Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Store endringer for Autopilot, EAP og FSD

Startet av Handyman, torsdag 28. februar 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

RuneHegge

Jeg fikk dette akkurat bekreftet fra Tesla Delivery.

Min bil var bestilt UTEN EAP. Den vil nå kostnadsfritt bli oppgradert til det de beskriver som AP med ny prisliste. Jeg vil da få Adaptiv Cruisecontrol UT over det jeg har bestilt.

Det vil bli sendt ut SMS til alle kunder om dette i løpet av den neste timen! (de ville veldig gjerne at ikke så mange ringer om dette ;))

GRS

#61
Julaften to ganger på en uke. Først henting mandag, og AP idag. :) :+1:

Regner med det gjelder de som har fått bilen levert også? :o
TM3P sort/sort

Øyvind.h

Grattis! 25.000,- for grunnpakke AP er nok det de fleste ville valgt og en kurant pris. På motorvei og jevne veier er det veldig lett å bli glad i autopiloten :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

zaltoz

Føler det er vi som har bestilt med EAP som blir taperene her. Det eneste aktuelle scenarioet jeg kan se for meg er at vi vil bli oppgradert til FSD, men spørsmålet er jo selvsagt om det er verdt 41.000,- for funksjonene man får utover selvstyring og ACC.

Det positive er vel at FSD forutsetter HW3, så vi vil vel da på sikt få dette. Er det noen rykter rundt hvilke andre effekter HW3 vil gi annet enn mulighet for FSD? Raskere prosessor f. eks.?
Tesla Model 3 LR m/AP

dudeldei

Om vi som har bestilt EAP får FSD, så håper jeg virkelig at det kommer funksjoner som gir oss mer 'valuta for penga' i framtida.  ::)
Ville helt klart valgt kun AP om dette var valget når jeg bestilte...

Handyman

Sitat fra: ElFinn på fredag 01. mars 2019, klokken 09:28
I følge denne tråden (bør vel tas med en klype salt foreløpig, men skal være screenshot fra en sms fra Tesla) får alle som har fått bil i 2019 med EAP automatisk oppgradering til FSD.
https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/avy8uj/thank_goodness_if_you_took_delivery_of_a_model_3/

Hvis det er tilfellet bør de som fikk lagt til "gammel" FSD få refundert de pengene.

For min del høres det ut som en veldig grei deal, da jeg er interessert i mest mulig av denne type features.
Tror Tesla i det lengste ønsker å unngå tilbakebetalinger, og heller tilby oppgraderinger. Det koster dem ikke cash nå .
Et alternativ kan være å tilby fri superlading i stedet for penger tilbake. Det gjorde de da de rett etter lansering inkluderte Performance Upgrade i Performance modellen i sin tid i USA. Da var det snakk om 5000$, og kundene kunne velge. Tesla foretrekker nok heller på tilby fri superading, enn å kvitte seg med cash.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: dudeldei på fredag 01. mars 2019, klokken 10:41
Om vi som har bestilt EAP får FSD, så håper jeg virkelig at det kommer funksjoner som gir oss mer 'valuta for penga' i framtida.  ::)
Ville helt klart valgt kun AP om dette var valget når jeg bestilte...
Virker som at Full Self Driving nå er tonet mye ned. Selv om navnet er det samme, nevnes nå konkrete funksjoner, i stedet for at bilen skal kunne kjøre helt selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Sitat fra: dudeldei på fredag 01. mars 2019, klokken 10:41
Om vi som har bestilt EAP får FSD, så håper jeg virkelig at det kommer funksjoner som gir oss mer 'valuta for penga' i framtida.  ::)
Ville helt klart valgt kun AP om dette var valget når jeg bestilte...
Ja, men det, gjør det jo.  :)
Jæævlig nice spør du meg. Endelig en bekreftelse på at vi får noe som nærmer seg FSD.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

najtrox

Ser det er mye forvirring rundt omkring, inkludert meg selv. Mange av oss har vel eap og får da fsd. Er dette inkl hw3 upgrade er dette en god deal syns jeg. Hva tenker andre med eap?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Handyman

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mars 2019, klokken 10:52
Sitat fra: dudeldei på fredag 01. mars 2019, klokken 10:41
Om vi som har bestilt EAP får FSD, så håper jeg virkelig at det kommer funksjoner som gir oss mer 'valuta for penga' i framtida.  ::)
Ville helt klart valgt kun AP om dette var valget når jeg bestilte...
Ja, men det, gjør det jo.  :)
Jæævlig nice spør du meg. Endelig en bekreftelse på at vi får noe som nærmer seg FSD.
Jeg tolker det som at Tesla nå toner ned slevkjøringen. Nå er det mer snakk om konkrete funksjoner.
Visjonen om at bilen skal kjøre helt selv ser ut til å være borte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Det er vel snakk om rundt 10 år uansett før man kan sovne av i bilen. For min del har jeg hele tiden sett for meg at  jeg f.eks plotter inn en adresse i byen og lar bilen ta meg dit mens jeg følger med. Så sier det DING og jeg trykker på "aksepter parkering" når bilen finner en egnet plass ved/nært destinasjonen. Er det for dårlig for dere når dere tenker Full Self Driving? I dette scenarioet leser bilen selv veiskilt, rundkjøringer og traffikklys for å ta meg dit jeg vil, men jeg må aktivt skru på "self driving" når jeg vil ha det, og jeg må følge med.

OlaM

Med Full Self Driving legger jeg til grunn at jeg kan lempes dritings inn i baksetet og dørvakten kan trykke på "ta ham hjem". Også en fordel hvis assymmetrisk luftfjæring gjør at jeg kan rulles ut ved ankomst.
'21 3LR

Jeronan

Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 10:49
Sitat fra: ElFinn på fredag 01. mars 2019, klokken 09:28
I følge denne tråden (bør vel tas med en klype salt foreløpig, men skal være screenshot fra en sms fra Tesla) får alle som har fått bil i 2019 med EAP automatisk oppgradering til FSD.
https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/avy8uj/thank_goodness_if_you_took_delivery_of_a_model_3/

Hvis det er tilfellet bør de som fikk lagt til "gammel" FSD få refundert de pengene.

For min del høres det ut som en veldig grei deal, da jeg er interessert i mest mulig av denne type features.
Tror Tesla i det lengste ønsker å unngå tilbakebetalinger, og heller tilby oppgraderinger. Det koster dem ikke cash nå .
Et alternativ kan være å tilby fri superlading i stedet for penger tilbake. Det gjorde de da de rett etter lansering inkluderte Performance Upgrade i Performance modellen i sin tid i USA. Da var det snakk om 5000$, og kundene kunne velge. Tesla foretrekker nok heller på tilby fri superading, enn å kvitte seg med cash.

The issue is that most that have bought FSD was in the period that they already got Free Supercharging.

So then another alternative would be to offer a free 3-year service agreement or something.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Handyman

Sitat fra: Jeronan på fredag 01. mars 2019, klokken 11:13
Sitat fra: Handyman på fredag 01. mars 2019, klokken 10:49
Sitat fra: ElFinn på fredag 01. mars 2019, klokken 09:28
I følge denne tråden (bør vel tas med en klype salt foreløpig, men skal være screenshot fra en sms fra Tesla) får alle som har fått bil i 2019 med EAP automatisk oppgradering til FSD.
https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/avy8uj/thank_goodness_if_you_took_delivery_of_a_model_3/

Hvis det er tilfellet bør de som fikk lagt til "gammel" FSD få refundert de pengene.

For min del høres det ut som en veldig grei deal, da jeg er interessert i mest mulig av denne type features.
Tror Tesla i det lengste ønsker å unngå tilbakebetalinger, og heller tilby oppgraderinger. Det koster dem ikke cash nå .
Et alternativ kan være å tilby fri superlading i stedet for penger tilbake. Det gjorde de da de rett etter lansering inkluderte Performance Upgrade i Performance modellen i sin tid i USA. Da var det snakk om 5000$, og kundene kunne velge. Tesla foretrekker nok heller på tilby fri superading, enn å kvitte seg med cash.

The issue is that most that have bought FSD was in the period that they already got Free Supercharging.

So then another alternative would be to offer a free 3-year service agreement or something.
Ja, ikke et umulig alternativ.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HKS

Sitat fra: zaltoz på fredag 01. mars 2019, klokken 10:37
Det positive er vel at FSD forutsetter HW3, så vi vil vel da på sikt få dette. Er det noen rykter rundt hvilke andre effekter HW3 vil gi annet enn mulighet for FSD? Raskere prosessor f. eks.?
Vel, ingen av de tingene de lover i umiddelbar fremtid i den nye FSD-pakken kommer til å kreve HW3...
Tesla Model 3 Long Range

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA