Antall hestekrefter

Startet av Lynkjapp, fredag 01. mars 2019, klokken 21:08

« forrige - neste »

pekle

Ingen fast formel nei, avhengig av hva Tesla legger inn. Nå øker de f.eks effekten med 5% OTA. Performance har også samme batteri og i utgangspunktet like motorer, bare høyt graderte eller hva man skal kalle det og der tas det ut mye mer makseffekt.

Handyman

Kan legge på 5% i Peak Power på min i kveld etter oppdatering til 2019.8.3 da116a6 :-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Sitat fra: pekle på mandag 25. mars 2019, klokken 22:14
Ingen fast formel nei, avhengig av hva Tesla legger inn. Nå øker de f.eks effekten med 5% OTA. Performance har også samme batteri og i utgangspunktet like motorer, bare høyt graderte eller hva man skal kalle det og der tas det ut mye mer makseffekt.

P har vel 2 induksjonsmotorer, og LR én induksjon og én permanentmagnetmotor?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

Sitat fra: GL1 på mandag 25. mars 2019, klokken 22:22
Sitat fra: pekle på mandag 25. mars 2019, klokken 22:14
Ingen fast formel nei, avhengig av hva Tesla legger inn. Nå øker de f.eks effekten med 5% OTA. Performance har også samme batteri og i utgangspunktet like motorer, bare høyt graderte eller hva man skal kalle det og der tas det ut mye mer makseffekt.

P har vel 2 induksjonsmotorer, og LR én induksjon og én permanentmagnetmotor?
Nei de har like motorer! Forskjellen er at P er "overklokket" for å snakke i prosessor-termer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:26

P har vel 2 induksjonsmotorer, og LR én induksjon og én permanentmagnetmotor?
Nei de har like motorer! Forskjellen er at P er "overklokket" for å snakke i prosessor-termer.
[/quote]
Mente jeg hadde lest at motorene var forskjellig, men tok feil der.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Handyman

Sitat fra: GL1 på mandag 25. mars 2019, klokken 22:45
Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:26

P har vel 2 induksjonsmotorer, og LR én induksjon og én permanentmagnetmotor?
Nei de har like motorer! Forskjellen er at P er "overklokket" for å snakke i prosessor-termer.
Mente jeg hadde lest at motorene var forskjellig, men tok feil der.
[/quote]
Du har helt sikkert lest det. Det står jo flere steder, men er likevel feil ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

#36
Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:46
Sitat fra: GL1 på mandag 25. mars 2019, klokken 22:45
Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:26

P har vel 2 induksjonsmotorer, og LR én induksjon og én permanentmagnetmotor?
Nei de har like motorer! Forskjellen er at P er "overklokket" for å snakke i prosessor-termer.
Mente jeg hadde lest at motorene var forskjellig, men tok feil der.
Du har helt sikkert lest det. Det står jo flere steder, men er likevel feil ;)
[/quote]


Nja, det er både riktig og feil. Motorene er egentlig like, men de plukker de aller beste (gulleksemplarene) til P. Dette kan ha ganske mye å si i forhold til toleranser ol som gir mulighet til å ta ut toppeffekt.

Og det er ikke P som er «overklokket» men LR som er «underklokket». Resultatet er imidlertid det samme.

Tor Erik

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b68mc5/fw_201983_actually_increased_model_3_awd_peak/
Peak, nevnes ca 8% på den øvre delen. Effekt økningen kommer ikke så tidlig og dermed begrenset 0 til 100 økning. Jeg byttet akkurat inn en Model S 85d og awd lr oppleves like rask, og kanskje enda bedre i fart. Mer enn nok, pluss enda litt, så ikke behov for mer.

Gibblay

Ut fra disse resultatene så er det over 400hk i awd LR. Og ola normann kommer nå til å frese rundt med biler som har ytelser som supersportsbiler. Hvem hadde trodd det for noen år siden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA