Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:47
I know. Jeg ble så overrasket at det glemte jeg helt av å spørre om. Satt 1,5t i kø for å nå fram så jeg gidder ikke ringe på nytt. Satser på at de står for det de har sagt hvis det kommer til stykket.  :)
Det vil jeg ikke satset på.
De har jo for vane å gi helt motstridende opplysninger med bare minutters mellomrom, og har du det ikke skriftlig, er du nok avhengig av at han du snakket med ikke endrer mening.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Sitat fra: Pocoloco på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:49
Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:41
Jeg ringte Delivery i stad og fikk beskjed om at bilen min har vært registrert i Norge, og at den nå er på en båt som enda ikke har nådd Trondheim. Neste SMS vil være en bekreftet leveringstid og den vil komme fordi Delivery i Trondheim har registrert bilen. Her kommer den viktigste biten: Når jeg får leveringstid kan jeg trygt bestille flybillett for hvis det da skjer noe med leveringen får jeg refundert de utleggene jeg måtte ha til reisen. Dette sa han etter han hadde pratet med sin manager om denne problemstillingen.

Noen grunner til å ikke tro på det?

Jeg skulle hente i dag i Tromsø, men pga forsinkelser fikk jeg i dag telefon fra delivery og tilbud om å hente i trondheim på fredag/lørdag neste uke. Jeg sa ja til det
Hadde vært fint om jeg får samme garanti som du fikk, siden flybillettene koster 3500kr fra lofoten til trondheim  :o

Anbefaler deg å ringe delivery og be de om å snakke med manager, og så få det skriftlig. Mulig det stiller seg annerledes for deg siden dette er et tilbud du takker ja til og utgiften kommer i etterkant.

Jeg kommer til å be om å få det skriftlig før jeg bestiller flybill. men nå vet jeg i hvertfall at det er en mulighet.

Edit ser at jeg misforstod deg ut i fra den andre tråden. Vil tro at du får garanti for utlevering den 6. i Trondheim, men du burde ringe Tromsø å få det skriftlig.

geirci2

Utifra mange innlegg her når det gjelder utlevering, endog såkalte "bekreftede", så stoler jeg ikke på Tesla's interne (mangel på) internrutiner/datasystemer når det gjelder deres "lovnader/løfter", hverken skriftlig eller muntlig.

Om jeg får utlevert bil eller ikke (uansett dato) er som å trekke vinnerloddet - noe jeg sjelden gjør :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.20.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

stianel

Sitat fra: geirci2 på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:59
Forøvrig så er CoA snart inne til Ålesund, beregnet ankomst er fremskyndet en time - god bakvind sørger for god fart på båten :-)

Og der vil den bli liggende til søndag...

Søndag?

geirci2

Ja, seilingsplanen har ankomst Trondheim mandag 1.4.

Ser på værkartet at vinden løyer ut på fredagen, og at det er lite vind å snakke om på lørdagen.
Kanskje båten seiler ifra Ålesund lørdag og ankommer Trondheim også på lørdag.

Og kanskje vi deretter får en hyggelig melding ifra Tesla på søndag/mandag om fremskynding av utleveringdato - til glede for mange vil jeg tro :-)

geirci2

Etter 20 minutter ventetid på Telsa-telefon kom jeg igjennom og fikk prate med en hyggelig medarbeider.

Hun bekreftet min leveringsdato 4/4, og ikke minst; hun bekreftet mitt VIN-nummer (som jeg hadde tidligere). Alt vel.

Ba henne om å sjekke hvor bilen står/er, og ifølge loggen (dvs. den planlagte) sto bilen i Trondheim. Dette synes rimelig i og med at CoA egentlig skulle anløpe Trondheim nå onsdag den 27/3.

Deretter prøvde hun å logge på/finne bilen via GPS (hun prøvde 2 ganger), men fikk ikke kontakt. Dette er også en rimelig forklaring da jeg har lest/hørt at GPS-signalene ikke er aktive så lenge bilen befinner seg på båt - noe "min" bil gjør - på kaia i Ålesund.

Duncan_EL

Sitat fra: geirci2 på torsdag 28. mars 2019, klokken 15:24
Etter 20 minutter ventetid på Telsa-telefon kom jeg igjennom og fikk prate med en hyggelig medarbeider.

Hun bekreftet min leveringsdato 4/4, og ikke minst; hun bekreftet mitt VIN-nummer (som jeg hadde tidligere). Alt vel.

Ba henne om å sjekke hvor bilen står/er, og ifølge loggen (dvs. den planlagte) sto bilen i Trondheim. Dette synes rimelig i og med at CoA egentlig skulle anløpe Trondheim nå onsdag den 27/3.

Deretter prøvde hun å logge på/finne bilen via GPS (hun prøvde 2 ganger), men fikk ikke kontakt. Dette er også en rimelig forklaring da jeg har lest/hørt at GPS-signalene ikke er aktive så lenge bilen befinner seg på båt - noe "min" bil gjør - på kaia i Ålesund.

Prøvde å ringe delivery. Ble ikke akkurat betrygget. Han kunne si at VIN var forsvunnet fordi det var mulig bilen ikke kom med på båten og at de prøvde å finne ny bil med samme konfig.
Trodde fortsatt på utlevering 4/4, men det hørtes ikke veldig lovende ut

geirci2

Ser på teslastats.no at over 50 stk. Model 3 er registrert i Ålesund og omegn i dag (faktisk 3 stk i Trondheim også).

Linka

Er det i Stavanger de bytter fra sommerdekk til vinterdekk om den utleveres der, eller skjer det annet sted?  Visst ikke man skal på fjellet eller kjøre andre steder enn Stavanger den neste måneden kan man vel bare be dem beholde sommerdekkene på?

Jada, ingen leveringsdato ennå...

Sulle

Vi ble oppringt noen dager før utlevering. Ba da om å få bilen levert på sommerhjul. Damen sa at det ikke var mulig, men når vi hentet den, stod den på sommerhjul likevel:)
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

itje

Jeg spurte delivery på Forus om bilen kunne leveres med sommerdekk:

"Vi kan absolut levera din bil på sommardekk."

:+1: :+1:
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

geirci2

Og der kom VIN-nummeret tilbake på min Teslakonto-side.
Gledelig med samme VIN-nummer som tidligere. :D

Duncan_EL

Sitat fra: geirci2 på torsdag 28. mars 2019, klokken 20:09
Og der kom VIN-nummeret tilbake på min Teslakonto-side.
Gledelig med samme VIN-nummer som tidligere. :D

Fikk også tilbake mitt. Samme som før ! :D

snippet

Jeg har vin og leveringsdato på faktura, men har aldri sett det på kontoen. Er det vanlig?
BMW i3 - Bergen

SEC

Sitat fra: snippet på torsdag 28. mars 2019, klokken 20:39
Jeg har vin og leveringsdato på faktura, men har aldri sett det på kontoen. Er det vanlig?

Er i samme situasjon. Trur det er flere også,  men har neppe noen betydning.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA