Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ha det, og takk for all fisken

Startet av kodax, torsdag 28. februar 2019, klokken 22:44

« forrige - neste »

kodax

Da trakk jeg min reservasjon.
Bilen var litt for liten og har litt for dårlig rekkevidde, men mest av alt syns jeg den alt for dyr ift hva man fikk av utstyr. Når man videre må ut av byen for å få et par prosent rabatt uten storkundefordel på fullspekka bil (og de ikke tør gi det skriftlig før jeg møter opp av frykt for hva Møller skal si), så er min tålmodighet over.
Så, lykke til med dere som har bestilt, dere får en super bil som kommer til å glede dere mye.
Jeg gleder meg over å ikke ha kjøpt den, og til alt det spennende som snart kommer:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

el-sprell

X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

kodax

Tja, mange her som er nyskjerrig på rabattsituasjonen, så helt uinteressant er det kanskje ikke for alle..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Det er lett å forstå hva du mener og et godt rasjonale for avgjørelsen.

Jeg hadde kontrakt på Jaguar og var seriøst interessert i Audi, men sparte heller noen hundre tusen og fikk en bil som er bedre på noe og dårligere på andre ting.

En kan ikke få alt.

kodax

Glemte å si takk for mye god informasjon her fra forumet, slikt gjør at man kan ta en mye mer veloverveid beslutning enn det å bestemme seg på kontoret til selgeren.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Roy Aasen

Du må jo gjerne komme innom igjen. Ev på en annen avdeling.

hemi

Jeg har prøvd trekke reservasjonen min i flere uker, men ting går ikke så fort hos møller.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:10
Jeg har prøvd trekke reservasjonen min i flere uker, men ting går ikke så fort hos møller.
Det er kanskje like raskt å få den tilbake automatisk den 22.03.....

Amatøren

Venter fortsatt på depositumet.

Ja, det går tregt. Først varslet om noen få virkedager. Det anser jeg som under 10.

Purret etter 12 dager og fikk melding (ikke med en gang!) om at det ville nok komme i løpet av morgendagen eller mandagen. Hm...

Sitat fra: Møller bil, kundeserviceDet tar normaltvis 7 dager ved en slik overføring, og dessverre har det tatt lenger tid denne gangen og vi beklager for det.

Mon tro hvorfor det. Ble det veldig mange som trakk seg?


Har tre elbiler fra Volkswagen og venter på I.D. serien.

Det er ikke over med EV for oss. Det var bare det at e-tron ikke traff godt nok på våre kriterier.

Kjøper ikke elbil med fossilbil karakteristikk i oppførsel.

Beklager Audi, dette kunne dere gjort vesentlig bedre.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hemi

det har ikke tatt 7 dager... og de skylder på banker.. og bankoverførings tidspunkter...
ffs jeg har fått overføringer fra utlandet på 1-2 dager, tviler på at internt i norge tar 3 uker :p

Følger jo hele lanseringen og tempo der.

Litt iriterende å måtte maile hittil 7 ganger og få 0.


Counterpointer

Audi prioriterer ikke de som ikke lengre er kunder tydeligvis.

Det er jo lite fremtidsrettet. Jeg kunne godt ha tenkt meg en reservasjon på nye Q4 EV. Men somler de med refusjon er det andre alternativer som kommer (Y eller lignende)

chiller

Sitat fra: hemi på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:39
det har ikke tatt 7 dager... og de skylder på banker.. og bankoverførings tidspunkter...
ffs jeg har fått overføringer fra utlandet på 1-2 dager, tviler på at internt i norge tar 3 uker :p

Følger jo hele lanseringen og tempo der.

Litt iriterende å måtte maile hittil 7 ganger og få 0.

Jeg har overført penger til shady banker i tanzania raskere enn 5 dager....

Selv de mest shady kryptovalutaene tok aldri mer enn 15 timer å overføre.

Øyvind.h

Sitat fra: kodax på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:49
Tja, mange her som er nyskjerrig på rabattsituasjonen, så helt uinteressant er det kanskje ikke for alle..

Absolutt. Det blir forutsetning for kjøp etter avsløringen om Norges-påslag.
Jeg skal prøvekjøre og møte selger i dag. Det blir uansett ikke signatur, men gis det 3-4% rabatt signerer jeg nok neste uke.

Har også kontakt med en selger utenfor Oslo og har spurt om han kan gi tilbud selv om det er samme kjede. Håper jo han tør det.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:58
Du må jo gjerne komme innom igjen. Ev på en annen avdeling.
Jotakk, følger nok litt med her framover, ikke umulig at jeg kjøper en el-Audi på et senere tidspunkt. Andre avdelinger her kommer jeg garantert til å være aktiv i:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Trond.m

Jeg tror jeg kommet til samme konklusjon. Kan bli spennende framover når det kommer flere konkurrenter på banen. Teslasjenen har nå røkt en sterk tobakk igjen og senker nå prisene på alle modeller. Han vil også slutte med prøvekjøring og heller gi alle kundene 1 uke gratis returrett.
Nå er nok ikke Tesla mitt første valg, men alltid spennende når markedslederen gjør noen stunt  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA