Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min gamle EAP og den nye inndelingen?

Startet av GeirHM, lørdag 02. mars 2019, klokken 14:49

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Vhagar på fredag 15. mars 2019, klokken 21:21
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 13:03
MCU1 er fullt kapabel til å vise det som trengs.
Basert på hva?
Hva trenger MCUen å gjøre for Sentry og dash cam da? Null og niks. Hvis man vil se video fra kameraene så har tegra 3 h.264 hardware dekoder som holder i massevis. At den er rykkete og til en viss grad laggete kommer av cpu/gpu comboen ja. Alt som skal rendres for visning vil påvirkes av dette. Men coding av videostream fra kamera gjøres av ap hardware, hvor 2,5 har dobble enheter, hvorav en som ikke brukes til AP.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vhagar

Enig i at den har lite å jobbe med for sentry/dash cam så lenge de funksjonene bare lagrer til usb og ikke skal vises på skjermen. (om Tesla har gjort dette riktig) Og at den i seg selv ikke har noe problem med visning av desse videofeed'ene i seg selv. Det er når det skal kombineres med de andre elementene at det skjærer seg.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

s.sjoelli

Sitat fra: GeirHM på lørdag 09. mars 2019, klokken 14:06

Der Tesla virkelig har problemer er i forhold til de som har biler med HW2.0 og som kjøpte gamle FSD. HW2.0 skal ikke ha nok sensorer på bilen til at en bytte av prosessor vil gi dem det Tesla lovet. De med HW2.5 og gamle FSD har en mye bedre sak. Spørsmålet for dem er om retrofit av ny prosessor er mulig. Men alle disse gamle FSD-eierne har altså blitt tilbud å være beta-testere av nye FSD.

Dette ser ut til å stemme. Min TMX2017, HW2.0 ble kjøpt med FSD pakka av forrige eier. Den ble levert inn til Tesla i går tidlig for retrofit og fikk beskjed om at bilen skulle være klar 16:00. Så ble det 19:00. Og så 22:00. Og 21:55 ringte dem å sa de ikke blir ferdige fordi de må ha avklaring fra Engineering. Skulle bli klar ila dagen i dag men nå står det estimert til 22:00 i kveld og blir helt sikkert utsatt igjen (bilen har stått inne i hallen med dørene oppe hele tiden så tydelig at de jobber med den). Noen andre som har fått FSD retrofit på sin HW2.0 bil?

s.sjoelli

Sitat fra: s.sjoelli på torsdag 15. september 2022, klokken 17:47
Sitat fra: GeirHM på lørdag 09. mars 2019, klokken 14:06

Der Tesla virkelig har problemer er i forhold til de som har biler med HW2.0 og som kjøpte gamle FSD. HW2.0 skal ikke ha nok sensorer på bilen til at en bytte av prosessor vil gi dem det Tesla lovet. De med HW2.5 og gamle FSD har en mye bedre sak. Spørsmålet for dem er om retrofit av ny prosessor er mulig. Men alle disse gamle FSD-eierne har altså blitt tilbud å være beta-testere av nye FSD.

Dette ser ut til å stemme. Min TMX2017, HW2.0 ble kjøpt med FSD pakka av forrige eier. Den ble levert inn til Tesla i går tidlig for retrofit og fikk beskjed om at bilen skulle være klar 16:00. Så ble det 19:00. Og så 22:00. Og 21:55 ringte dem å sa de ikke blir ferdige fordi de må ha avklaring fra Engineering. Skulle bli klar ila dagen i dag men nå står det estimert til 22:00 i kveld og blir helt sikkert utsatt igjen (bilen har stått inne i hallen med dørene oppe hele tiden så tydelig at de jobber med den). Noen andre som har fått FSD retrofit på sin HW2.0 bil?

Tydeligvis ikke en knirkefri oppgradering for HW2.0 biler... Levert Onsdag morgen - skulle være klar ila dagen (god kapasitet i hallen nå sa dem :). Onsdag gikk, torsdag gikk og fredag gikk. Nå er ny estimert tid mandag 19:00. Bilen har hele tiden stått inne i hallen og ser i appen at dørene går opp og igjen hele tiden så tydelig at de jobber på den kontinuerlig. Spent på hva jeg får hente når den tid kommer  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA