Tesla Model 3 skaper hodebry for 110 sentralen

Startet av Mippen, lør 02. mar 2019, kl. 15:16

« forrige - neste »

Mippen

Denne tweeten sier vel det meste tenker jeg. Kanskje ikke så lurt å teste nød knappen i bilen? Jeg har for eksempel ikke testet ut distress knappen i båten min, og kommer ikke til å bruke den i bilen med mindre det er krise.
Fremtiden er elektrisk.

1317142119

Lol. Det er enkelte jeg lurer på hvordan kan ha tjent nok penger til å kjøpe seg fine ting. Disse kommer høyt opp på den listen

Løve

Så Tesla har ikke lært folk dette ved utlevering av bilen?

Amatøren

Kjenner ikke til dine biler 1317142119, men vi fikk slik SOS knapp første gang i vår 2014 modell av Sharan. Så som for deg, ikke noe nytt for oss heller.

Våre Volkswagen biler (før det Seat og Audi - enda lenger før det Ford) hadde alle nødlink knappen sentralt plassert på dashbordet så den er lett å betjene ved nødbremsing på for eksempel motorvei (god holdning på tyske Autobahn - her har nordmenn mye å lære!) mens SOS knappen er plassert oppe i taket. Dermed unngår man forveksling av SOS og nødblink knappen (for Tesla har visst satt de ved hverandre i taket.....).

Så SOS knapp er ikke noe nytt på tyske biler og på våre biler er den adskilt fra andre knapper man bruker i stressende situasjoner.

Ja, vi har knapper for kupelys og leselys i taket (helgarderer for en eller annen "truffet" person vil kanskje gå til motangrep på mine uttalelser), men de brukes ikke i en stresset situasjon i trafikken av sjåføren. Derfor ikke samme fare ved at SOS knappen er i nærheten av lysbryteren for innvendig lys.

@Løve:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rollep

Sitat fra: Løve på søn 03. mar 2019, kl. 10:51
Så Tesla har ikke lært folk dette ved utlevering av bilen?
Finnes vel snart ikke være seg butikker eller ansatte som tar seg av utleveringene, alt skal jo snart gjøres "online" nå for tiden :D

1317142119

Sitat fra: Amatøren på søn 03. mar 2019, kl. 10:52
Kjenner ikke til dine biler 1317142119, men vi fikk slik SOS knapp første gang i vår 2014 modell av Sharan. Så som for deg, ikke noe nytt for oss heller.

Våre Volkswagen biler (før det Seat og Audi - enda lenger før det Ford) hadde alle nødlink knappen sentralt plassert på dashbordet så den er lett å betjene ved nødbremsing på for eksempel motorvei (god holdning på tyske Autobahn - her har nordmenn mye å lære!) mens SOS knappen er plassert oppe i taket. Dermed unngår man forveksling av SOS og nødblink knappen (for Tesla har visst satt de ved hverandre i taket.....).

Så SOS knapp er ikke noe nytt på tyske biler og på våre biler er den adskilt fra andre knapper man bruker i stressende situasjoner.

Ja, vi har knapper for kupelys og leselys i taket (helgarderer for en eller annen "truffet" person vil kanskje gå til motangrep på mine uttalelser), men de brukes ikke i en stresset situasjon i trafikken av sjåføren. Derfor ikke samme fare ved at SOS knappen er i nærheten av lysbryteren for innvendig lys.

@Løve:+1:
Samme greia vi har på våre biler også. Europeiske alle sammen. En knapp i taket som du skal være litt enkel, hvis det er lov å si, for å trykke på uten å skjønne hva det er. Noen av dem har til og med et lokk over den røde knappen, så man virkelig skal ville trykke på den.

Amatøren

@1317142119:+1:

Alle burde vel hatt et lite lokk over.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA