Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

oebakkom

Hvor mange blink får dere ved lett trykk på blinklysspaken?
Manualen sier 3 blink, men jeg får bare 1. Den er også ekstremt liten glad i å slå av blinklys automatisk. Må stort sett skru av manuelt.
Er dette normalt?

Handyman

Sitat fra: oebakkom på fredag 29. mars 2019, klokken 12:45
Hvor mange blink får dere ved lett trykk på blinklysspaken?
Manualen sier 3 blink, men jeg får bare 1. Den er også ekstremt liten glad i å slå av blinklys automatisk. Må stort sett skru av manuelt.
Er dette normalt?
Jeg får 3 blink når jeg ikke skyver hendelen helt til endes.
Drar jeg helt til endes stopper blinking når rattet er omtrent tilbake i midtstilling.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

pekle

Jeg får 3 blink iallfall. Stort sett slår den av automatisk, men har også måttet gjøre det selv ved mindre krappe retningsendringer. (har fortsatt 2019.5-software)

stein-ove

Lurer på å kjøpe ny bil nr 2. Har en Peugeot Ion (som så klart ikke kan sammenliknes).

Vurderer nå Tesla model 3, men blir jo lettere skremt av å se alle feilene og manglene som beskrives her. Er vant til å ha et problemfritt forhold til bil, annet enn planlagt service, da jeg alltid har kjøpt ny bil uten noen som helst feil eller mangler. Det har ikke vært 1 feil på Ionen på 5 år.

Har verken tid eller interesse av "google" feil, oppdatere ditt og datt, prøve det osv. Å dra på verksted tar mye tid, så det går ikke i lengden. Det som er tiltrekkende med bilen er at den virker veldig morsom å kjøre, samt veldig økonomisk (enn så lenge). Utseende er vel helt ok, bedre enn Ion min ihvertfall.

Mulig dette er feil plass å poste, men spørsmålet mitt er om dere kan anbefale meg å kjøpe en slik bil? Som sagt allergisk mot verksted besøk og feil/mangler, men har lyst på en bedre el bil en den jeg har i dag.

Klykken

#349
Denne tråden handler om feil og mangler man oppdager, så alle de uten feil skriver naturligvis ingenting her. Det er 5000 TM3 i Norge nå, og det er ikke 5000 individuelle som har oppnevnt feil i denne tråden. Totalt sett snart 40000 Tesla i Norge, og ikke alle er registrert på dette forumet.

De med trøbbel roper naturligvis høyest, og vil derfor gi et fullstendig skjevt bilde på hvor mye trøbbel man kan forvente å oppleve. Kanskje er noen av "feilene" bagateller også, som andre ikke ville brydd seg om.

Ellers, ingen kan si om "din bil" ikke vil bli rammet av feil, så anbefaler deg heller å prøve en og se om du liker bilen og evt bestille en. :)

EDIT:
Presiseringer
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sveinung1954

#350
Sitat fra: stein-ove på fredag 29. mars 2019, klokken 13:28
spørsmålet mitt er om dere kan anbefale meg å kjøpe en slik bil? Som sagt allergisk mot verksted besøk og feil/mangler, men har lyst på en bedre el bil en den jeg har i dag.

Er du allergisk mot verkstedsbesøk og feil/mangler er det komplett galskap å i det hele tatt vurdere Tesla. Jeg har eid Tesla biler i noen år nå, og har betydelig større tap på arbeidsfortjeneste knyttet til utallige verkstedsbesøk en hva jeg har besparelser i drivstoffutgifter.....Kjenner også flere andre Tesla eiere. Ikke en av de har sluppet unna ett eller flere verkstedsbesøk innen relativt kort tid.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

hemi

Høres ut som du bør ha en bmw i3

hatt 3stk, kjørt 50.000, aldri vært inne med de, ikke engang service ;)

e-golf, e-up, forrige tesla, leaf (med rapidgate og sprekker osv) har vært inne e-golf leder uten tvil, 50% av tiden jeg eide den hadde jeg lånebil

hawK

#353
Sitat fra: hawK på torsdag 28. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: hawK på mandag 25. mars 2019, klokken 13:23
Sitat fra: Tafsern på mandag 25. mars 2019, klokken 13:18
Sitat fra: hawK på mandag 25. mars 2019, klokken 10:17
Venter på time hos Tesla Rud for å sjekke fuktproblemet i trunk (rommet under gulvplate).
Er det flere som har merket fukt der? Litt bekymret for mugg..

Som midlertidig løsning tenkte jeg å kjøpe en pose fuktfjerner.

Det høres ikke bra ut i det hele tatt. Dette er jeg svært nysgjerrig på å høre fortsettelse av.

Ja. Har ikke blitt oppringt enda, men Tesla mente det var kortere ventetid der enn Grorud og Skøyen.
Drop-in kunne visst ikke se på dette, måtte booke time.

Etter noen Google-søk dukket det opp tilfeller med folk som hadde merket lignende, de beskrev det som enkel fiks, men fant ikke selve løsningen på problemet.

Kjapp oppdatering her.
Hørte ikke noe tilbake fra Rud, så jeg kjørte innom Grorud for å høre om de kunne se på det.
Ventet 5min i kø, så ble han med ut for å se på bilen, hentet etter hvert 2-3 andre til å se på problemet - dette var nytt for dem. Det vanligste var lekkasje ovenfra og ned, men det er tydelig ikke noe problem i denne bilen.
De ville ikke spekulere i hva det kunne være, tok bilen inn, laget arbeidsordre og ga meg en S75D som lånebil.
Han sa noe om at de ville prøve å få dette løst innen en uke, før det eventuelt måtte eskaleres - noe i den duren. Venting på deler er vel potensielt det største problemet her.

Det har vært tilsig av ny fuktighet hele tiden til tross for tørt føre, slik at teppet er konstant fuktig. Bilen har ikke fått stå i ro mer enn noen timer av gangen, så kan være det ville tørket.
Har hatt en avfukter liggende baki siden mandag kveld, denne var i dag "mettet" og måtte tørkes (250g pose).

Skrev fortsettelsen her: https://elbilforum.no/index.php?topic=45463.0

Men kort fortalt, en feilplassert gummimatte.
Krysser fingre for at det holder seg!

EDIT: Gummihette/lokk som var feilplassert. Ikke matte...

ElTor

Svigermor nevnte at bakre venstre ryggelys ikke fungerte sist søndag, dagen etter utlevering. Sjekket det i dag når samboeren rygget ut, viste seg dessverre å stemme. Irriterende på ny bil...

Ropepåelgen

Sitat fra: ElTor på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:41
Svigermor nevnte at bakre venstre ryggelys ikke fungerte sist søndag, dagen etter utlevering. Sjekket det i dag når samboeren rygget ut, viste seg dessverre å stemme. Irriterende på ny bil...
Det er vel ikke ryggelys på begge sider på denne bilen. Gjelder mange modeller fra andre nasjoner også det.

Tom

Det er nok bare 1 ryggelys,det andre blir brukt som tåkelys.
I usa er det ikke krav til tåkelys så di har 2 ryggelys..

hemi

er jo 1 ryggelys, så fascinerende at du mangler 1 :p

Genax

noen som kan hjelpe meg?

Hentet ny Model 3 idag og har fått varsel om luft i dekkene, greit det for visste at det kom til å komme varsel.
Jeg har kjørt noe over 100km og fullt 3.1 bar i alle dekkene men allikevel så har jeg feil melding. Hva gjør jeg?

GL1

Sitat fra: Genax på lørdag 30. mars 2019, klokken 23:46
noen som kan hjelpe meg?

Hentet ny Model 3 idag og har fått varsel om luft i dekkene, greit det for visste at det kom til å komme varsel.
Jeg har kjørt noe over 100km og fullt 3.1 bar i alle dekkene men allikevel så har jeg feil melding. Hva gjør jeg?
Brukte mye tid på dette selv, bilen ble liksom aldri "fornøyd". Måtte kjøre fra stasjon til stasjon, fordi verdiene vises jo ikke før man har kjørt litt. Vanskelig er det også på grunn av varierende kvalitet på verdier/avlesning på de forskjellige fyllesteder.

Måtte opp på 41 PSI før bilen så seg fornøyd. Endte med at jeg kjøpte en måler fra Jula, https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/dekkverktoy/lufttrykksmaler/digital-lufttrykksmaler-619283/
Så fylte jeg litt mye, parkerte så på et plant underlag, og slapp forsiktig ut luft til måleren viste det samme på alle hjul. Siden har det ikke vært noen feilmeldinger (kjørt i ca 10 dager etterpå)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA