Nå er det mange endringer med nye konfigurasjoner, rekkevidde, utstyr og priser

Startet av Seigmann, fredag 01. mars 2019, klokken 00:05

« forrige - neste »

creal

Enig, og ut fra salgsstatistikken var det jo S75D som var den klart mest populære modellen. Prisingen før dyttet folk i retning av en 75D - nå dytter prisingen folk i retning av P100D.

Sitat fra: Seigmann på lørdag 02. mars 2019, klokken 00:29
I mine øyne er det god deal å kjøpe long range eller performance, ikke særlig god pris på standard range.

Joachim@sancon.no

Akkurat nå ligger det 55 TMS 100d inventory biler som er priset fra 850 og opp. Sier seg selv at de burde ned i pris, når en ny koster 805.

Når det gjelder P100D så koster den nå 107k mer. Hva får man da igrunn? Ventilerte seter, kortere rekkevidde og bedre bremser/dempere? Og raskere akselerasjon? Tror kanskje de som er ute etter performance nå heller flytter seg over til Model 3 og performance modellen der.

Seigmann

Noen er ikke interessert i å betale penger for at bilen skal gå raskere fra 0-100. Jeg synes det er utrolig at det ikke er dyrere å oppgradere fra long range til performance ludicrous. 4,3 s er vanvittig imponerende. Steget opp til (ned til) 2,6 s er helt avsindig. Noen synes prislappen er dyr. Jeg tenker det er utrolig å få en slik superbil til denne prisen. Bare synd jeg ikke kommer til å eie en P100D med det første. Har mye glede av min S75D. Fortsatt mye penger for P100D, men jeg er altså en av dem som synes det er en billig dyr-bil..

TeslaK

Sitat fra: Seigmann på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:52
Noen er ikke interessert i å betale penger for at bilen skal gå raskere fra 0-100. Jeg synes det er utrolig at det ikke er dyrere å oppgradere fra long range til performance ludicrous. 4,3 s er vanvittig imponerende. Steget opp til (ned til) 2,6 s er helt avsindig. Noen synes prislappen er dyr. Jeg tenker det er utrolig å få en slik superbil til denne prisen. Bare synd jeg ikke kommer til å eie en P100D med det første. Har mye glede av min S75D. Fortsatt mye penger for P100D, men jeg er altså en av dem som synes det er en billig dyr-bil..

Enig. Mange som skal kjøpe S går nok opp på long range og en god del strekker seg nok opp til P. Det var sånn jeg endte opp med P85D..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

mthoring

Enig, det er priset for upsell nå. Innstegsmodellen har blitt dyrere enn den var, og fremstår (i hvertfall foreløpig) som lik 75D.
Hadde garantert endt på long range hvis jeg skulle kjøpe nå, kanskje til og med P.
Så egentlig fornuftig av Tesla dette, mtp inntjening. Synes dog kanskje de kunne redusert prisen på innsteg bittelitt.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

samotholt

Totalt uenig i forhold til kjøp av P.

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Joachim@sancon.no

Sitat fra: samotholt på lørdag 02. mars 2019, klokken 21:45

P er bare idioti  8) Det tror jeg faktisk de fleste skjønner etter en bitteliten stund. Normal tesla er jo langt oppe i P-hierarkiet. Hadde selv en Audi S4 som gjorde 0-100 på 5 og litt - den blir jo treg i forhold til en normal S85D.

På min siste Model S en 2018 75d så kjørte jeg 95% av tiden med Chill aktivert. Så jeg er vel kanskje ikke I P målgruppen. :)

For min del var chill akkurat passe akselerasjon. Du kunne ha flat pedal ut av lyskrysset uten av Rema posene pakket selv selv ut i trunk.

Men det er vel noen som har dårligere tid en enn meg. :)

overlay

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 22:54

På min siste Model S en 2018 75d så kjørte jeg 95% av tiden med Chill aktivert. Så jeg er vel kanskje ikke I P målgruppen. :)

For min del var chill akkurat passe akselerasjon. Du kunne ha flat pedal ut av lyskrysset uten av Rema posene pakket selv selv ut i trunk.

Selv med performance så kan man la vær å ha binær-fot :P

Tiger123

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 08:41
Akkurat nå ligger det 55 TMS 100d inventory biler som er priset fra 850 og opp. Sier seg selv at de burde ned i pris, når en ny koster 805.

Når det gjelder P100D så koster den nå 107k mer. Hva får man da igrunn? Ventilerte seter, kortere rekkevidde og bedre bremser/dempere? Og raskere akselerasjon? Tror kanskje de som er ute etter performance nå heller flytter seg over til Model 3 og performance modellen der.

Man får også forbedret interiørfinish står det, om det er en stor greie vet jeg ikke.

samotholt

Sitat fra: overlay på lørdag 02. mars 2019, klokken 23:06

INT 19H (data-språk)...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

overlay

Sitat fra: samotholt på søndag 03. mars 2019, klokken 00:38
Sitat fra: overlay på lørdag 02. mars 2019, klokken 23:06

INT 19H (data-språk)...
:laugh:

Joachim@sancon.no

Ser ikke ut til at Tesla er helt ferdige med prisingen ennå. I dag koster denne bilen 855. I går kveld 832..

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21KF301079

hELgenen

Mulig da har kjøpt software fra samme leverandør som Norwegian der biletter løpende endrer pris basert på klikk og tid på døgnet

Contango

Sitat fra: hELgenen på søndag 03. mars 2019, klokken 09:19
Mulig da har kjøpt software fra samme leverandør som Norwegian der biletter løpende endrer pris basert på klikk og tid på døgnet
Hehe
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Thor2014

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 03. mars 2019, klokken 08:45
Ser ikke ut til at Tesla er helt ferdige med prisingen ennå. I dag koster denne bilen 855. I går kveld 832..

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21KF301079
Hvordan finner du denne?
Den er ikke listen over biler jeg finner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA