Ford sier at F-150 kommer som elektrisk pickup

Startet av Amatøren, ons 27. feb 2019, kl. 07:08

« forrige - neste »

Amatøren

Sitat fra: Clean TechnicaFord Says An Electric F-150 Is Coming

Speaking to the press at the North American International Auto Show in Detroit this week, Jim Farley, Ford's president of global markets, said, "Here's what's going to happen next to future-proof that global juggernaut of commercial vehicles. We're going to be electrifying the F-Series, both battery-electric and hybrid. And we're doing the same for Transit. No transition is perfect. In a way, we had the advantage of watching what happened the first time around. (Customers) want really good stuff," he added in an obvious reference to Tesla and Elon Musk.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mippen

Kult, men er nok en del petrolheads som kommer til å bli i harnisk. F150 er en ikonisk pickup for mange, og assosieres med stor motor og grom lyd. Dessverre for de er nok elektrisk fremtiden, men jeg tror ikke de kommer til å legge ned fossil linjen helt ennå.
Fremtiden er elektrisk.

Amatøren

At fossillinjen tror også jeg, men det er bedre enn at de ikke lager noen elektrisk utgave.

Elektrisk Focus er vel nesten en flopp, men kanskje elektrisk F-150 kontra fossil F-150 kan bli slik e-Golf er i forhold til fossil Golf.

Det er jo økende interesse for elbiler i USA også og kanskje pickup er brekkstangen til å få mer interesse blant klimafornektere og generelle motstandere.

USA er jo pickuplandet over alle andre. Dermed er det jo håp.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mippen

Sitat fra: Amatøren på ons 27. feb 2019, kl. 07:38
At fossillinjen tror også jeg, men det er bedre enn at de ikke lager noen elektrisk utgave.

Elektrisk Focus er vel nesten en flopp, men kanskje elektrisk F-150 kontra fossil F-150 kan bli slik e-Golf er i forhold til fossil Golf.

Det er jo økende interesse for elbiler i USA også og kanskje pickup er brekkstangen til å få mer interesse blant klimafornektere og generelle motstandere.

USA er jo pickuplandet over alle andre. Dermed er det jo håp.

Samme tanke satt jeg også med. Det kanskje ikke alle vet er at F150 har vært den mest solgte bilen i USA i 40 år. https://www.motor.no/artikler/2018/januar/denne-bilen-har-vart-usass-bestselger-i-40-ar/ Kanskje en elektrisk pickup gjør det bra ja.
Fremtiden er elektrisk.

emagic

De produserte jo lillebroren Ford Ranger som EV i fire år, så de har jo prøvd dette før.   Fantes vel et par EV Rangere i Norge, vet ikke om de lever ennå.

Elbil fundamentalist

Hvilken bil skal subsidiere underskuddet når den produseres?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

emagic

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tir 05. mar 2019, kl. 08:52
Hvilken bil skal subsidiere underskuddet når den produseres?

Tja, F-serien er vel USA's mest solgte bil, men nærmere en mill eksemplarer solgt i fjor så jeg tror de har så de klarer seg.

-emagic

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA