Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på ID Buzz

Startet av kodax, fredag 01. mars 2019, klokken 13:12

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: kodax på søndag 22. mai 2022, klokken 10:03

Er man litt handy (eller betaler noen som er det), så kan vel 5-seteren fint bygges om til en praktisk campingbil.
Må man ha 7 seter, ferdigbygget camper (eller awd), så er jo ikke dette bilen, men for alle andre som er på utkikk etter en slik type bil, så må jo denne være midt i blinken.

Kan være, men lurer på om Cargo versjonen er et bedre utgangspunkt i så fall.
Mulig noen kommer med egne ettermarkeds pakker på dette også - burde jo være et marked for slikt mener nå jeg

kodax

Sitat fra: hELgenen på søndag 22. mai 2022, klokken 10:15
Sitat fra: kodax på søndag 22. mai 2022, klokken 10:03

Er man litt handy (eller betaler noen som er det), så kan vel 5-seteren fint bygges om til en praktisk campingbil.
Må man ha 7 seter, ferdigbygget camper (eller awd), så er jo ikke dette bilen, men for alle andre som er på utkikk etter en slik type bil, så må jo denne være midt i blinken.

Kan være, men lurer på om Cargo versjonen er et bedre utgangspunkt i så fall.
Mulig noen kommer med egne ettermarkeds pakker på dette også - burde jo være et marked for slikt mener nå jeg
Men da kan man jo ikke få med seg passasjerer, man får ikke vinduer på siden bak, og det bare til 50K mindre. Tipper Buzzen er et bedre kjøp, også med tanke på videresalg.
Ser forøvrig at man får kjøpt plate for å få flatt "gulv" når sete legges ned.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Jeg kunne tenkt meg plassen og baksete-komforten. Interiøret er kult og komfy. El skyvedører er topp.
Men, det er vanskelig med skiboks på så høy bil, samt nesten 100 km kortere wltp frister ikke.
Kanskje best for dem med 3 barneseter i drift denne. Ekstremt enkel tilgang og et bredt baksete, og god plass til flere enn en barnevogn som går rett inn uten å ta av hjul.

Av de ca 13800 Model X som er solgt har ca 5200 vært 5-seter. Ca 4200 hver av 6- eller 7-seter.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vurderer en elbil

Jeg tenker den også er fin som firmabil dersom man trenger mye plass når man kjører rundt til kunder med prøver, messeutstyr o.l.

Samtidig som den er fin til familiebil også.
Fossilbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA