Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:32
Noen som har bestilt bil med "oppgradert autopilot inkludert FSD" som har noen tanker om de nye prisene? Nye bestillinger min blir totalt sett ikke dyrere enn min som ikke er levert, min blir faktisk et par hundre kroner billigere. Imidlertid fikk jeg aldri valget med å bare kunne velge autopilot. Hva gjør andre som har bestilt FSD?

Jeg har lagt til FSD tidligere. Å nå kan jeg konfigurere sammen bil til 25100,- billigere. Så har sendt dem mail om at jeg forventer avslag i pris


Når bestilte du? Min blir ikke billigere. Det vil si at selve grunnprisen på bilen er billigere, men med alt utstyret er den faktisk noen hundrelapper billigere. Er det bilprisen du tenker på eller tenker du med alt utstyr?
Fremtiden er elektrisk.

J.Lafton

Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:50
Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:32
Noen som har bestilt bil med "oppgradert autopilot inkludert FSD" som har noen tanker om de nye prisene? Nye bestillinger min blir totalt sett ikke dyrere enn min som ikke er levert, min blir faktisk et par hundre kroner billigere. Imidlertid fikk jeg aldri valget med å bare kunne velge autopilot. Hva gjør andre som har bestilt FSD?

Jeg har lagt til FSD tidligere. Å nå kan jeg konfigurere sammen bil til 25100,- billigere. Så har sendt dem mail om at jeg forventer avslag i pris


Når bestilte du? Min blir ikke billigere. Det vil si at selve grunnprisen på bilen er billigere, men med alt utstyret er den faktisk noen hundrelapper billigere. Er det bilprisen du tenker på eller tenker du med alt utstyr?

Men du har bare lagt til EAP eller har du vert i kontakt med tesla og lagt til FSD også? For denne sto ikke på lista. Så med full FSD er bilen 25100 billigere i dag
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Handyman

Sitat fra: RuneW på fredag 01. mars 2019, klokken 15:10
Sitat fra: tori-no på fredag 01. mars 2019, klokken 13:53
Men det som er nevnt i siste post er jo inkludert i EAP? Samtidig mangler både "City Street Driving" og "Respond to traffic lights and stop signs" fra FSD-pakken.
Er det så å tolke at dette ikke er nevnt i sms siden det ikke er "operativt" enda, og at det vil bli lagt til bilen når det kommer?

Jeg reagerte også på denne SMSen. Er ikke tingene de lister opp det jeg allerede inkludert med EAP?
De lister vel bare opp det som faktisk leveres, og ikke det som er lovet senere i år. Siden de bruker definisjonen FSD så må man kunne anta at det også inkluderer de fremtidige funksjonene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mippen

Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 15:54
Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:50
Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:32
Noen som har bestilt bil med "oppgradert autopilot inkludert FSD" som har noen tanker om de nye prisene? Nye bestillinger min blir totalt sett ikke dyrere enn min som ikke er levert, min blir faktisk et par hundre kroner billigere. Imidlertid fikk jeg aldri valget med å bare kunne velge autopilot. Hva gjør andre som har bestilt FSD?

Jeg har lagt til FSD tidligere. Å nå kan jeg konfigurere sammen bil til 25100,- billigere. Så har sendt dem mail om at jeg forventer avslag i pris


Når jeg bestilte bilen kostet oppgradert autopilot 41800 kroner. Det sto at denne inneholdt FSD. Bestiller jeg bilen i dag med autopilot + FSD blir det dyrere enn når jeg bestilte denne pakken. Var riktig nok ikke et valg å bestille bare autopilot da.


Når bestilte du? Min blir ikke billigere. Det vil si at selve grunnprisen på bilen er billigere, men med alt utstyret er den faktisk noen hundrelapper billigere. Er det bilprisen du tenker på eller tenker du med alt utstyr?

Men du har bare lagt til EAP eller har du vert i kontakt med tesla og lagt til FSD også? For denne sto ikke på lista. Så med full FSD er bilen 25100 billigere i dag


Betalte 41800 kroner for pakken med ap og fsd (oppgradert autopilot) når jeg bestilte. Bilen var dyrere men ap og fsd var i samme pakke, som var billigere. Eller er jeg helt på jordet?
Fremtiden er elektrisk.

J.Lafton

Bestilte 20.02  da var FSD off list og måtte legges til manuelt.
Den summen på 41800 var kunn EAP
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

J.Lafton

2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Erling Perling

Jeg har også bestilt Fsd utenom. Si ifra om du finner ut noe. De bør jo trekkes fra regningen våres... Bilen min er ikke levert enda men kom til stavanger i natt med City of Amsterdam. Jeg blir ikke å betale før den summen er refundert i hvert fall   ::)

Macnus

Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 16:06
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Ser prisen for selve bilen ikke er justert ned på oversikten din, så du kan trekke fra litt der.. (429 800 er ny pris bare bilen)

chargedup

Ringte Tesla nå. De prøver fortsatt å virke overrasket over at det har kommet prisreduksjon.
1. Ingenting
2. Spurte om å få bilen 24.900 billigere pga prisreduksjon.
3. Nei, fikk AP istedenfor prisreduksjon. 99% av de han hos Tesla hadde pratet med, var fornøyd med det, sa han som ikke hadde hørt at prisene på model 3 hadde sunket :D

Gitt beskjed om at jeg muligens vil benytte meg av 3 dagers "levering tilbake" retten dersom jeg ikke føler jeg har behov for AP. Tesla sa at de ikke brydde seg om jeg ville levere tilbake bilen etter noen dager og at det var deres tap som jeg ikke skulle bry meg om. Pr nå er de altså ganske fastlåst på å ikke gi fra seg penger til de uten utstyr.
Kan også nevne at han påstod at levering av LR AWD uten utstyr bestilt nå, kom til å ta 6 måneder! Sa selvfølgelig ifra om at det pr nå står forventet mars og dersom Tesla visste at dette kom til å ta 5-6 ganger lenger tid villeder de kundene sine.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

enjikaka

Sitat fra: Olings på fredag 01. mars 2019, klokken 13:15
Jeg savner fortsatt et klart svar på om de som har bestilt med EAP får FSD inkludert de to nye tingene som skulle lanseres senere i år.

Om det er en fysisk oppgradering/utskifting av prosessor som må til, er kostnaden for dette inkludert i tilbudet vi da får?

Noen som har fått tydelig svar på dette? Klarer ikke lese meg fram til dette fra innleggene så langt.

Se mitt svar her: https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.msg773491#msg773491
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Olings

Sitat fra: enjikaka på fredag 01. mars 2019, klokken 16:53
Sitat fra: Olings på fredag 01. mars 2019, klokken 13:15
Jeg savner fortsatt et klart svar på om de som har bestilt med EAP får FSD inkludert de to nye tingene som skulle lanseres senere i år.

Om det er en fysisk oppgradering/utskifting av prosessor som må til, er kostnaden for dette inkludert i tilbudet vi da får?

Noen som har fått tydelig svar på dette? Klarer ikke lese meg fram til dette fra innleggene så langt.

Se mitt svar her: https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.msg773491#msg773491

Takk! Høres bra ut! Håper bare det ikke bare var en persons ord, men faktisk manifesterer seg tilslutt.

larsbanan89

1) EAP
2) Blir jeg oppgradert til FSD? Inkluderer FSD oppgradering også fremtidige FSD features?
3) Av de siste endringer som har blitt gjort, vil det i ditt tilfelle si at du vil bli oppgradert med FSD helt kostnadsfritt, dette inkluderer også fremtidige FSD features.

Må si jeg er meget fornøyd med Tesla her. Svarte lynkjapt på mail også - litt uventet :P

davelarue

Hei! Er forvirra. Har bestilt med AP og ikke fått bil/final invoice enda.
Har fått sms at fsd er lagt til. Får jeg prisreduksjon i tillegg? Kan jeg velge bort fsd og få mer prisreduksjon?

OyLonn

Sendte en mail til en i USA som jeg har hatt litt kontakt med ang levering av bil + diverse saker. Har er svaret hans på hva som skjer med oss som bestilte bilen med EAP. Han svarer direkte at nå når vi får FSD, som en følge av at vi bestilte EAP, så vil denne kontinuerlig oppdateres helt til bilen blir selvkjørende (Så lang lover og regelverk tillater det) uten noe ekstra kost. Så med andre ord, så virker det som om at, hvis en trenger HW 3.0 for noen av "features"ene for selvkjøring, så vil vi få denne uten ekstra kost.

Hi xxx,

We are still learning of new developments to this recent pricing update and how it affects clients like yourself who will soon be taking delivery.

To my understanding, you will now receive Full Self Driving features at no additional cost. As further software enhancements roll-out, these capabilities will continue to improve on your current Autopilot hardware. I have not learned of any additional Hardware 3.0 rolling out. As regulatory approvals and legislation allows, in the future your Tesla will be capable of full-autonomy, all at no extra cost to you.

I hope this clears up some of the confusion.

Let me know if you have any additional questions,




Michael Lim  |  Inside Delivery Advisor, International Delivery Team

stefse

De er vel våken i California nå, så det bør komme noen klare instrukser på dette etterhvert.
Å forholde seg til enkeltmennesker på et kundesenter anser jeg som litt unødvendig foreløpig.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA