Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

14 dagers angrerett etter norsk Model 3-kontrakt

Startet av creal, fredag 01. mars 2019, klokken 08:32

« forrige - neste »

atta

Jeg lurer på å bruke angrerett. Er på dag 12, og nå leser jeg at vi ikke får gratis oppgradering til AP (bestilte uten) selv om jeg fikk dette skriftlig. Men finner ikke lenger dokumenter på tesla-kontoen. Hvor finner jeg angrerettskjema?

trykkertor

Skjemaet finner du i din epost.
Etter å ha konfigurert bilen, fikk du en epost med en PDF-fil som heter "orderagreement_RN10........"
I den PDF-filen er side 4 og 5 veiledning og skjema for angring.

Hver gang du har endret konfigurasjon på bilen din, har du fått en slik epost. Og skjemaet ligger som nevnt på side 4 og 5.

Skjemaet på side 5 er ikke spesifikt for din bil og deg som kunde, så du kan få en kopi av hvem som helst som har disse sidene. Printe ut side 5. Fylle inn med kulepenn dine data som kunde og på produkt.
Scanne og sende i retur.

P85TMS

Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:10
Hva fikk dere som kjøpte off-menu FSD?
Samme produkt som FSD før den ble tatt bort, eller bare antok dere at det var det samme?
Fikk dere noen dokumentasjon eller beskrivelse av produktet?
Ingenting.
Samme som før den ble tatt bort. Tesla har uttalt at produktet ble fjernet fra konfigurator for å unngå missforståelser, men produktet besto som tidligere. Premissen for kjøp off-menu var at Tesla sa at FSD ville bli dyrere senere dersom man ikke kjøpte det med bilen.
Ingen dokumentasjon eller beskrivelse.

Ampera

Reserverte i juni 2017.
Bilen skulle leveres 9 Mars .
Avbestilte  5 mars.
Fikk 10K på konto 11 mars.
Sende e-post med spørsmål om  hva som skjedde med de resterende 15k, venter på svar.

dissern

En litt eldre tråd dette, men spør likevel. Vi er nå i Januar 2021 og er der noen som har benytter seg av angreretten etter å ha tatt ut en Model 3? Jeg har hatt bilen i 6 dager og vurderer å benytte angreretten basert på at bakluken er voldsomt skjev og solskjerm som falt av. Tesla Service har sett på det og sier «dette er en enkel quick fix», men de vil likevel ikke rette opp feilene innenfor 14 dagers perioden. Bakluken er såpass drøyt skjev at jeg har mine tvil til at de klarer å rette denne helt, og jeg skulle gjerne sett at de forsøkte å rette opp innen 14 dagers perioden, men det vil de altså ikke. Er det noe spesielt å være obs på ved bruk av angreretten?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

thebadger

Sitat fra: dissern på torsdag 07. januar 2021, klokken 17:09
En litt eldre tråd dette, men spør likevel. Vi er nå i Januar 2021 og er der noen som har benytter seg av angreretten etter å ha tatt ut en Model 3? Jeg har hatt bilen i 6 dager og vurderer å benytte angreretten basert på at bakluken er voldsomt skjev og solskjerm som falt av. Tesla Service har sett på det og sier «dette er en enkel quick fix», men de vil likevel ikke rette opp feilene innenfor 14 dagers perioden. Bakluken er såpass drøyt skjev at jeg har mine tvil til at de klarer å rette denne helt, og jeg skulle gjerne sett at de forsøkte å rette opp innen 14 dagers perioden, men det vil de altså ikke. Er det noe spesielt å være obs på ved bruk av angreretten?
Dersom du har lån så må du betale alle omkostningene, og angreretten er ikke ubegrenset så du må ikke ha kjørt for langt eller ha slitasje på noe som helst.
Jeg vet ikke hvordan de gjør det i praksis, men jeg har hørt at ved bruk av angrerett forbeholder de seg retten til å sette den konfigurasjonen i "karantene" for deg i 1 år.
Det beste er å ringe delivery (klokken 09:00) og snakke med dem om det.

eminate

Hvordan er praksisen rundt å angre før bilen er utlevert?
Jeg vurderer dette nå pga utrolig lang leveringstid. Og at kundeservicen er helt elendig.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

thebadger

Sitat fra: eminate på torsdag 07. januar 2021, klokken 18:55
Hvordan er praksisen rundt å angre før bilen er utlevert?
Jeg vurderer dette nå pga utrolig lang leveringstid. Og at kundeservicen er helt elendig.
Du mister visstnok depositum, med mindre det bare er en "trussel"

dissern

Sitat fra: thebadger på torsdag 07. januar 2021, klokken 18:55
Sitat fra: dissern på torsdag 07. januar 2021, klokken 17:09
En litt eldre tråd dette, men spør likevel. Vi er nå i Januar 2021 og er der noen som har benytter seg av angreretten etter å ha tatt ut en Model 3? Jeg har hatt bilen i 6 dager og vurderer å benytte angreretten basert på at bakluken er voldsomt skjev og solskjerm som falt av. Tesla Service har sett på det og sier «dette er en enkel quick fix», men de vil likevel ikke rette opp feilene innenfor 14 dagers perioden. Bakluken er såpass drøyt skjev at jeg har mine tvil til at de klarer å rette denne helt, og jeg skulle gjerne sett at de forsøkte å rette opp innen 14 dagers perioden, men det vil de altså ikke. Er det noe spesielt å være obs på ved bruk av angreretten?
Dersom du har lån så må du betale alle omkostningene, og angreretten er ikke ubegrenset så du må ikke ha kjørt for langt eller ha slitasje på noe som helst.
Jeg vet ikke hvordan de gjør det i praksis, men jeg har hørt at ved bruk av angrerett forbeholder de seg retten til å sette den konfigurasjonen i "karantene" for deg i 1 år.
Det beste er å ringe delivery (klokken 09:00) og snakke med dem om det.

Karantene? En slik konsekvens ville stått i vilkårene i kjøpsavtalen vil jeg tro? Det står ingenting om det der. Ellers så der jeg poenget med slitasje ja.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

eminate

1000kr skal jeg kunne ofre for å komme meg ut av dette her. At det er så mye irritasjon allerede før bilen er levert er ikke et godt tegn. Det er ikke verdt å betale en halv mill for dette her. Har kjørt Tesla Model S i 4år. Men nå tror jeg det er nok Tesla. Kundeservicen blir jo bare værre og værre.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

thebadger

Sitat fra: eminate på torsdag 07. januar 2021, klokken 19:06
1000kr skal jeg kunne ofre for å komme meg ut av dette her. At det er så mye irritasjon allerede før bilen er levert er ikke et godt tegn. Det er ikke verdt å betale en halv mill for dette her. Har kjørt Tesla Model S i 4år. Men nå tror jeg det er nok Tesla. Kundeservicen blir jo bare værre og værre.
Det er ikke sant, kundeservice har blitt betydelig bedre de siste 2 årene. Kan ikke sammenlignes med første halvåret 2019 for eksempel.
Vet ikke hva som irriterer deg så mye 2-3 måneder før levering, men å kansellere står du jo helt fritt til å gjøre uansett.

Sitat fra: dissern på torsdag 07. januar 2021, klokken 19:03
Karantene? En slik konsekvens ville stått i vilkårene i kjøpsavtalen vil jeg tro? Det står ingenting om det der. Ellers så der jeg poenget med slitasje ja.
Angrerett beskytter deg som forbruker når du kjøper ting usett uprøvd. Det er ikke en utvidet garantiordning, så alle kostnader som for eksempel etableringsgebyr på lån og renter, tilvirkningskjøp, osv. må du stå for.
Jeg kan ikke jussen, så jeg repeterer det sånn at du kan sjekke det opp.
Det sagt, Tesla får omfattende arbeid og kostnader for å ta bilen tilbake igjen, rengjøre og selge på nytt med ny garanti og 1 tidligere eier, så hvis de har rettslig grunnlag til å kreve noen av disse dekket tipper jeg på at de kommer til å gjøre det.

Contango

Sitat fra: eminate på torsdag 07. januar 2021, klokken 19:06
1000kr skal jeg kunne ofre for å komme meg ut av dette her. At det er så mye irritasjon allerede før bilen er levert er ikke et godt tegn. Det er ikke verdt å betale en halv mill for dette her. Har kjørt Tesla Model S i 4år. Men nå tror jeg det er nok Tesla. Kundeservicen blir jo bare værre og værre.
Det er sånn hver gang Elon skal ha jekket ut en masse biler før kvartalsslutt. Armer og bein og mange som blir misfornøyde. Vi har tatt i mot fire Teslaer hvorav en på Lillestrøm for to år siden. Det har gått fint og god service - dog fra ikke spesielt erfarne utleverere. Du kommer høyst sannsynlig til å hente bilen på ett av service sentrene deres, og det blir helt bra. Dessuten er bilene fikset innen den tid. Akkurat nå er det nok litt kaos på SC'ene med mye model 3 styr, men ellers har det vært helt kurant å få time også. Enig med Badger - det har blitt mye bedre de siste par årene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

eminate

Opplever at servicen på servicesenter og ventetid på verksted som kraftig forbedret.
Når det kommer til kommunikasjon og generell kundeservice kan jeg ikke si at jeg er enig i at dette er bedret. For min del nå er det heller tvert i mot. Dette er den 3. Teslaen jeg bestiller og har aldri vært borti dårligere kundebehandling. Eller også mangelen på kundebehandling.
Min bil står klar til utlevering, men siden de ikke lenger har kvartalsslutt å tenke på, har de valgt å drøye utleveringen 1mnd. Dette finner jeg meg ikke i. Spesielt fordi bilen kunne vært levert ut på dagen. Skulle egentlig fått ut bilen 30.12, men så ble det ikke noe av likevel. Nå sier de tidligst slutten av januar. Ikke holdbart.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

Contango

Er forsinkelsen fordi de har problemer med bilene og de vil ha tid til å fikse disse problemene først?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

eminate

#74
Det er ikke så lett å få tak i Delivery avdelingen for å få et svar på hvorfor. Men det de sa for noen dager siden var at de ikke jobber med utleveringer de 2 første ukene av et nytt kvartal. Samtidig som at de skal frakte bilene fra Lillestrøm til Drammen før de starter på utleveringer igjen.

Og de vil ikke vi noen ny dato. Så de utsetter antakelig leveringen på en leveringsklar bil med over 1mnd. Det synes jeg er svak kundebehandling, og finner meg rett og slett ikke i det. Da kjøper jeg nok heller noe annet enn Tesla. Er for dårlig.

Akkurat nå står det en haug med nye bilen utenfor varemessa i Lillestrøm nedsnødd og nediset. Så at de forsøker å reparere noe er lite sannsynlig. Er nok bare det at de ikke lenger har press på seg til å levere biler før kvartalsavslutning. Da lar de heller kundene vente.
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA