Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

hemi

pakningen ofte vel å merke, vasker bilen oftere enn pakningen, men får vel nesten begynne ta med hver gang :o


C_B_

#691
Etter at vinduet ved siden av sjåfør har vært lukket noen timer går det greit å åpne det helt. MEN når jeg da skal lukke det går det bare opp 1-2 centimeter og deretter ned igjen. Dette kan skje 1-3 ganger før det går helt opp slik som det skal gjøre. (Det må gå noen timer før feilen skjer.)

Noen som har opplevd samme?

Tesla hadde litt problem meg å tro meg og sa at jeg sannsynlig ikke hadde trukket knappen helt inn.  ::) Nå har jeg film av det som viser problemet slik at jeg slipper bomtur neste service.

Er vel kommet over 10 forskjellige feil nå der de fleste er fikset. Fikk bilen i begynnelsen av mars med flere lakkfeil, men har ikke fått time hos lakkverksted i Drammen ennå. Blir vel straks 6. mnd. ventetid på fiks av riper ol. gjennom lakk++ og det synes jeg er for lang tid. Erfaringer på ventetid/godta dette? Bilpleiefirmaet i Oslo vil ikke gi ceramic coa. før feilene er utarbeidet og det er jo kjedelig. Håper Tesla kommer på banen ang. hvordan lakk best kan beskyttes mot rust i mellomtiden, fordi det er vanskelig å vurdere dette mht. ulike kommentarer på dette forumet.

Flott bil/konsept, men skeptismen gror litt... Hvis det f.eks. blir noe rust("mot normalt") er det vel bare å kvitte seg med bilen.

pekle

Jeg har også den med at førervindu ikke alltid går på første forsøk

Elmo

Sitat fra: JIB på tirsdag 20. august 2019, klokken 06:53
Etter at vinduet ved siden av sjåfør har vært lukket noen timer går det greit å åpne det helt. MEN når jeg da skal lukke det går det bare opp 1-2 centimeter og deretter ned igjen. Dette kan skje 1-3 ganger før det går helt opp slik som det skal gjøre. (Det må gå noen timer før feilen skjer.)

Høres ut som funksjonen som skal forhindre klemming i vinduet  ??   Kanskje noe treghet, eller overfølsom sensor ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Klykken

Evt feiljustert. Vinduet går for høyt. Dette skal være mulig å justere selv ved å gjøre en eller annen manøver på vindusheisknappen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

chargedup

Denne videoen viser hvordan man enkelt resetter ruter som ikke vil gå opp/ned:
https://www.youtube.com/watch?v=fpYcL6Z-WDk
Har måtte brukt denne reset 3 ganger på 5 måneder. Relativt vanlig feil som kan oppstå på alle biler som har med klemsensor/motstand/nullpunkt å gjøre, men jeg har aldri opplevd det så ofte som på nåværende bil.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Tom

Sitat fra: JIB på tirsdag 20. august 2019, klokken 06:53
Etter at vinduet ved siden av sjåfør har vært lukket noen timer går det greit å åpne det helt. MEN når jeg da skal lukke det går det bare opp 1-2 centimeter og deretter ned igjen. Dette kan skje 1-3 ganger før det går helt opp slik som det skal gjøre. (Det må gå noen timer før feilen skjer.)

Noen som har opplevd samme


Samme her. Kalibibrering hjelper en stund så kommer det tilbake..Kun førerdør..


Tom

Sitat fra: Klykken på tirsdag 20. august 2019, klokken 08:58
Evt feiljustert. Vinduet går for høyt. Dette skal være mulig å justere selv ved å gjøre en eller annen manøver på vindusheisknappen.
Vinduet går ikke for høyt,det er helt nede og går opp 1-2cm og så ned igjen,etter 1-3 forsøk så det går helt opp..
Det er bare når du trykker knappen helt inn(auto opp) det skjer hos meg,tar jeg knappen til første hakket og holder går det fint opp..

C_B_

Takk for info.

Jeg skal teste ut kalibreringen i sistnevnte video senere i dag.

(Skal senere nevne denne mulige løsningen for Tesla s.)

chargedup

Sitat fra: JIB på tirsdag 20. august 2019, klokken 11:37
(Skal senere nevne denne mulige løsningen for Tesla s.)
Tesla vet om dette og de fleste som kan noe opplyser om denne "fiksen" for kunden (Tesla har selv laget reset metoden og de har opplyst meg om denne tidligere). Denne fiksen vet alle bilmekanikere og de fleste som jobber med bil om, selv om det er noe forskjellig fremgangsmåte på de forskjellige merkene. At Tesla medarbeidere avfeier feilen, istedenfor å komme med en så enkel fiks viser dessverre at det finnes Tesla ansatte som ikke kan nok om bilene.

Ser det er noen andre som også opplever at det kommer tilbake etter resett. Er nok noe tregheter/skjevheter/teiprester/limrester som sitter i veien og lager nok motstand til at klemsensor slår ut innimellom. Jeg har teiprester på undersiden av vinduspakningene, kan se restene, men klarer ikke få det bort (ble utlevert slik av Tesla til meg og mange andre) og det kan være så enkelt som at limrester hekter seg fast og skaper treghet. Ikke noe stort problem, men folk blir ikke kjempeimponert første gangen de sitter på i Tesla og vinduene "lever sitt eget liv" når en prøver å lukke de.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

C_B_

#700
Fikk service fredag neste uke der de ser på følgende(har kjørt snart 19 000 km):

*litt ranglelyd bak i bilen i humper.
*mob.samtaler gir ikke alltid lyd i bilens høytalere.
*kalibrering av vindudheis. Fikk ikke selv fikset feilen med at ene viduet ikke går helt opp(som nevnt her tidl.).
*softwareoppd. blir ikke fullført(Tesla service sa at det var noe feil med setebeltet som stoppet oppd.).
*får ikke alarm/beskjed når passasjer ved siden av sjåfør glemmer å ta på setebeltet.
*enda en pakning rundt bakdøren ligger feil.
*kartoppd. hengt opp 2-3 mnd.
*det hadde blitt noe feil i datasystemet deres slik at min snart halv års klage på lakk ikke hadde havnet til lakkeringsverksted fikk jeg høre!?
-》nå vil de se på lakkeringsskadene neste fredag på service(og ikke lakkverk. ennå) også for å fikse mest mulig med lakken.

Under utleveringen prøvde de å jukse til lakkkorrigering av ripe gjennom lakk med lakkpenn. Ganske ille at de gjør sånt og er ganske skeptisk til hvordan de behandler lakken nå.

Noen med konstruktiv tilbakemelding på hvordan jeg skal forholde meg til først og fremst problemet med at de roter mye med lakkrettingen?

Klykken

Ta bilder før og etter. Klag mer hvis de ikke gjør det godt nok. Er eksterne som lakkerer, ikke Tesla selv.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

EV-FTW

Har noen av dere fått gjennomslag på deres klager om dårlig utført Lakkering?

https://www.tv2.no/broom/10765814/

Dersom det ser slik ut som i filmen i denne artikkelen, er det jo helt krise.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Løytnanten

Sitat fra: Øyst1 på søndag 25. august 2019, klokken 13:45
Har noen av dere fått gjennomslag på deres klager om dårlig utført Lakkering?

https://www.tv2.no/broom/10765814/

Dersom det ser slik ut som i filmen i denne artikkelen, er det jo helt krise.

C_B_

Sitat fra: Klykken på søndag 25. august 2019, klokken 13:00
Ta bilder før og etter. Klag mer hvis de ikke gjør det godt nok. Er eksterne som lakkerer, ikke Tesla selv.
Godt tips å ta mange bilder. Tok bl.a. bilde av der de brukte lakkpenn 5-6 mnd. siden ved utlev. og det var styggere merke nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA