Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 16. november 2020, klokken 09:04
Begynner å lure på om det er noe gale med selve kameraet mitt eller andre ting, for Automatisk regnsensor funker utrolig dårlig. Prøvde det igjen i går kveld (ja det var mørkt som det er halve året). For hvert visk som den automatiske gadd å utføre, ville jeg visket ca 3-4 ganger. Hele ruten ble dekket med vann mellom hver gang. Den trodde det var lett yr, mens det var vanlig regn. Jeg satte den på innstillingsnr 3, som var passende for regnet da. Har forøvrig prøvd mange ganger både når det er lyst og mørkt, uten at det har vært bra (men verst når det er mørkt).
Siste oppdatering 2020.40.10.1 har gjort noe med regnsensorkamera, fungerer mye dårligere enn før på begge våre biler.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på mandag 16. november 2020, klokken 20:26
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 16. november 2020, klokken 09:04
Begynner å lure på om det er noe gale med selve kameraet mitt eller andre ting, for Automatisk regnsensor funker utrolig dårlig. Prøvde det igjen i går kveld (ja det var mørkt som det er halve året). For hvert visk som den automatiske gadd å utføre, ville jeg visket ca 3-4 ganger. Hele ruten ble dekket med vann mellom hver gang. Den trodde det var lett yr, mens det var vanlig regn. Jeg satte den på innstillingsnr 3, som var passende for regnet da. Har forøvrig prøvd mange ganger både når det er lyst og mørkt, uten at det har vært bra (men verst når det er mørkt).
Siste oppdatering 2020.40.10.1 har gjort noe med regnsensorkamera, fungerer mye dårligere enn før på begge våre biler.

Kanskje han har et poeng han som mener at hver gang de kommer med en litt betydningsfull oppdatering så roter de til programmeringen rundt kamerasensorene. Jeg synes Bilkomponenter eller andre verksteder burde sjekke muligheten til å montere "regnsensorer" og brukt det mot viskerne i stedet for kamera...når de klarer å montere et slags HUD og LED-flomlys må det vel være mulig å koble opp viskere mot en annen sensor? Om en så må tape en ledning opp langs vinduskarmen...? Kan anbefale sensoren på Toyota Avensis fra 2009.
Tesla Model Y                         2021-

knegg

Da var det min tur med lekkasje til bagasjerommet. Service om to uker, så får vi se hva de finner ut av.
2020 Model 3

Autowinder

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 17. november 2020, klokken 10:05
Kanskje han har et poeng han som mener at hver gang de kommer med en litt betydningsfull oppdatering så roter de til programmeringen rundt kamerasensorene. Jeg synes Bilkomponenter eller andre verksteder burde sjekke muligheten til å montere "regnsensorer" og brukt det mot viskerne i stedet for kamera...når de klarer å montere et slags HUD og LED-flomlys må det vel være mulig å koble opp viskere mot en annen sensor? Om en så må tape en ledning opp langs vinduskarmen...? Kan anbefale sensoren på Toyota Avensis fra 2009.
Skal godt gjøres å få en slik integerert med resten av SW i bilen. Hvor skulle sensoren monteres? Kameraet som leser nedbør på frontruta i dag er jo også i bruk i Sentrymode og som dashcam. Ikke gitt at det er plass til det engang, og da må det kanskje en egen jallaboks til som monteres innvendig. Og prisen tipper jeg ikke blir spesielt lav, så spørs om det er marked stort nok for å finne lønnsomhet i en slik løsning.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: knegg på onsdag 18. november 2020, klokken 21:08
Da var det min tur med lekkasje til bagasjerommet. Service om to uker, så får vi se hva de finner ut av.
Sjekk hvor skjøten/sveisen på pakningen er? Det lekker inn langs denne skjøten hvis den er i toppen av åpningen til bagasjerommet.
Tror dessverre at de fleste er montert slik. Jeg fikk Tesla til å ta pakningen av og montere den igjen med skjøten/sveisen nede ved bøylen/låsen (de måtte overtales). Ingen lekkasje etter det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knegg

Sitat fra: Handyman på søndag 22. november 2020, klokken 11:34
Sjekk hvor skjøten/sveisen på pakningen er? Det lekker inn langs denne skjøten hvis den er i toppen av åpningen til bagasjerommet.
Tror dessverre at de fleste er montert slik. Jeg fikk Tesla til å ta pakningen av og montere den igjen med skjøten/sveisen nede ved bøylen/låsen (de måtte overtales). Ingen lekkasje etter det.
Service anbefalte meg å ikke gjøre noe på egenhånd. Mest fordi de var ute etter å finne feilen selv så de lærer av det.

Jeg tror det er flere ting som skjer, har sett vann fra flere steder.
2020 Model 3

Handyman

Sitat fra: knegg på søndag 22. november 2020, klokken 12:37
Sitat fra: Handyman på søndag 22. november 2020, klokken 11:34
Service anbefalte meg å ikke gjøre noe på egenhånd. Mest fordi de var ute etter å finne feilen selv så de lærer av det.

Jeg tror det er flere ting som skjer, har sett vann fra flere steder.
Nei man bør ikke gjøre slike ting selv. Vet det er mange som har problemer med lekkasje i bagasjerommet, og at å flytte skjøten på pakningen har løst problemet. Merkelig av Tesla å plassere skjøten der de gjør. Dette er ikke "rakettvitenskap".
Etter en tid med lekkasje trekker fukten utover i filten og gjør til slutt at hele bagasjerommet blir vått. Også ned i "kjelleren".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Zoltan

Hei
26.11 skulle hatt utlevering av ny tesla 3,men når vi fikk bilen etter et stund slått av skjermen og startet på nytt og kommet feilmelding e-call feil,kontakt service Tesla.Da vi måte hjem med lånebil. ::) ::) ::)I går billen ble ferdig,det vart frogramvare feil fra fabrikenn ifølge Tesla.Når vi kom hjemm oppdaget vi at høyre kamere ved blinklys virker ikke,regenerativ bremsing går på fult og kan ikke justeres,fins ikke mulighet i menuen og til slutt skjermen slått av 2 ganger fra i går.Hva syns dere om dete?Og har litt rart programvare:2020.35.202.1

ladov

Sitat fra: Zoltan på lørdag 28. november 2020, klokken 09:56
Hei
26.11 skulle hatt utlevering av ny tesla 3,men når vi fikk bilen etter et stund slått av skjermen og startet på nytt og kommet feilmelding e-call feil,kontakt service Tesla.Da vi måte hjem med lånebil. ::) ::) ::)I går billen ble ferdig,det vart frogramvare feil fra fabrikenn ifølge Tesla.Når vi kom hjemm oppdaget vi at høyre kamere ved blinklys virker ikke,regenerativ bremsing går på fult og kan ikke justeres,fins ikke mulighet i menuen og til slutt skjermen slått av 2 ganger fra i går.Hva syns dere om dete?Og har litt rart programvare:2020.35.202.1
Programvare? Kan selvfølgelig ikke si med sikkerhet at det er det som er problemet men jeg hadde hvert fall startet med å laste ned siste versjon og restartet bilen etterpå. Ring Tesla så kan de hjelpe deg med begge deler, det hender at nedlasting henger seg opp og da må Teslas brukerstøtte ordne det.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Zoltan

Sitat fra: ladov på lørdag 28. november 2020, klokken 10:06
Sitat fra: Zoltan på lørdag 28. november 2020, klokken 09:56
Hei
Programvare? Kan selvfølgelig ikke si med sikkerhet at det er det som er problemet men jeg hadde hvert fall startet med å laste ned siste versjon og restartet bilen etterpå. Ring Tesla så kan de hjelpe deg med begge deler, det hender at nedlasting henger seg opp og da må Teslas brukerstøtte ordne det.

Bilen gir ikke forslag for oppdatering akkurat nå og den programvare som sitter i bilen er siden vi fikk bilen.PBestilt servis gjennom app men fikk termin 18.12 :) :) :)
Vart innom i Tesla i dag og fortalte hva som skjedde,da han lovet meg at skal gå videre med saken til versted på mandag.
Må si at jeg er veldig skuffet,forventett mye mer en dete.

jorgenask

Tesla har fjernet valget med å redusere regeneretiv bremsing. Det er ikke en feil at man ikke kan juster det.

apehest

Sitat fra: jorgenask på lørdag 28. november 2020, klokken 12:54
Tesla har fjernet valget med å redusere regeneretiv bremsing. Det er ikke en feil at man ikke kan juster det.

Er det sånn de har økt rekkevidden?  ;D
Hvis det stemmer så vil det øke problemet med rust på bremser.

jorgenask

Sitat fra: apehest på lørdag 28. november 2020, klokken 12:58

Det går jo an å sette bilen i fri innimellom og ta noen gode nedbremsinger når det ikke er trafikk bak ;)

apehest

Sitat fra: jorgenask på lørdag 28. november 2020, klokken 13:14
Sitat fra: apehest på lørdag 28. november 2020, klokken 12:58

Det går jo an å sette bilen i fri innimellom og ta noen gode nedbremsinger når det ikke er trafikk bak ;)

Det blir jeg nødt til å ta meg av, for kona mi blir hovedbruker av radiobilen.
Flertallet er nok ikke like klar over problemstillingen, og jeg har førstehåndserfaring med hvor vanskelig det kan være å forklare det for kunder.

Zoltan

Det er merkelig,kompisen min har en tesla 3 og forrige uka hadde oppdatering og han har fortsatt det valget.Eller det gjelder kun ny modeler?
Også programvare er også annerledes.
Fikk dere Tesla denne uken?Hva slags programvare har dere?

Vi for se hva Tesla svarer på mandag

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA