Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Autowinder på onsdag 12. juni 2019, klokken 15:46
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:11
Spesielt at man velger "kasko" forsikring for en splitter ny bil.
Jeg er usikker på hva annet du mener en skal velge av forsikring på en ny bil ?
IKKE kasko mente jeg selvfølgelig ;)

Autowinder

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 15:51
Sitat fra: Autowinder på onsdag 12. juni 2019, klokken 15:46
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:11
Spesielt at man velger "kasko" forsikring for en splitter ny bil.
Jeg er usikker på hva annet du mener en skal velge av forsikring på en ny bil ?
IKKE kasko mente jeg selvfølgelig ;)
I videoen vises det til Insurance og egenandel på USD 500,- så det er nok kasko der ja.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

v1sper

Hentet ut min 3 i går :)

Hadde to mangler som jeg kan fortelle om.

1.) Jeg hadde bestilt med hengerfeste, men selve kroken fulgte ikke med bilen. Det ble registrert hos Tesla og jeg blir kontaktet i ettertid for levering av denne.

2.) Bakrute-glasset hadde en ca 2 cm lang chip helt nede ved venstre side på bakluken:

Dette ble registrert av Tesla som en "concern" ved utlevering, og jeg blir kontaktet av service-center i ettertid for å reparere det. Aner ikke om det er snakk om bytte av hele bakruten eller om dette ordnes med glass-fiks.

Ellers ingen skader å finne på eksteriør, felger, interiør og pekeskjerm. Fikk testet alt av automatisk kjøreassistanse på vei hjemover fra utlevering - ble til og med korrigert av impact detection :-X (husk å sjekke blindsoner, samt skjermen! Uvant for min del, litt flaut).

Alt i alt fornøyd!
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

daktari

Sitat fra: v1sper på fredag 14. juni 2019, klokken 09:16
Hentet ut min 3 i går :)

Hadde to mangler som jeg kan fortelle om.

1.) Jeg hadde bestilt med hengerfeste, men selve kroken fulgte ikke med bilen. Det ble registrert hos Tesla og jeg blir kontaktet i ettertid for levering av denne.
Utrolig nok melder noen på TOCN på Facebook at de fikk ulevert kroken til Model 3 Performance, og bilen har ikke HF montert, ei heller er bilen registrert for det. Så noen forbyttinger på gang - jeg ville sjekket med vedkommende på TOCN.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

Sitter nå på servicecenter for utbedring av endel punkter fra utlevering, de fikser bare mekaniske ting, ikke lakk, ikke feiljusterte dører. Fikk beskjed om at lakkfeil notert ved utlevering, ikke ville bli utbedret, ikke riper, ikke sandkorn, og at jeg ville få "egen pdf om dette"?  påpekte jeg hadde det skriftlig at det skulle utbedres fra utlevering, fikk så kontrabeskjed om at det måtte tas med egen time på body shop.. jaaaaaaaa ok? hva har folk gjort?

Bestilte time samme dag som utlevering (fikk bil 4 mars) og hadde time i dag 14 juni, prøvd få ut av de nøyaktig hva som skulle fikses og omfanget up front uten hell.

Ble  informert om at de hadde ekstremt mye å gjøre, og den ville bli klar neste uke, ja greit det, men drar på ferie i morgen, med bil,, så må ha lånebil... ikke snakk om, men kunne dekke taxi hjem, litt frem og tilbake der de skjønte at de ikke slapp unna regning på lånebil,  skulle de fikse bilen med en gang, så da sitter jeg her og blomstrer, hittil i noen timer...  Jeg nevnte vel også at jeg jo hadde ventet over 3mnd på timen og at det kanskje ikke var min feil at de hadde mye å gjøre.

De 2 tingene de da skal fikse i dag, hadde tatt meg ca 5 minutter om de bare hadde gitt meg plastdelene. (deler knukket av ved utlevering )

Kom litt på hvorfor jeg solgte min forrige P85D plutselig. Bilen er jeg faktisk fornøyd med, men service greiene er bare trist. Er heldigvis bare kosmetiske greier alt sammen, i motsetnig til P85D hvor det var endel mekanisk.

Jorgen Bjerke

Ser det er mye Tesla nekter å gjøre, som vi har krav på. Bør noen kanskje klippe og lime litt fra forbruker-jus-ting-tang så vi kan slå i bordet med hvilke rettigheter vi har når vi står der på SC?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TRM

Sitat fra: hemi på fredag 14. juni 2019, klokken 13:19
Sitter nå på servicecenter for utbedring av endel punkter fra utlevering, de fikser bare mekaniske ting, ikke lakk, ikke feiljusterte dører. Fikk beskjed om at lakkfeil notert ved utlevering, ikke ville bli utbedret, ikke riper, ikke sandkorn, og at jeg ville få "egen pdf om dette"?  påpekte jeg hadde det skriftlig at det skulle utbedres fra utlevering, fikk så kontrabeskjed om at det måtte tas med egen time på body shop.. jaaaaaaaa ok? hva har folk gjort?

Bestilte time samme dag som utlevering (fikk bil 4 mars) og hadde time i dag 14 juni, prøvd få ut av de nøyaktig hva som skulle fikses og omfanget up front uten hell.

Ble  informert om at de hadde ekstremt mye å gjøre, og den ville bli klar neste uke, ja greit det, men drar på ferie i morgen, med bil,, så må ha lånebil... ikke snakk om, men kunne dekke taxi hjem, litt frem og tilbake der de skjønte at de ikke slapp unna regning på lånebil,  skulle de fikse bilen med en gang, så da sitter jeg her og blomstrer, hittil i noen timer...  Jeg nevnte vel også at jeg jo hadde ventet over 3mnd på timen og at det kanskje ikke var min feil at de hadde mye å gjøre.

De 2 tingene de da skal fikse i dag, hadde tatt meg ca 5 minutter om de bare hadde gitt meg plastdelene. (deler knukket av ved utlevering )

Kom litt på hvorfor jeg solgte min forrige P85D plutselig. Bilen er jeg faktisk fornøyd med, men service greiene er bare trist. Er heldigvis bare kosmetiske greier alt sammen, i motsetnig til P85D hvor det var endel mekanisk.
Ja, bilen er fantastisk, men å levere bilen til service/reklamasjon er et rent h......
For det første må de ha verdens mest ineffektive system for mottak av bil til servicesentere. Tar evig lang tid å få den innregistrert.

Når bilen er innlevert, gjerne til en time bestilt lang tid i forveien, begynner de ofte ikke på bilen før det har gått noen dager.

Og har de klart å fikse alle feilene du hadde i utgangspunktet, har de gjerne laga noen nye feil mens bilen var inne.

Sist jeg var inne fikk jeg bilen utlevert med et klips som lå løst inni døra. Orka ikke en ny runde med innlevering av bil, ventetid på at den skal bli ferdig, og forhåpentligvis få bilen utlevert med nye feil - så da ble det å åpne dørpanelet, og sette på klipset selv.

Bra bilen er så bra at det veier opp for dette.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Klykken

Har alltid fått bilen inn til time samne dag som avsatt. Og bestandig raskt og effektivt. Trondheim, dette. Ved driftsstans på bilen har de ordnet den "tvert", med null venting.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TRM

Sitat fra: Klykken på lørdag 15. juni 2019, klokken 09:56
Har alltid fått bilen inn til time samne dag som avsatt. Og bestandig raskt og effektivt. Trondheim, dette. Ved driftsstans på bilen har de ordnet den "tvert", med null venting.
Ja, det er heldigvis forskjeller. Mitt innlegg er basert på erfaringer med Tesla Rud.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

thomas_ja27

Opplevde en merkelig sak i går.
Har nettopp fått hjem bilen, og jeg er jo ganske interessert i hva alle funksjonene i menyene på bilen gjør, så jeg kom i skade for å trykke meg inn på Adujst Headlight under servicemenyen.

IKKE TRYKK DER! Lyktene kommer ut av stilling, og i mitt tilfelle hang lyktene seg opp slik at jeg ikke fikk slått av lysene foran, samt at blinklys foran sluttet å fungere.

Snakket med Tesla på telefon, og prøvde begge typene restart samt power off via menyen uten at det løste problemet. De sa at lyktene hadde mistet kommunikasjonen med bilen og at det var ingen ting de kunne gjøre derfra. De sa deretter at jeg måtte kjøre til nærmeste servicesenter som i mitt tilfelle ligger 40 mil unna.

Etter litt vurdering frem og tilbake så tok jeg saken i egne hender. Ventet til bilen gikk i sleep, lyktene sto fortsatt på. Koblet av 12V-batteri slik at alt ble dødt og ventet 10 minutter, koblet til og da fungerte heldigvis alt som normalt igjen.

Lyktene er noe lavt stilt nå, men dette får bare være slik til neste gang jeg er i Trondheim, kommer ikke til å trykke meg inn på den menyen flere ganger  ::)
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Autowinder

Rusket jeg hadde nedenfor logoen på panseret ved utlevering viste seg å være limrester som ble polert vekk av lakkerer. Ladeluka stakk litt ut i bakkant, sa fra og de rettet opp sideveis og så ikke hva jeg hadde ment. My fault siden jeg trodde det var åpenbart hva de skulle se etter. Får ta det ved neste korsvei. 7mm ripe i frontrute, var en lys stripe på undersiden av glasset, ba om at de ikke gjorde noe med det. Løst dørtrekk festet de greit. Så alt i alt terningkast 5.

Når det gjelder lysinnstillingen klådde jeg også på den da jeg fikk noen blink fra motgående biler etter levering. Som Thomas_ja27 sier, skvatt de rett tilværs. Heldigvis sto jeg i garasjeanlegg på jobben og hadde en parkert bil 10 meter foran meg, så det var greit å senke lyset på begge sider til underkant bakvindu på den bilen, og flytte venstre lys litt mot høyre så de treffer samme punkt "120meter-ish" lenger frem. Ingen blinking fra motgående trafikk lenger, men jeg glemte å si fra på etterkontrollen. Får ta det på drop-in på Rud en dag :P
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

znkr

Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. mars 2019, klokken 21:57
Sitat fra: vegardg på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:13
Hentet bil i går, men oppdaget først disse flekkene på høyre vindusstolpe i dag.

https://imgur.com/a/H2ZmsNa

Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?
Fra vasking av ruta? såpe eller skitt? sverting fra klut?

Jeg fant også noe lignende her om dagen:

https://imgur.com/k4h1BSA

Men dette ser mer ut som en vertikal stripe over den ene stolpen bak pga fukt. Veldig snedig fordi den går på tvers av hele stolpen. Har ikke lagt merke til at det har kommet inn noe vann der tidligere.

Har noen tips til hvordan sånt kan fjernes/renses?
Model Y LR 2022

thomas_ja27

Noen som har opplevd å fått en lyd fra dashbordet på førersiden? høres ut så noe plast så ligger og vibrerer midt over rattet. Veldig irriterende  ::) Håper på at dette er noe jeg fikse selv så jeg slipper å kjøre til Trondheim..
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Macnus

Risting/vibrering er høyttaler grillen som ligger under frontruta. Finnes flere videoer på YouTube som viser hvordan man får opp denne, sånn at man kan legge noe under der det rister. Prøv å tappe på den med fingrene så hører du hvor lyden kommer fra.

oagjerms

Kan du linke til en av videoene som viser hvordan dette fikses?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA