Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

afagerholt

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mars 2019, klokken 14:32
Sitat fra: afagerholt på fredag 01. mars 2019, klokken 14:26
Helt klart. Forstår -veldig- godt de som bare går og gliser nå fordi de egentlig hadde lyst på FSD, men ikke tok seg råd og nå får det gratis allikevel. Nok ikke en dum deal det ;)
Det stemmer. Har prøvd i flere uker og pratet med fem forskjellige ansatte over telefon, mail og på servicesenter om å få lagt til FSD i bestillinga mi, uten å lykkes. Holdt på å gi opp. Så får jeg beskjed i dag om at det i praksis er lagt til uten ekstra kostnad. Bare gått og glist i dag, ja.  :laugh:
Bare å gratulere! Skal vinke til deg på motorveien. Hvis ikke du sitter og sover da ;)

lapplapp

Ser ingen hensikt i å kaste vekk en time til på dette. Har vært så mye rot rundt hele prosessen fra bestilling fram til nå at jeg er usikker på om jeg legger inn ny bestilling. Trøster meg med at en heldig sjel får bil raskere som følge av min kansellering

Mippen

Sitat fra: lapplapp på fredag 01. mars 2019, klokken 15:05
Ser ingen hensikt i å kaste vekk en time til på dette. Har vært så mye rot rundt hele prosessen fra bestilling fram til nå at jeg er usikker på om jeg legger inn ny bestilling. Trøster meg med at en heldig sjel får bil raskere som følge av min kansellering

Hvordan avbestilte du og når hadde du levering? Får du alt igjen?
Fremtiden er elektrisk.

GOS

Sitat fra: ElTor på fredag 01. mars 2019, klokken 13:41
Kolega fikk nettopp denne så regner med den kommer til flere.

Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funskjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad.  For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Og han har alt hentet ut bilen?

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: tori-no på fredag 01. mars 2019, klokken 13:53
Men det som er nevnt i siste post er jo inkludert i EAP? Samtidig mangler både "City Street Driving" og "Respond to traffic lights and stop signs" fra FSD-pakken.
Er det så å tolke at dette ikke er nevnt i sms siden det ikke er "operativt" enda, og at det vil bli lagt til bilen når det kommer?

Jeg reagerte også på denne SMSen. Er ikke tingene de lister opp det jeg allerede inkludert med EAP?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

lapplapp

Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:07
Sitat fra: lapplapp på fredag 01. mars 2019, klokken 15:05

Hvordan avbestilte du og når hadde du levering? Får du alt igjen?

Fikk beskjed om å benytte angreskjemaet i bestillingsavtale. Hadde ikke fått leveringsdato ennå. Skulle få igjen alt.

democomputer

Sitat fra: RuneW på fredag 01. mars 2019, klokken 15:10
Sitat fra: tori-no på fredag 01. mars 2019, klokken 13:53
Men det som er nevnt i siste post er jo inkludert i EAP? Samtidig mangler både "City Street Driving" og "Respond to traffic lights and stop signs" fra FSD-pakken.
Er det så å tolke at dette ikke er nevnt i sms siden det ikke er "operativt" enda, og at det vil bli lagt til bilen når det kommer?

Jeg reagerte også på denne SMSen. Er ikke tingene de lister opp det jeg allerede inkludert med EAP?
Det er det du allerede hadde. Det du ikke hadde er FSD. Når de skriver at jeg får FSD så kan ikke jeg skjønne at det kan være en FSD uten at du får det de lover for fremtiden.

Jeg har betalt, blitt lovet bil i slutten av mars både på spansk og norsk.

Jeg sitter stille i båten og regner med at jeg får så mye SW de kan tilby.

K

Frosty

La akkurat på røret med Tesla, snakket med en norsktalende dame med navn Kjersti.
Hun sendte meg en e-post hvor jeg må bekrefte at konfigurasjon skal endres fra enhanced autopilot til basic autopilot.

Edit: til info har jeg fått VIN og faktura, men ikke betalt og ikke fått leveringsdato.

tgmachine

Nå fikk jeg SMS om at mitt tilbud om innbytte er klart?? Har ikke noe innbytte :P

Hva er dem driver med der inne?

1. Ingenting
2. Spurte om jeg fikk refundert mellomlegget
3. Nei, fikk ikke det. Men AP på "kjøpet"

Så da er mitt spørsmål. Hvorfor får de som har bestilt Enchanted Autopilot før denne endringen nå refundering på rundt 40000 kroner mens oss andre som ikke bestilte AP, ikke får tilbake mellomlegget?

Noen andre her som ikke har bestilt AP, som har fått opplyst om at de får tilbake mellomlegget mellom ny pris og gammel pris?

-tgmachine

Mippen

Noen som har bestilt bil med "oppgradert autopilot inkludert FSD" som har noen tanker om de nye prisene? Nye bestillinger min blir totalt sett ikke dyrere enn min som ikke er levert, min blir faktisk et par hundre kroner billigere. Imidlertid fikk jeg aldri valget med å bare kunne velge autopilot. Hva gjør andre som har bestilt FSD?
Fremtiden er elektrisk.

Lynkjapp

Sitat fra: tgmachine på fredag 01. mars 2019, klokken 15:27
Nå fikk jeg SMS om at mitt tilbud om innbytte er klart?? Har ikke noe innbytte :P
Den fikk jeg også, uten å ha noe innbytte. Det er bra at ikke Tesla driver med avanserte autonome systemer, som f eks slike som sender ut mailer og sms. Det ville være skummelt. :D

Sitat fra: tgmachine på fredag 01. mars 2019, klokken 15:27

Samme her! Herregud som de loker for tiden!

J.Lafton

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mars 2019, klokken 11:59
Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 11:32
Å legge til FSD var ingen problem for meg.
Ringte delivery og pratet med ei norsk dame som la inn med en gang.
I løpet av samme dag kom nye doku inn på min side.
Har hørt det er flere her på forumet som det ikke var noe problem for å legge til FSD etter bestillingen var lagt inn. Men hva gjør dere nå da, nå som alle med EAP uansett får FSD? Bør kanskje ringe og be dem fjerne FSD-tilvalget igjen så dere slipper å betale 25 000 kr for mye.  :)

Har sendt mail om at jeg forventer avslag i pris så bilen blir tilsvarende samme som om jeg konfigurere bilen i dag.
Så får vel svar ettervert.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

J.Lafton

Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 15:32
Noen som har bestilt bil med "oppgradert autopilot inkludert FSD" som har noen tanker om de nye prisene? Nye bestillinger min blir totalt sett ikke dyrere enn min som ikke er levert, min blir faktisk et par hundre kroner billigere. Imidlertid fikk jeg aldri valget med å bare kunne velge autopilot. Hva gjør andre som har bestilt FSD?

Jeg har lagt til FSD tidligere. Å nå kan jeg konfigurere sammen bil til 25100,- billigere. Så har sendt dem mail om at jeg forventer avslag i pris
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA