Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål vedrørende kjøp 2018 leaf

Startet av orj.nie, søndag 10. mars 2019, klokken 18:56

« forrige - neste »

orj.nie

Hei!

Ny på forumet, og blir iløpet av kort tid trolig elbil eier.
Både av økonomiske, miljømessige og tekniske årsaker :)

Sitter og ser på leaf gen.2 (2018+) og kommer nok til å kjøpe denne.

Ser at det er en del launch editions ute for salg, som enten er importert, eller har gått et par 1000km og er norske biler.

Utifra hva jeg kan se er launch edition stort sett i Tekna utstyrsnivå segmentet -men noen er oppgitt til 90KW og andre til 150HK på annonsen. sistnevnte er stort sett forhandlere som har skrevet.

Er det rett at Launch edition har mindre motoreffekt enn tilsvarende N-connecta/Tekna?

Har sett på bilen siden de kom i fjor, og fikk ikke valget i "byggeren" på mer enn en type motor/batteripakke?

Og i såfall, kunne en også få launch med standard 150Hk?

Tenker å forhøre meg litt her -for hvis det viser seg at launch kun kom i 90KW (107HK) variant vil jeg ikke gå i fellen hos en forhandler som sier noe annet :)

TJV

Alle Leaf 40kWh som er levert og sikkert vil bli levert er 150hk.
Launch Edition utgaven kunne man kun velge farge utvendig og om fargen skulle være metallic eller ikke. Enten sort eller «lysegrønn». Utstyrsnivå er vel Launch Edition en Tekna minus subwoofer hvertfall. Kunne ikke betale ekstra for å få parkeringshjelp og skinnseter i en LE variant. Sikkert noen småting annet også, men dette har vært diskutert i tråder på forumet her. Bare å søke.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA