Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

TøddiVedder

1. EAP
2. Kan nedgradere til AP?
3. Får FSD til min bestilling. Kan ikke endre til kun AP. Må avbestille og bestille på nytt. Taper da 9mnd gratis supercharging.

kalkulatoren

Har levering på mandag og bilen er registrert hos statens vegvesen.

1. EAP
2. Kan jeg nedgradere til "ny basic" AP (og spare 41000kr)
3. Nei - da må jeg avbestille og legge inn ny bestilling og ikke få levert bilen i Mars.

Etter å ha lest her på forumet at noen hadde avbestilt - så ringte jeg på nytt:

3. Snakket med en engelsk fyr - han sa at det gikk fint å avbestille EAP og at jeg ville beholde basic TACC. Han sendte meg epost mens jeg satt i telefonen - og så svarte jeg på den. Nå har jeg en Credit Note på hele bestillingen, så nå lurer jeg litt på hva som har skjedd.

Håper jeg får en oppdatert final invoice før mandag.

C_B_

Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Kundeservice sa at jeg ikke kunne forandre bestillingen med EAP(FSD nå) til kun AP. Jeg har ikke betalt og bilen kommer 7 mars.

Jeg sa at en annen kunde hadde fått beskjed om at det lot seg gjøre å forandre.
De sa da at de hadde nettopp fått melding om dette og at tidl. kunde antakelig hadde blitt feilinformert vedr. at det var mulig å få tilbake 41800 og gjøre om EAP til AP.

afagerholt

Sitat fra: JIB på fredag 01. mars 2019, klokken 12:46
Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Kundeservice sa at jeg ikke kunne forandre bestillingen med EAP(FSD nå) til kun AP. Jeg har ikke betalt og bilen kommer 7 mars.

Jeg sa at en annen kunde hadde fått beskjed om at det lot seg gjøre å forandre.
De sa da at de hadde nettopp fått melding om dette og at tidl. kunde antakelig hadde blitt feilinformert vedr. at det var mulig å få tilbake 41800 og gjøre om EAP til AP.
Hm.

hkaspenberg

Sitat fra: Tito81 på fredag 01. mars 2019, klokken 10:23
Hei!

Snakket nettopp med kundeservice.

har selv bestilt AWD uten AP/FSD

Fikk bekreftet at AP nå inkluderes i prisen grunnet nattens prisreduksjon.
Ble forøvrig fortalt at det snart sendes ut sms eller e-post til alle om dette.

Snakket akkurat (dvs etter 10 minutters grusom pausemusikk) med kundeservice og kan bekrefte dette.
Prisen står fast (og beløpet er allerede betalt) og får AP "på kjøpet". De som har bestillt AP får FSD på kjøpet.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Pocoloco

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 01. mars 2019, klokken 12:50
Sitat fra: Tito81 på fredag 01. mars 2019, klokken 10:23
Hei!

Snakket nettopp med kundeservice.

har selv bestilt AWD uten AP/FSD

Fikk bekreftet at AP nå inkluderes i prisen grunnet nattens prisreduksjon.
Ble forøvrig fortalt at det snart sendes ut sms eller e-post til alle om dette.

Snakket akkurat (dvs etter 10 minutters grusom pausemusikk) med kundeservice og kan bekrefte dette.
Prisen står fast (og beløpet er allerede betalt) og får AP "på kjøpet". De som har bestillt AP får FSD på kjøpet.

;-D Hans

Yeah! Der gikk usikkerheten om man skulle bestille AP eller ikke (har pdd bestilt uten) Nå får jeg den "gratis" Helt greit mtp videre salg...  :)
Tesla Model ≡ 06.04.19

Bmwi3

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 01. mars 2019, klokken 12:50
Sitat fra: Tito81 på fredag 01. mars 2019, klokken 10:23
Hei!

Snakket nettopp med kundeservice.

har selv bestilt AWD uten AP/FSD

Fikk bekreftet at AP nå inkluderes i prisen grunnet nattens prisreduksjon.
Ble forøvrig fortalt at det snart sendes ut sms eller e-post til alle om dette.

Snakket akkurat (dvs etter 10 minutters grusom pausemusikk) med kundeservice og kan bekrefte dette.
Prisen står fast (og beløpet er allerede betalt) og får AP "på kjøpet". De som har bestillt AP får FSD på kjøpet.

;-D Hans

Er ikke interessert å få FSD, da det er en beta funksjon som mangler mye før det faktisk er helt på plass. Så det er ikke verdt en dritt. Nedgraderer de ikke min EAP til AP så møter jeg bare opp på leveringdatoen og sier nei takk så kan de står der med et tomt blikk og en bil som de må ta tilbake. Jeg taper ikke noe på det, bestiller meg bare ny bil men lager bare mye mere jobb for Tesla.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Torjus

Sitat fra: JIB på fredag 01. mars 2019, klokken 12:46
Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Kundeservice sa at jeg ikke kunne forandre bestillingen med EAP(FSD nå) til kun AP. Jeg har ikke betalt og bilen kommer 7 mars.

Jeg sa at en annen kunde hadde fått beskjed om at det lot seg gjøre å forandre.
De sa da at de hadde nettopp fått melding om dette og at tidl. kunde antakelig hadde blitt feilinformert vedr. at det var mulig å få tilbake 41800 og gjøre om EAP til AP.

Da vet jeg ikke lenger, men jeg snakket med en norsk fyr som het Benjamin. Han sa det var mulig og sjekket med sjefen. Jeg venter fremdeles på bekreftelsen på mail fra deliveryno@tesla.no

creal

Mulig de kommer deg i møte med litt press. Men du har altså ikke referral på bilen? De fleste er nok i situasjonen at de mister henvisning og/eller gratis superlading, om ikke annet. Og du må uansett vente en stund på ny bil. Tesla må veie litt for og i mot her. Mange er nok som meg - fornøyd nok med AP, men hadde tatt 25.000 tilbake i cash om jeg fikk valget. Og om Tesla gir seg på de enkeltpersonene som setter hardt mot hardt, så vil mange av de som forsåvidt kunne vært fornøyd med AP, likevel kreve 25.000,-. Så hva som genererer mest arbeid for Tesla her er ikke så lett å si.

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 01. mars 2019, klokken 12:55
Er ikke interessert å få FSD, da det er en beta funksjon som mangler mye før det faktisk er helt på plass. Så det er ikke verdt en dritt. Nedgraderer de ikke min EAP til AP så møter jeg bare opp på leveringdatoen og sier nei takk så kan de står der med et tomt blikk og en bil som de må ta tilbake. Jeg taper ikke noe på det, bestiller meg bare ny bil men lager bare mye mere jobb for Tesla.

Tor Erik

Jeg fått inn på siden "Your Model 3 is coming with Enhanced Autopilot", så kan jeg trykke på Edit. Og der inne kan jeg velge "Remove Enhanced Autopilot". Usikker på om jeg skal velge/eller ikke. Jeg har ikke fått noe faktura eller leveranse dato. Min konfigurasjon var også åpen helt til i går kveld.

Mippen

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Jeg ser folk snakker om prisreduksjon og at autopilot er inkludert for de som ikke har bestilt. Jeg bestilte full pakke når jeg bestilte bil, og bilen min er 2-300 kroner billigere på final invoice enn når jeg konfigurerer ny i dag. Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Fremtiden er elektrisk.

Frosty

Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 13:04
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Jeg ser folk snakker om prisreduksjon og at autopilot er inkludert for de som ikke har bestilt. Jeg bestilte full pakke når jeg bestilte bil, og bilen min er 2-300 kroner billigere på final invoice enn når jeg konfigurerer ny i dag. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Grunnpris på bilen er ca 25.000 lavere i dag.
Samtidig har de delt opp pakken for autopilot i to deler. Del 1 koster ca 25.000, del 2 koster ca 42.000.
Du har tydeligvis bestilt med det som tidligere het "oppgradert autopilot". Den samme konfigurasjonen vil idag koste noen hundre kroner mer.

Mippen

Sitat fra: Frosty på fredag 01. mars 2019, klokken 13:10
Sitat fra: Mippen på fredag 01. mars 2019, klokken 13:04
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Jeg ser folk snakker om prisreduksjon og at autopilot er inkludert for de som ikke har bestilt. Jeg bestilte full pakke når jeg bestilte bil, og bilen min er 2-300 kroner billigere på final invoice enn når jeg konfigurerer ny i dag. Hva er det jeg ikke har fått med meg?

Grunnpris på bilen er ca 25.000 lavere i dag.
Samtidig har de delt opp pakken for autopilot i to deler. Del 1 koster ca 25.000, del 2 koster ca 42.000.
Du har tydeligvis bestilt med det som tidligere het "oppgradert autopilot". Den samme konfigurasjonen vil idag koste noen hundre kroner mer.

Så prisreduksjonen er egentlig bare at man kan velge bort del 2 som gir utvidet bruk av autopilot? Eller er grunnmodellen også billigere?
Fremtiden er elektrisk.

Bmwi3

Sitat fra: creal på fredag 01. mars 2019, klokken 13:00
Mulig de kommer deg i møte med litt press. Men du har altså ikke referral på bilen? De fleste er nok i situasjonen at de mister henvisning og/eller gratis superlading, om ikke annet. Og du må uansett vente en stund på ny bil. Tesla må veie litt for og i mot her. Mange er nok som meg - fornøyd nok med AP, men hadde tatt 25.000 tilbake i cash om jeg fikk valget. Og om Tesla gir seg på de enkeltpersonene som setter hardt mot hardt, så vil mange av de som forsåvidt kunne vært fornøyd med AP, likevel kreve 25.000,-. Så hva som genererer mest arbeid for Tesla her er ikke så lett å si.

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 01. mars 2019, klokken 12:55
Er ikke interessert å få FSD, da det er en beta funksjon som mangler mye før det faktisk er helt på plass. Så det er ikke verdt en dritt. Nedgraderer de ikke min EAP til AP så møter jeg bare opp på leveringdatoen og sier nei takk så kan de står der med et tomt blikk og en bil som de må ta tilbake. Jeg taper ikke noe på det, bestiller meg bare ny bil men lager bare mye mere jobb for Tesla.

Har ikke referral eller gratis superlading. Kun betalt inn 15.000kr så jeg taper ikke noe. Jeg lager bare mye ekstra jobb for tesla slik at de må gjøre en masse jobb for å levere ut bilen til meg når jeg vet på forhånd at jeg kun møter opp for å takke nei og så bestille ny bil.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

18650

Var på utlevering idag. Performance uten EAP.

Ble tilbudt AP inkludert til samme pris. Jeg takket nei til dette.

De kunne ikke på stedet garantere for refusjon av de 25.000,- konfigurasjonen har blitt billigere. Etter MYE frem og tilbake fikk jeg godtatt kansellering uten å miste ordrebeløpet (kr. 15.000). Alternativet hadde vært å tatt levering av bilen, kjørt den rundt bygget og levert den på angrefrist. Vi var enige om at det hørtes bakstreversk ut.

Så da venter jeg på full refundering av innbetalt salgspris før jeg kan gjøre en NY bestilling. Siden referralperioden er utløpt, mister jeg gratis midlertidig supercharging.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA