Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Solheim

Du kan prøve dette i nød, ser ut som det eneste som hjelper i visse tilfeller.
Skal visst funke med en unbrako og teip på for beskyttelse.

https://www.youtube.com/watch?v=zF58l72mlB0

hemi

Prøvd med plastspak med krok (oppretter verktøy) uten hell, dvs vesentlig mer kraft enn kredittkort. Prøvd både dytte ned, dra opp i ymse varianter, stod i garasjen og kuka en hel time nå.  Vurderer unbrako trikset, googla som en helt og har sett videoen.

Men er det dropin på rud? eller må man til oslo øst noe sted da?


mikaelf

Sitat fra: hemi på mandag 23. desember 2019, klokken 00:07
Prøvd med plastspak med krok (oppretter verktøy) uten hell, dvs vesentlig mer kraft enn kredittkort. Prøvd både dytte ned, dra opp i ymse varianter, stod i garasjen og kuka en hel time nå.  Vurderer unbrako trikset, googla som en helt og har sett videoen.

Men er det dropin på rud? eller må man til oslo øst noe sted da?

Fikk samme problem siste torsdag, booket serviceavtale via appen til 29.12.
Pga. planlagt fjelltur dagen etter, fredag ettermiddag, kjørte jeg til Rud på fredag morgenen for å få hjelp.
De sa at de ser på om de klarer å åpne panseret, men hvis det kreves å bytte aktuator, da må den bestilles, men jeg kan få leiebil i venteperioden. Satt der og ventet en time ca., og fikk beskjed etter at feilen er løst. Veldig hyggelig service, men sikkert hjelper også å snakke pent med de ansatte :)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

hemi

Takk for feedback, prøver en earlybird hos rud.


hemi

Da var det ordnet, Primary latch var feilen. Verkstedgutta stod på må sies så bra :)

Counterpointer

Sitat fra: hemi på mandag 23. desember 2019, klokken 14:56
Da var det ordnet, Primary latch var feilen. Verkstedgutta stod på må sies så bra :)

Hrc

Hentet ny bil i dag. Irriterende lyd fra solskjerm på passasjersiden ved kjøring på ujevnt underlag. Noe jeg kan fikse selv eller må jeg bestille service?

Hodetelefoner

Du klarer vel å ta den avgjørelsen selv?

Hrc

Var litt rask på avtrekkeren, det var passasjerstolen som lagde lyden. Litt justering av den så var lyden borte. Takk for hjelpen Hodetelefoner!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hrc på mandag 23. desember 2019, klokken 22:41
Var litt rask på avtrekkeren, det var passasjerstolen som lagde lyden. Litt justering av den så var lyden borte. Takk for hjelpen Hodetelefoner!

Med stolen hadde jeg hatt et bra tips. Når jeg kjører den helt bak (som jeg vil, siden jeg er MASSIV), så er den litt "rikkalaus", altså den står ikke helt fast. Når jeg tar den frem en halv cm eller noe sånt, så blir det stramt opp, og setet står fint igjen.

Synes forøvrig det var et bra spørsmål om solskjermen, hvis det hadde vært den som lagde lyd - hvis din lagde lyd så hadde det vært stor sannsynlighet for at noen andre hadde vært borti det samme, og kunne gitt en kjapp How To Fix på det.
Tesla Model Y                         2021-

Tom

#925
Så ville ikke frunken åpne seg.. kun den første låsen fungerer..så panser poppet kun litt opp.
Løsnningen ble å skru av bøylen med et T40 bits..

Var veldig enkelt å komme til,brukte vel 3 min.. løsne skruen 1/2 tørn og skru resten med fingrene..
Brukte noe gaffa tape for å beskytte lakk.

Koblet til en liten tau samme plass så wiren er koblet så jeg kan aktivere lås nr.2 til jeg får dette fixet..vist jeg må oppi frunken..


Verktøy fra biltema.
Edit, ser ut så di ikke har denne lenger...

Noen som vet når du åpner i haugesund,gidder ikke kjøre til stavanger for dette..


TøddiVedder

Ser nå i kulden at varmetrådene i bakruten ikke virker. Klarer ikke å fjerne dugg engang. Ingen krise da har kamera. Flere som sliter med dette? Noe fiks, eller SC som gjelder? Nyeste software som kødder?
Fikk bilen i juni og ikke reagert på dette inntil de siste dagene.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fayelund

Sitat fra: TøddiVedder på søndag 29. desember 2019, klokken 20:31
Ser nå i kulden at varmetrådene i bakruten ikke virker. Klarer ikke å fjerne dugg engang. Ingen krise da har kamera. Flere som sliter med dette? Noe fiks, eller SC som gjelder? Nyeste software som kødder?
Fikk bilen i juni og ikke reagert på dette inntil de siste dagene.
Jeg har det samme, ingen synlige skader i ruta. Hvis ikke neste update fikser det blir det timebestilling hos SC
Bestilt e-Golf september 2014

TøddiVedder

Hvilken SW har du? Jeg har 2019.40.50.1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA