Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 05:40
Tar du sjansen på at reparasjonen tar flere måneder? Nesten så jeg ville levert bilen tilbake og bestilt ny..
Har du personlig erfaring med at rep. av alvorlige feil tar flere måneder eller bare siterer du det du har lest/hørt?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

C_B_

#316
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:37
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 05:40
Tar du sjansen på at reparasjonen tar flere måneder? Nesten så jeg ville levert bilen tilbake og bestilt ny..
Har du personlig erfaring med at rep. av alvorlige feil tar flere måneder eller bare siterer du det du har lest/hørt?

Spørs også hvordan grensene er mht. "rimelig tid" er og evt. prisavslag etter forbrukerkjøpsloven.

Jeg må inn til service 1 eller 2 ganger snart for å fikse: litt feilmontert skjerm, 2 pakninger feil montert, filt ved bakhjul som ser litt løs ut. Deretter vente over 3 mnd. på omlakkering 2 steder på bilen + få fikset div. riper i lakk og ripe på crome-speil. Har skjedd at bass ble borte på Spotify(tilbake etter restart)+svart backupcam. i går(kom tilbake etter å slå det av-på noen ganger).

Jeg ba om å bli påspandert ceramic coating etter alt bryet og omlakkering, men ble det forslaget ble raskt avvist. Virker ikke som de har noe rom for slikt.

Hvis noen vet om jeg har krav på prisavslag + hvordan jeg kan få prisavslag er jeg intr. i å få tilbakemelding på det. Erfaring fra lignende tilfeller?

Klykken

Ved feil på bilen må de en sjanse til å få reparert feilene. Du kan ikke si "ettersom det var feil på bilen vil jeg ha mye penger i kompensasjon". Slik er det det ikke hos Tesla, BMW, VW eller andre produsenter. Hos Tesla får du i det minste lånebil gratis.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

C_B_

#318
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:18
Ved feil på bilen må de en sjanse til å få reparert feilene. Du kan ikke si "ettersom det var feil på bilen vil jeg ha mye penger i kompensasjon". Slik er det det ikke hos Tesla, BMW, VW eller andre produsenter. Hos Tesla får du i det minste lånebil gratis.

Ja, bare kreve "...mye penger i kompensasjon..." gir lite mening å si uansett det skjønner vel de fleste. Det er mer detaljer i kravet som jeg var ute etter; f.eks. mht. tapt arbeidstid el.

Fikk nettopp kompensasjon fra oppdatering: 5 % raskere aks. slik at jeg skal kjøre raskere tur/retur service.

Handyman

Sitat fra: JIB på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:40
Fikk nettopp kompensasjon fra oppdatering: 5 % raskere aks. slik at jeg skal kjøre raskere tur/retur service.
Gir 5% økning i Peak Power 5% raskere aks?
Er det så enkelt...noen som har greie på det?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

C_B_

#320
Sitat fra: Handyman på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:58
Sitat fra: JIB på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:40
Fikk nettopp kompensasjon fra oppdatering: 5 % raskere aks. slik at jeg skal kjøre raskere tur/retur service.
Gir 5% økning i Peak Power 5% raskere aks?
Er det så enkelt...noen som har greie på det?
Antakelig ikke 5 % bedre aks. nøyaktig, jeg prøvde bare å være morsom. Se tråden om heskekrefter:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44685.30

Fra 4,5 til 4,12 0-100. 8,5 % forbedring.

Fornybarbil

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:37
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 05:40
Tar du sjansen på at reparasjonen tar flere måneder? Nesten så jeg ville levert bilen tilbake og bestilt ny..
Har du personlig erfaring med at rep. av alvorlige feil tar flere måneder eller bare siterer du det du har lest/hørt?

Jeg baserer dette på et stooooort antall innlegg på nett om månedslange perioder på verksted. Men never mind me. Jeg er sikkert bare irritert siden jeg ike har bil enda.

Klykken

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 11:15
Jeg baserer dette på et stooooort antall innlegg på nett om månedslange perioder på verksted. Men never mind me. Jeg er sikkert bare irritert siden jeg ike har bil enda.
Altså ingenting. FUD kalles det du sprer med slike innspill.
Hvordan vet du at de som har de "stooooooore" antallene med innlegg ikke er som deg, uten erfaring?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

frankofobia

Elon var jo nylig i Norge for å se på nettopp denne problematikken. Vil anta at Elon Musk har noe greie på hva som skjer i Tesla.

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 12:31
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 11:15
Jeg baserer dette på et stooooort antall innlegg på nett om månedslange perioder på verksted. Men never mind me. Jeg er sikkert bare irritert siden jeg ike har bil enda.
Altså ingenting. FUD kalles det du sprer med slike innspill.
Hvordan vet du at de som har de "stooooooore" antallene med innlegg ikke er som deg, uten erfaring?
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Fornybarbil

Sitat fra: frankofobia på tirsdag 26. mars 2019, klokken 12:40
Elon var jo nylig i Norge for å se på nettopp denne problematikken. Vil anta at Elon Musk har noe greie på hva som skjer i Tesla.

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 12:31
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 11:15
Jeg baserer dette på et stooooort antall innlegg på nett om månedslange perioder på verksted. Men never mind me. Jeg er sikkert bare irritert siden jeg ike har bil enda.
Altså ingenting. FUD kalles det du sprer med slike innspill.
Hvordan vet du at de som har de "stooooooore" antallene med innlegg ikke er som deg, uten erfaring?

Hehe.
What he said.

Jeg tror jeg hadde prøvd å få tilbakelevert bilen hvis det hadde latt seg gjøre, grunnet erfaringer delt på forum de siste tre månedene. Om det bare er FUD eller ikke skal jeg ikke forsøke svare på, men det har i hvertfall skapt frykt, usikkerhet og tvil hos meg.

Uneverwalkalone

Sitat fra: Inop på tirsdag 26. mars 2019, klokken 06:51
Sitat fra: pekle på mandag 25. mars 2019, klokken 19:46
Ikke hørt om det. Om bilen ellers er ok ville jeg beholdt den. At enkeltkomponenter er defekte skjer jo fra tid til annen, ingen grunn til å tro at reparasjonen ikke vil fikse problemet all den den tid dette ikke ser ut til å være noen typisk feil.

+1 - du fikk vel en loaner mens den er på verksted?

Blir litt overkill å bytte bil tenker nå jeg. Du må i så fall vente til mai før du får ny med masse usikkerhet rundt pengeoverføringer, høyere pris osv, osv.
Takk for kommentarer og synspunkter. Bestemmer meg for å beholde bilen og satse på at feilen lar seg fikse. Bilen virker strøken ellers. Og har ny mX som lånebil så lider ingen nød i ventetiden. Er godt fornøyd med info og serviceinnstilling fra personalet på verkstedet egentlig. Delene har kommet og de regner med at bilen er klar i løpet av uken.

hawK

Merker at stort sett hver gang jeg kjører i en tunnel så melder bilen om begrenset autopilot (har ikke fått AP enda) eller blindsone-varsling. Ikke noe stort problem ettersom at jeg ikke har fått aktivert AP enda, men er det flere som opplever det samme?

Handyman

Sitat fra: hawK på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:12
Merker at stort sett hver gang jeg kjører i en tunnel så melder bilen om begrenset autopilot (har ikke fått AP enda) eller blindsone-varsling. Ikke noe stort problem ettersom at jeg ikke har fått aktivert AP enda, men er det flere som opplever det samme?
Ja, på NOA går den over til Autosteer ved en del tunneller.
Det er visstnok på grunn av manglende kartdata, og ikke AP-systemet som gjør dette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: hawK på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:12
Merker at stort sett hver gang jeg kjører i en tunnel så melder bilen om begrenset autopilot (har ikke fått AP enda) eller blindsone-varsling. Ikke noe stort problem ettersom at jeg ikke har fått aktivert AP enda, men er det flere som opplever det samme?

Ja, men bare når jeg kjører med Navigere Om Autopilot aktiv. Har aldri fått det når jeg kjører lå Autopilot eller ACC eller når ingenting et aktivt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

eadie

Sitat fra: hawK på onsdag 27. mars 2019, klokken 11:12
Merker at stort sett hver gang jeg kjører i en tunnel så melder bilen om begrenset autopilot (har ikke fått AP enda) eller blindsone-varsling. Ikke noe stort problem ettersom at jeg ikke har fått aktivert AP enda, men er det flere som opplever det samme?

Stemmer dette. Skjer i Fløyfjellstunnelen i Bergen hele tiden.
Den melder også om blindsonefeil i tunneler. Tipper den blir lurt av fjellveggene, og dektiverer blindsone.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA