Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

GOS

@Olavxxx

Har ikke du alt tatt ut bilen din? Og allikevel fått beskjed om at du få FSD for prisen for EAP?
Har ikke hørt noe jeg, men satser på at det ordner seg. Tror neppe FSD kommer til å bli viktig fir meg, men at ting er rettferdig er viktig.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Torair

Sitat fra: iCar på fredag 01. mars 2019, klokken 20:54
Sitat fra: RogerT på fredag 01. mars 2019, klokken 20:43
Sitat fra: iCar på fredag 01. mars 2019, klokken 20:11
Alle som har hentet bilen får enten AP eller FSD også kostnadsfritt

Hvem fikk du denne e-posten av?
Har du eventuelt en link til en Tesla webside der dette er omtalt?
Spennende nyheter  :)

Jeg fikk det samme bekrefter fra Delivery idag.
Har fått bil levert allerede så var nysgjerrig.

Epost er fra en Tesla Facebook gruppe, der en i USA har fått den tilsendt

https://www.facebook.com/groups/TeslaMotorsModel3/permalink/1196083903902800/

Fantstisk!
Sa de noe om tidsrom for utrulling disse oppdateringene?

GOS

Hvordan vet du det? Jeg hentet ut bilen for en god uke siden og har ikke hørt noe, men håper det blir slik

iCar

Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 21:25

Hvordan vet du det? Jeg hentet ut bilen for en god uke siden og har ikke hørt noe, men håper det blir slik

Snakket med delivery idag og også fått bekreftet fra en selger i Tesla.
Kun de som ikke har hentet bil fikk sms men det gjelder oss som har hentet bil også, kommer mer info nærmere etterhvert.

GOS

Sitat fra: iCar på fredag 01. mars 2019, klokken 21:47
Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 21:25

Snakket med delivery idag og også fått bekreftet fra en selger i Tesla.
Kun de som ikke har hentet bil fikk sms men det gjelder oss som har hentet bil også, kommer mer info nærmere etterhvert.

Det høres lovende ut. Tenkte jeg skulle gi dem tid frem til 13 dager etter at jeg tok levering og håpe at jeg hadde hørt noe bekreftende da. Hvis ikke så må jeg tak kontakt/affære.

olavxxx

Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 21:12
@Olavxxx

Har ikke du alt tatt ut bilen din? Og allikevel fått beskjed om at du få FSD for prisen for EAP?
Har ikke hørt noe jeg, men satser på at det ordner seg. Tror neppe FSD kommer til å bli viktig fir meg, men at ting er rettferdig er viktig.
Låst design 15. Des. Bilen min forlot fabrikk 31/01 og er på Zeebrugge. Forventet leveranse er 19/03. Hvit/hvit 3P.  Så har kjørt fossil siden jeg solgte TMX 15/12. Gleder meg veldig til å kjøre elbil igjen, er ikke det store med lukt av eksos og bensin i garasjen.

hpe

"All customers who bought a Tesla before yesterday's price decrease will be able to buy the Autopilot or Full Self-Driving capability for half of what those features would normally cost after initial purchase.
[..]
Any customer who bought a Tesla prior to this week's price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000."

https://www.tesla.com/no_NO/blog/upgrading-autopilot-and-full-self-driving-capability

GRS

Raskt svar på epost! :) :+1: Er jo gammelt nytt, men greit å få det bekreftet. :) Blir artig å teste når det dukker opp. :)

1. Ingenting

2. I forbindelse med nye priser er det blitt sagt at vi som har kjøpt uten AP får den nye (enkle) utgaven med ACC som kompensasjon. Må man be om dette, eller dukker det plutselig bare opp?.

3. "Så flott å høre at du er fornøyd! Vi introduserer to ny Autopilotpakker som erstatter Enhanced Autopilot;

Alle kunder som har mottatt bil, eller venter på levering i 2019, vil motta en av de nye Autopilot-pakkene.

Siden du ikke har Autopilot, vil du få Autopilot-pakken gratis. Dette inkluderer Autosteer og cruise control."
TM3P sort/sort

Elmaster

Sitat fra: hpe på lørdag 02. mars 2019, klokken 07:46

"All customers who bought a Tesla before yesterday's price decrease will be able to buy the Autopilot or Full Self-Driving capability for half of what those features would normally cost after initial purchase.
[..]
Any customer who bought a Tesla prior to this week's price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000."

https://www.tesla.com/no_NO/blog/upgrading-autopilot-and-full-self-driving-capability
jeg skjønner ikke....

Er det ikke en dårlig deal for oss som har ikke bestilt med enkel AP. Vi får nå det "inkludert i prisen" istedenfor prisavslag av ca 26000,- dvs at vi "betaler" 26000,- mens de som har allerede fått biler får den for bare ca 17000,-

Eller Tar jeg det feil?

Lynkjapp

Sitat fra: Elmaster på lørdag 02. mars 2019, klokken 13:51
Er det ikke en dårlig deal for oss som har ikke bestilt med enkel AP. Vi får nå det "inkludert i prisen" istedenfor prisavslag av ca 26000,- dvs at vi "betaler" 26000,- mens de som har allerede fått biler får den for bare ca 17000,-

Eller Tar jeg det feil?

- De som ikke hadde det fra før betaler 0,- og får automatisk ny AP.
- De som hadde betalt 41800,- for EAP kan få igjen sine 41800,- og få ny AP.
- De som hadde betalt 41800,- for EAP betaler ikke noe ekstra og får ny FSD.
- De som hadde betalt 41800+25100 for EAP+FSD får tilbake 25100,- og får ny FSD.

Så mellom de som har bestilt allerede så er alt veldig rettferdig og det er bare en oversettelse av pakkene, hvor hver pakke gir en funksjonalitetsøkning til 25100,- (i en ideell verden). Så er det noen som synes det er urettferdig at de som ikke har bestilt ennå har enda et valg, nemlig "ny ikke noe".

Macobat

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 02. mars 2019, klokken 14:10

- De som hadde betalt 41800+25100 for EAP+FSD får tilbake 25100,- og får ny FSD.

Anyone who can confirm this after being in contact with Tesla?

atta

Fikk dette nå. Veldig fornøyd.

Vi introduserer to ny Autopilotpakker som erstatter Enhanced Autopilot.

Alle kunder som har mottatt bil, eller venter på levering i 2019, vil motta en av de nye Autopilot-pakkene. Siden du ikke har Autopilot, vil du få Autopilot-pakken gratis. Dette inkluderer Autosteer og cruise control. Som et resultat av den nye lanseringen, vil kunder som holder en bestilling på Model 3 ikke få den nyeste prisen, men fortsatt få alle fordelene med en Autopilot-pakke, selv hvis du ikke har bestilt Autopilot.

gruffalo

1. LR AWD, EAP
2. Vil ha downgrade til AP
3. Ok, bekreft på mail så skal du få ny final invoice.

Jeg har allerede betalt bilen, og har levering neste uke.  Håper jeg får en kreditnota innen da på 41.800.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Elmaster

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 02. mars 2019, klokken 14:10
Sitat fra: Elmaster på lørdag 02. mars 2019, klokken 13:51

Eller Tar jeg det feil?

- De som ikke hadde det fra før betaler 0,- og får automatisk ny AP.
- De som hadde betalt 41800,- for EAP kan få igjen sine 41800,- og få ny AP.
- De som hadde betalt 41800,- for EAP betaler ikke noe ekstra og får ny FSD.

Så mellom de som har bestilt allerede så er alt veldig rettferdig og det er bare en oversettelse av pakkene, hvor hver pakke gir en funksjonalitetsøkning til 25100,- (i en ideell verden). Så er det noen som synes det er urettferdig at de som ikke har bestilt ennå har enda et valg, nemlig "ny ikke noe".
altså jeg vet alt det du skrev over men lurte på noe annet.
Jeg som ikke hadde bestilt AP og vil ikke ha AP blir tvunget til å velge AP istedenfor å få prisavslag på 25000,- men i tillegg så tilbyr de nå AP til alle som har bilen til rundt 17000,- dvs ca 8000,- billigere enn meg.

For det første så blir jeg tvunget til å velge AP istedenfor avslag på 25000 ellers så må jeg miste mine 9 måneder med gratis SuC
Og på toppen av det så må jeg betale 8000 mer enn de andre som har fått bilen allerede for samme AP pakke. Hvordan er det rettferdig? Hvorfor kan jeg ikke bare velge prisavslag siden jeg vil ikke ha AP.

El-nino

«Tvunget til å velge». Vel. Det er ei fri verd. Normalt vil ein kjøpar vere nøgd med å få meir enn det han har bestilt/det som fylgjer av avtalen som er inngått.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA