Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

hELgenen

Ikke direkte feil å mangler - men mer om noe som kanskje blir det :

https://www.tv2.no/broom/11772069/

Chris Aurora

Sitat fra: hELgenen på mandag 14. desember 2020, klokken 18:32

Men hva slags rustgaranti er det Tesla nevner? Har jeg ikke lest noe om...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 14. desember 2020, klokken 18:49

Men hva slags rustgaranti er det Tesla nevner? Har jeg ikke lest noe om...

Let me google that for you  :laugh:

Klippet rett fra Tesla's nettsider:

lars667

Ikke verdt mye den garantien der hvis rusten begynner rundt falser som er utsatt for sprut og drit i hjulhuset.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

jorgenask

Sitat fra: lars667 på mandag 14. desember 2020, klokken 19:00
Ikke verdt mye den garantien der hvis rusten begynner rundt falser som er utsatt for sprut og drit i hjulhuset.

Nei jeg skal innom Dinotrol senter og få sauset bilen neste uke  :+1:

Klykken

Litt påfallende at han som roper varsku også selger løsningen, eller hva?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

lars667

Det er det, men han grunngir det han sier. Lett å ettergå om det er feil. At noen jobber med noe til daglig betyr ikke at de er inhabile, selv om en naturligvis må ha det i bakhodet.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

HeiSveis

Her følger en meget god forklaring og fiks på kondensering i led-lykter. Ikke sikkert nye lykter er helt tette så kanskje man bør be et verksted fikse dette om man ikke gidder selv.

https://www.youtube.com/watch?v=HgLlj04SLrA

rlnd

Hentet ny bil i dag, ingen spesielle panelgaps å bemerke men kanskje litt skeiv bakluke, ikke nok til at jeg gidder å klage på det.

Andre feil/mangler:
1. Ingen lyd i bass-høyttalere og sub, merket ikke dette før jeg nesten var hjemme
2. SOS eCall needs service, tekniker så på dette men fikk ikke gjort noe med det, bestilte time i januar
3. Skvettlapper var ikke montert
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

knegg

Sitat fra: rlnd på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:04
Hentet ny bil i dag, ingen spesielle panelgaps å bemerke men kanskje litt skeiv bakluke, ikke nok til at jeg gidder å klage på det.

Andre feil/mangler:
1. Ingen lyd i bass-høyttalere og sub, merket ikke dette før jeg nesten var hjemme
2. SOS eCall needs service, tekniker så på dette men fikk ikke gjort noe med det, bestilte time i januar
Husk å sjekke om bakluken gnager mot bakfangeren når den er lukket. Oppdaget lakkskade på en 3 dager gammel bil i det området.
2020 Model 3

rlnd

Sitat fra: knegg på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:13

Andre feil/mangler:
Husk å sjekke om bakluken gnager mot bakfangeren når den er lukket. Oppdaget lakkskade på en 3 dager gammel bil i det området.

Jepp, skal holde et øye med det, foreløpig ser det greit ut.

Håpte på å være mer heldig med denne enn med min forrige, den hadde også problemer med bakluken både mtp lakk som ble gnagd vekk av baklykter og vannlekkasje som de har prøvd å fikse 3 ganger, var fremdeles dråper på bagasjeromsgulvet når jeg leverte den inn som innbytte nå ::)

Ellers har den forrige vært på verksted for feil på 12v som gjorde at bilen stanset, løst ratt, knirkende ratt, løs rygg til førersete, problemer med oppdatering, ladekabel som lyser rødt på T og reduserer hastighet til 8A, vinduer som ikke ville opp, dørhandtak som ikke ville inn, lekkasje fotbrønn passasjerside og som nevnt lekkasjer i bakluken og at bakluken åpnet seg hver gang bilen ble satt i park.

Edit: glemte å legge til dørhandtakene som ikke gikk inn igjen av selv!  :D
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

DagfinnN

Sitat fra: rlnd på tirsdag 15. desember 2020, klokken 14:04
På TM3?
Feilen du lister opp høres ut til å være fra en TMS og Modell 3.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Chris Aurora

Tja, de er jo fjæra på M3, så dersom de blir stående og sprike rett ut uten å gå tilbake er ikke det bra.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

knegg

Sitat fra: rlnd på tirsdag 15. desember 2020, klokken 14:04
Sitat fra: knegg på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:13

Andre feil/mangler:

Jepp, skal holde et øye med det, foreløpig ser det greit ut.

Håpte på å være mer heldig med denne enn med min forrige, den hadde også problemer med bakluken både mtp lakk som ble gnagd vekk av baklykter og vannlekkasje som de har prøvd å fikse 3 ganger, var fremdeles dråper på bagasjeromsgulvet når jeg leverte den inn som innbytte nå ::)

Ellers har den forrige vært på verksted for feil på 12v som gjorde at bilen stanset, løst ratt, knirkende ratt, løs rygg til førersete, problemer med oppdatering, ladekabel som lyser rødt på T og reduserer hastighet til 8A, vinduer som ikke ville opp, dørhandtak som ikke ville inn, lekkasje fotbrønn passasjerside og som nevnt lekkasjer i bakluken og at bakluken åpnet seg hver gang bilen ble satt i park.

Men du tok sjansen på enda en Tesla? :D

Synes jeg har opplevd mye på min til nå. Etter hvert begynner jeg å tvile på om det er meg som er problemet og ikke bilen...

De har utbedret lakken på min bakluke 1 gang, det kom tilbake igjen. SC ville ikke gjøre noe med det siden det ikke finnes noe fiks. De noterte det ned og avventer tilbakemelding fra USA.
2020 Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA