i det minste noen fra Tesla) Tesla gir skriftlig beskjed om det MOTSATTE.
Ja, jeg hørte det. Dette er nok bare en misforståelse. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA