Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Jan Kantor på onsdag 06. november 2019, klokken 15:00Greier ikke koble bilen til wifi. Den finner ikke routere som telefonen finner lett.

Ja, den er ganske elendig til å takle wifi-nettverk.

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 06. november 2019, klokken 15:16Tipper du har feil innstillinger på router. Søk opp dette.

Det er vel neppe feil innstillinger hvis alle andre enheter klarer å koble til uten problemer.

emurof

Sitat fra: knegg på mandag 18. november 2019, klokken 10:09På vei hjem kom beskjeden "Bilen trenger service - Bilen starter kanskje ikke igjen"

Stoppet for å lade og sjekke litt nærmere, da kom resten av feilmeldingene.
Merket ingenting under selve kjøringen.
Snakket med Tesla support når første meldingen kom og han ba meg kjøre videre om alt fungerte som det skulle. Ringte en gang til når resten kom opp og da ble det sendt redningsbil. Vurderer å bruke angreretten (1000km/7dager) og heller gå for noe annet, dette blir litt for dumt for min del. Det bør vere en god begrunnelse for hvorfor dette skulle skje.

Alt dette kunne du tatt med i det første innlegget ditt. Bare et bilde av en bil som er i ferd med å bli tauet bort sier ikke egentlig så veldig mye.

Lynkjapp

Sitat fra: Motorwatt på mandag 18. november 2019, klokken 10:15
Synd. Men dette er mest sannsynlig en enkel ting for Tesla å fikse. Mest sannsynlig feil på 12V batteri, eller en løs kontakt.

Enig med Motorwatt. Dette ser ut til å dreie seg om én enkel feil med ørten følgefeil. Surt at det skjer men mest sannsynlig er det en enkel fiks og så ser du ikke mer til de samme feilmeldingene på flere år. Behold bilen og se det positivt. Den får en ekstra gjennomgang for å sjekke at alt er ok. :)

knegg

Sitat fra: emurof på mandag 18. november 2019, klokken 11:03
Alt dette kunne du tatt med i det første innlegget ditt. Bare et bilde av en bil som er i ferd med å bli tauet bort sier ikke egentlig så veldig mye.

Skal huske det til neste gang den blir tauet.  :+1:

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 18. november 2019, klokken 12:03
Enig med Motorwatt. Dette ser ut til å dreie seg om én enkel feil med ørten følgefeil. Surt at det skjer men mest sannsynlig er det en enkel fiks og så ser du ikke mer til de samme feilmeldingene på flere år. Behold bilen og se det positivt. Den får en ekstra gjennomgang for å sjekke at alt er ok. :)

Det kan jo være noe enkelt, har lest alt i fra en liten kabel til at drivenheten må byttes. For min del spiller det ikke så stor rolle da bilen uansett blir fikset til slutt.



Nå var det uansett veldig surt for meg som ny eier av både elbil og Tesla skulle få denne mottakelsen. Jeg gikk i fra en gammel sliten bil som knapt klarte å kjøre i oppoverbakker til denne i håp om at det skulle være smertefritt. Men men, slikt skjer!

På den helt andre siden så vurderer jeg å benytte meg av angreretten og få tilbake pengene ---- for å kjøpe Model 3 Long Range AWD i steden for.
Større batteri kommer godt med på vinterstid når man vil ha varme i bilen, jeg så batteriet ble raskt tømt når jeg skrudde opp varmen. Det hjelper lite når bilen i seg selv er veldig effektiv på kjøringen, men taper til bruk av varme.
Litt rart at når målet er å lage den effektiv at de velger å ha glasstak, det må jo være et vanvittig varmetap gjennom det.  ???
2020 Model 3

Lynkjapp

Sitat fra: knegg på mandag 18. november 2019, klokken 13:05Litt rart at når målet er å lage den effektiv at de velger å ha glasstak, det må jo være et vanvittig varmetap gjennom det.  ???

Glasstaket gir muligheten til å ha et lavere tak med bedre aerodynamikk enn hvis man skulle hatt et vanlig tak som fort bygger fem centimeter ekstra. Så forhåpentligvis gir den lavere luftmotstanden en større energibesparelse enn varmetapet. :)

fredrik1992

Til alle som plages av irriterende lyder som er vanskelig å lokalisere, se denne videoen og last ned denne appen!
https://www.youtube.com/watch?v=5qkmzX9b2us

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knegg på mandag 18. november 2019, klokken 13:05Nå var det uansett veldig surt for meg som ny eier av både elbil og Tesla skulle få denne mottakelsen. Jeg gikk  fra en gammel sliten bil som knapt klarte å kjøre i oppoverbakker til denne i håp om at det skulle være smertefritt. Men men, slikt skjer!
Det gjør det.

En ting som er greit å vite er at feilraten på elektronikk følger gjerne en "badekar"-kurve. Feilraten er stor til å begynne med, men faller raskt til et lavt nivå, og så ettersom elektronikken blir eldre og eldre kryper feilraten oppover og oppover. Altså litt enkelt forklart, feilene kommer gjerne med en gang, eller mange år senere. Ikke i midten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Sitat fra: emurof på mandag 18. november 2019, klokken 10:43
Det er vel neppe feil innstillinger hvis alle andre enheter klarer å koble til uten problemer.
Hos meg hjalp det å redusere UDP-timing fra 60 til 30. Ikke noe feil på routeren, men litt sær spec fra Teslas side.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tommis

På søndag hadde jeg en kjedelig opplevelse med bilen. Vindusviskerne sluttet å virke. Prøvde hard/soft-reset, av og på med bilen etc., men problemet ble ikke løst. Tidvis gikk de på full fart etter reset, men stoppet når de selv ønsket det. Rimelig problematisk med slapseføre og saltede veier. Etter x antall stopp for rengjøring av frontruten kom jeg meg omsider hjem. Ringte nødnummeret hvor jeg fikk svar etter ca. 40 minutter. De sjekket en del ting "remote" og kunne se at noe var feil. Viste seg også at venstre hovedlys ikke virket samt at venstre blinklys hadde fått "hikke". Da må jeg si det ble fart i sakene, etter tre kvarter kom tauebil og hentet bilen og jeg fikk leiebil. Dette syntes jeg var veldig bra service på en søndag!

Men er det noen andre som har opplevd samme feil?

knegg

Som oppfølging til bilen min som ble tauet bort på søndag. Og slutten på denne føljetongen.

Det var feil på batteripakken, så de må få tilsendt ny batteripakke fra fabrikk. Denne kommer mest sannsynligvis i midten av desember. Det var desverre ikke en bagatell å fikse.

I mellomtiden har de utvidet returfristen min med en uke. Jeg får også låne en Model 3 Performance frem til fristen går ut slik at jeg kan se hvordan Model 3 er i det daglige siden jeg ikke kan kjøre min egen Model 3. Etter det blir det S eller X som lånebil.

Selv om det var kjedelig at jeg ikke får kjøre min egen bil før i tidligst i midten av desember så synes jeg Tesla har kundeservicen på plass og stiller opp :+1:

Det er ganske flott at Tesla har den garantien på 1000km/7 dager.
2020 Model 3

Handyman

WOW! den servicen er det lite å klage på.
Det er jeg også slikker på at de tjener på!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ganton

De to siste dagene har cruise control og autopilot sluttet å virke pga "front radar redusert visibilitet". Vask av bilen hjalp ikke. Kommer raskt etter at man slår på autopilot, da forsvinner visualisering av andre kjøretøy også.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

J.Lafton

Sitat fra: ganton på lørdag 23. november 2019, klokken 17:18
De to siste dagene har cruise control og autopilot sluttet å virke pga "front radar redusert visibilitet". Vask av bilen hjalp ikke. Kommer raskt etter at man slår på autopilot, da forsvinner visualisering av andre kjøretøy også.

Det samme har jeg registrert i det siste. Må være bug i software.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

hemi

Sensoren på ladeluke varsler hos meg, "trykkfølsomhet kan ha sviktet something" og det stemte, ladeluken åpner seg ikke lenger ved lett trykk, men virker fra skjerm, app, og klikkern på ladern.

Handyman

Sitat fra: hemi på søndag 24. november 2019, klokken 01:09
Sensoren på ladeluke varsler hos meg, "trykkfølsomhet kan ha sviktet something" og det stemte, ladeluken åpner seg ikke lenger ved lett trykk, men virker fra skjerm, app, og klikkern på ladern.
Da har du antakelig mistet metallstykket nederst på lokket som hjelper giveren å gjenkjenne når noen trykker på luka. Kjent feil
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA