Innebygd Dashcam i Model 3

Startet av P85D, tor 28. feb 2019, kl. 20:56

« forrige - neste »

Svolar

Satte inn en ext hd ssd sak. Den fant disken å begynte å recorde med en gang.
Litt tidlig å se om dette går, men det er en 1TB så de burde jo holde en liten stund. :)

Usikker på hvor mye strøm denne drar i forhold til en usb flash drive.

Counterpointer

Sitat fra: Svolar på man 22. apr 2019, kl. 22:02
Satte inn en ext hd ssd sak.
......

Usikker på hvor mye strøm denne drar i forhold til en usb flash drive.
Den drar nok litt. Kjente på min egen Ssd akkurat nå og den er litt lunken.

Har en USB strømmåler som kunne kobles inn i rekka for å sjekke dette, men mulig det forstyrrer systemet.

Svolar

Ja,

Ser at soc har gått ned med 3% på ett døgn.
Utenom vampire drain så er vel det i overkant.
Sentrymode er aktivert

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjorn55

Sitat fra: erikf på søn 21. apr 2019, kl. 22:46
Her er det en som har formatert musikk i ext4 og teslacam i fat32 for det fungerte for ham. Det er jo omvendt for deg Bjorn55?
https://forums.tesla.com/forum/forums/v9-dashcam-and-music-usb
Jeg opprettet to partisjoner på disken. Begge ext4. På den ene opprettet jeg TeslaCam-mappen, på den andre la jeg inn musikk i flac-format. Det fungerer helt utmerket. Videofilene havner i TeslaCam-mappen og musikken spiller. Alle tag-ene blir også lest, artistnavn, albumnavn, coverart osv. blir vist. Jeg satte rwx på alle filene. Sikkert ikke nødvendig med skrivetilgang, men det skader ikke.

Toalmar

Sitat fra: Svolar på tir 23. apr 2019, kl. 14:03
Ser at soc har gått ned med 3% på ett døgn.
Utenom vampire drain så er vel det i overkant.
Sentrymode er aktivert
Slå av sentrymode og forbruk går ned
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmo

Timestamp på filene som bilen min tar opp er feil. De viser 2 timer for tidlig.
Om jeg lagerer opptak så får mappen som opprettes under SavedClips navn som er Dato + korrekt tidspunkt, men også den har 2 timer feil i sitt timestamp (date modified)
Klokka på skjermen i bilen går ikke feil.

Har det vært nevnt før? Noen andre som har det problemet ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2026.8.6
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

Handyman

Sitat fra: Elmo på tir 07. mai 2019, kl. 10:55
Om jeg lagerer opptak så får mappen som opprettes under SavedClips navn som er Dato + korrekt tidspunkt, men også den har 2 timer feil i sitt timestamp (date modified)

Har det vært nevnt før? Noen andre som har det problemet ??
Det kan virke som at bilen bruker UTC som tidssone for timestamp, og ikke bilens tidssone.
Sikkert en SW-bug.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Handyman på tir 07. mai 2019, kl. 11:07
Det kan virke som at bilen bruker UTC som tidssone for timestamp, og ikke bilens tidssone.
Sikkert en SW-bug.

Nja, bilen/filsystemet lager da uansett tidspunkt etter UTC, så mitt spørsmål er vel heller om klienten han ser på minnepinnen med er korrekt lokalisert, eller om den faktisk tror den er på UTC?
Model S 85D

Thomas Parsli

Hvis både filnavn og timestamp (f.eks "Modify Date", "Date/Time Original" og "Create Date") er like, er det bare Tesla som gjør det enkelt for seg selv. (EXIF-standarden spesifiserer ikke tidssoner)

Og det skjønner jeg -med biler i USA som kjører over datolinjer flere ganger om dagen :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ok67

Sitat fra: Thomas Parsli på tir 07. mai 2019, kl. 14:24
Og det skjønner jeg -med biler i USA som kjører over datolinjer flere ganger om dagen :)
???
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Thomas Parsli

Sitat fra: ok67 på tir 07. mai 2019, kl. 14:52
???

Hvis filnavn basert på timestamp skal være i lokal tidssone -hva tenker du skjer når du kjører mellom GMT-7 og GMT-6?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Amoss

Hvis både filnavn og timestamp (f.eks "Modify Date", "Date/Time Original" og "Create Date") er like, er det bare Tesla som gjør det enkelt for seg selv. (EXIF-standarden spesifiserer ikke tidssoner)

Nå ble det vel oppgitt:
Sitat fra: Elmo på tir 07. mai 2019, kl. 10:55

Så nei, slik jeg oppfatter det så er ikke "både filnavn og timestamp" like på den enheten har ser på filsystemet med. Det er en differanse på 2 timer, altså det samme som det er mellom UTC og CEST (CET med sommertid).

... og ja, er ikke uvanlig å sette opp f.eks. windowsbokser uten å spesifisere tidssone, slik at den "tror" den befinner seg på UTC. Har rettet opp i dette på en del win-bokser hos folk tidligere for lignende "problemer"...
Model S 85D

Amoss

Sitat fra: Thomas Parsli på tir 07. mai 2019, kl. 14:54
Hvis filnavn basert på timestamp skal være i lokal tidssone -hva tenker du skjer når du kjører mellom GMT-7 og GMT-6?

Da tror jeg at den lagrer filnavnet ihht. den tidssonen bilen befinner seg i på lagringstidspunktet. Timestamp lagres jo uansett i UTC, og vises til en hver tid i gjeldende tidssone for enheten som skal vise den frem.
Model S 85D

Handyman

Dash cam tar opp kontinuerlig i min bil, selv om bilen er låst og "parked" og Sentry ikke er aktivert.
Antok at det bare ble gjort opptak når bilen var skudd på, men det foregår altså skriving til USB-sticken hele tiden, og det vil jo slite ut denne på relativt kort tid.
Tungvindt å måtte skru av og på med å trykke på ikonet på skjermen for og etter hver kjøretur.
Burde vært en setting ala: "Activate Dash Cam only when driving"
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA