Aha, takk for oppklaringen, Handyman. Automatic driving on city streets tviler jeg på om jeg tør å bruke. Skilt og trafikklysgjenkjenning hadde unektelig vært meget kjekt å ha. Med autopiloten på er det jo ganske mye lettere å få med seg både trafikklys og skilt, men likevel..
Blir spennende å se hva Tesla får til. Elon Musk har hittil levert mer som svar på bønner fra sine troende enn både jesus, ali baba, mohammed, buddha, shingalinga, frøya, hugin og munin og hva de nå heter til sammen. Jeg er meget godt fornøyd med Model 3 så jeg klarer ikke helt å delta i hylekoret av folk som skal avbestille for å spare noen tusenlapper og utelate noe funksjonalitet.
Som Model S-eier må jeg spille inn her at Tesla har vært helt USEDVANLIG flinke til å levere softwareoppgraderinger så vår model S er i dag langt mer avansert og langt bedre enn i 2013. Slikt har jeg ikke opplevd hos andre bil-leverandører, tvert i mot.
Det er ikke så lenge siden jeg kjøpte Samsung Galaxy Note 9. Klart det er litt surt å se at jeg kunne ha ventet noen måneder og fått 10ern, men sånn er det. Skal man vente til en bilmodell er på sitt beste kan man jo aldri kjøpe bil...
Mitt stalltips blir likevel at leveringstiden på Mr. Beans sparepakkeTesla ribbet for alt kommer til å være ganske drøy, så de fleste av oss ender opp med LR AWD FSD og evt Performance likevel.
Jeg er i hvertfall superfornøyd med LR og AWD, og EAP autopilotpakka er en helt ny dimensjon på bilkjøring, omtrent som da man byttet ut en mobiltelefon med en smarttelefon. JA det kostet en del mer.