Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Krever nye FSD HW3?

Startet av Handyman, fredag 01. mars 2019, klokken 16:54

« forrige - neste »

emmern

Står det noe i final invoice?

Det som er spesielt er at ting som var i EAP har blitt flyttet til FSD. Så de bilene som hadde EAP før endringen får automatisk FSD.

NoA var en av de tingene som ble flytta over. Du ser om du har NoA ved å se i Autopilot-menyen. Har du den på 3'ern så har du FSD og.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GOS

#31
Sitat fra: emmern på tirsdag 02. april 2019, klokken 23:25
Står det noe i final invoice?

Det som er spesielt er at ting som var i EAP har blitt flyttet til FSD. Så de bilene som hadde EAP før endringen får automatisk FSD.

NoA var en av de tingene som ble flytta over. Du ser om du har NoA ved å se i Autopilot-menyen. Har du den på 3'ern så har du FSD og.

Dette stemmer bare for de som fikk utlevert bilen etter 01.03. Dersom bilen var bestilt med EAP og levert ut før 01.03 så blir den ikke automatisk oppgradert til FSD.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Atleee

Denne ble hentet ut lørdag 2. mars :o

Handyman

Sitat fra: Atleee på tirsdag 02. april 2019, klokken 23:12
Jeg finner ikke noe om dette på teslakontoen eller i appen. Jeg kjøper av min søster, og den står fremdeles på hennes konto.
Hvor ville dette evt. stå?
Jeg har forresten fått navigate on autopilot, er det en fsd-feature?
Hvis bilen har navigate on autopilot, så har den EAP, og den vil bli oppgradert til FSD senere en gang.
Tror ikke noen har fått dette enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Inop

#34
Her er min oppfatning av AP/EAP/FSD greia, korriger gjerne hvis noe er feil :)

- Alle biler i Norge er levert med HW 2.5
- NoA er en EAP funksjon, ikke FSD
- Per i dag er ingen FSD funksjoner lansert
- Første FSD funksjon ut tror jeg er advanced summon som så vidt er ute i USA og den kjører på HW 2.5
- HW 3.0 er ikke lansert enda og visstnok kjører ikke dagens funksjonalitet godt nok på denne enda men når den gjør det skal nyproduserte biler komme med HW 3.0
- De som har bestilt EAP og fikk levert bil 1. mars eller senere skal få oppdgradering til FSD
- Når det kommer FSD funksjonalitet som krever HW 3.0 skal biler som har FSD og HW 2.5 få oppgradert til HW 3.0 uten ekstra kostnad

Edit: I listen over er det da gammel EAP og FSD det henvises til.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

turfsurf

Sitat fra: Inop på onsdag 03. april 2019, klokken 08:51
- NoA er en EAP funksjon, ikke FSD
- Per i dag er ingen FSD funksjoner lansert

Kommer an på om du snakker om ny eller gammel FSD. NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. er alt i FSD nå. AP er kun ACC+Lane keep.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Inop

Sitat fra: turfsurf på onsdag 03. april 2019, klokken 08:58
Kommer an på om du snakker om ny eller gammel FSD. NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. er alt i FSD nå. AP er kun ACC+Lane keep.

Det har du forsåvidt rett i :) Jeg refererer til gammel EAP og FSD.

Denne figuren som viser funksjonalitet før og nå er ganske beskrivende:


Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Handyman

Sitat fra: Inop på onsdag 03. april 2019, klokken 08:51
Her er min oppfatning av AP/EAP/FSD greia, korriger gjerne hvis noe er feil :)

- Alle biler i Norge er levert med HW 2.5
- NoA er en EAP funksjon, ikke FSD
- Per i dag er ingen FSD funksjoner lansert
- Første FSD funksjon ut tror jeg er advanced summon som så vidt er ute i USA og den kjører på HW 2.5
- HW 3.0 er ikke lansert enda og visstnok kjører ikke dagens funksjonalitet godt nok på denne enda men når den gjør det skal nyproduserte biler komme med HW 3.0
- De som har bestilt EAP og fikk levert bil 1. mars eller senere skal få oppdgradering til FSD
- Når det kommer FSD funksjonalitet som krever HW 3.0 skal biler som har FSD og HW 2.5 få oppgradert til HW 3.0 uten ekstra kostnad

Edit: I listen over er det da gammel EAP og FSD det henvises til.
Helt korrekt etter min oppfatning.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Sitat fra: GOS på onsdag 03. april 2019, klokken 06:42
Dette stemmer bare for de som fikk utlevert bilen etter 01.03. Dersom bilen var bestilt med EAP og levert ut før 01.03 så blir den ikke automatisk oppgradert til FSD.

Så disse bilene vil ha et sett med funsjonalitet som ikke finnes i en pakke lengre? 100% sikker?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Handyman

Sitat fra: turfsurf på onsdag 03. april 2019, klokken 08:58
Sitat fra: Inop på onsdag 03. april 2019, klokken 08:51
- NoA er en EAP funksjon, ikke FSD
- Per i dag er ingen FSD funksjoner lansert
Kommer an på om du snakker om ny eller gammel FSD. NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. er alt i FSD nå. AP er kun ACC+Lane keep.
Det er jo ingen som har FSD pr nå, bare EAP. Nye FSD er ikke rullet ut til bilene enda og kommer senere.
Jeg har EAP og har NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. i denne pakken.
De som kjøpte "gammel FSD" får jo ingenting, eller rettere sagt bare deltagelse i "Early Access Program".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Sitat fra: Handyman på onsdag 03. april 2019, klokken 10:04
Det er jo ingen som har FSD pr nå, bare EAP. Nye FSD er ikke rullet ut til bilene enda og kommer senere.
Jeg har EAP og har NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. i denne pakken.
De som kjøpte "gammel FSD" får jo ingenting, eller rettere sagt bare deltagelse i "Early Access Program".

Ikke levert funksjonalitet nei, men det burde jo eksistere som produkt registrert på bilen din i databasen.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GOS

#41
Sitat fra: emmern på onsdag 03. april 2019, klokken 10:03
Sitat fra: GOS på onsdag 03. april 2019, klokken 06:42
Dette stemmer bare for de som fikk utlevert bilen etter 01.03. Dersom bilen var bestilt med EAP og levert ut før 01.03 så blir den ikke automatisk oppgradert til FSD.

Så disse bilene vil ha et sett med funsjonalitet som ikke finnes i en pakke lengre? 100% sikker?

Jeg er 100% sikker på det jeg skrev.

De som bestilte EAP og fikk bilen før 01.03 har fortsatt EAP. De  har selvfølgelig Autopilot, Filskift ved forbikjøring, Navigate on Autopilot, Summon etc. Da dette er en del av EAP pakken som eksisterer i beste velgående for 'gamle biler. Men det er ikke en pakke du kan bestille nå lenger.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: GOS på onsdag 03. april 2019, klokken 10:10
Sitat fra: emmern på onsdag 03. april 2019, klokken 10:03
Sitat fra: GOS på onsdag 03. april 2019, klokken 06:42
Dette stemmer bare for de som fikk utlevert bilen etter 01.03. Dersom bilen var bestilt med EAP og levert ut før 01.03 så blir den ikke automatisk oppgradert til FSD.

Så disse bilene vil ha et sett med funsjonalitet som ikke finnes i en pakke lengre? 100% sikker?

Jeg er 100% sikker på det jeg skrev.

De som bestilte EAP og fikk bilen før 01.03 har fortsatt EAP. De  har selvfølgelig Autopilot, Filskift ved forbikjøring, Navigate on Autopilot, Summon etc. Da dette er en del av EAP pakken som eksisterer i beste velgående for 'gamle biler. Men det er ikke en pakke du kan bestille nå lenger.
:+1:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på onsdag 03. april 2019, klokken 10:04
Det er jo ingen som har FSD pr nå, bare EAP. Nye FSD er ikke rullet ut til bilene enda og kommer senere.
Jeg har EAP og har NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. i denne pakken.
De som kjøpte "gammel FSD" får jo ingenting, eller rettere sagt bare deltagelse i "Early Access Program".
Alle som har ny AP + FSD på Model 3 og bl.a NoA har pr def funksjonalitet fra FSD pakken.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Inop

#44
Sitat fra: turfsurf på onsdag 03. april 2019, klokken 12:13
Sitat fra: Handyman på onsdag 03. april 2019, klokken 10:04
Det er jo ingen som har FSD pr nå, bare EAP. Nye FSD er ikke rullet ut til bilene enda og kommer senere.
Jeg har EAP og har NoA, Auto lane change, on ramp / off ramp m.m. i denne pakken.
De som kjøpte "gammel FSD" får jo ingenting, eller rettere sagt bare deltagelse i "Early Access Program".
Alle som har ny AP + FSD på Model 3 og bl.a NoA har pr def funksjonalitet fra FSD pakken.

Ingen har funksjonalitet fra gammel FSD i dag.
Mange har funksjonalitet fra ny FSD i dag.

Tesla hadde nok spart litt forvirring hvis de hadde gitt ny FSD et nytt navn :)

Edit - blir forvirret selv - det er ny FSD som burde få et nytt navn, ikke gammel som jeg skrev først :P
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA