Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

tgmachine

Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:38
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:37
Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:18
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:08
Automatiske lys fungerer ikke lenger på min bil. Har fungert. Plutselig fungerte det litt i går når det ble mørkt. I dag fungerte det ikke mer. Er rapportert til Tesla sammen med en liste på 5-6 andre småting som ikke er iorden:

Er det andre som har fått dette?

-tgmachine
Mener du automatisk dimming av fjernlys, eller automatisk veksling mellom kjøre- og nær-/fjernlys?

Automatiske kjørelys. Det som kommer på automatisk når du setter i D eller R

Kommer ikke automatisk lenger selv om det er slått på.

-tgmachine
OK, skal sjekk nærmere i dag, men tror min bil slår lysene på automatisk i tunneler, men da jeg var ute en tur i går kveld lyste hovedlysene også når den ble satt i P.
Hadde vært en fordel om bare parklysene var på når den ble satt i park.
Veldig få bilister som husker på dette selv.

Nå fungerer automatiske nærlys igjen, men nå er det mørkt ute. Mistenker en "amerikansk-feil". Så vidt jeg vet er det ikke påbudt med nærlys på dagen der borte. Men det er det jo her. I tillegg nå har jeg mistet "Auto-high beam" valget under "lights" :P

Er det ikke det ene så er det det andre.....får ringe Tesla IGJEN....

-tgmachine

hELgenen

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 19. mars 2019, klokken 18:48
Sitat fra: Toalmar på mandag 18. mars 2019, klokken 13:04
Sitat fra: vegardg på lørdag 16. mars 2019, klokken 20:28
Ekstremt billig lyd når man lukker bakluka. Det er så ille at det gjør vondt hver gang jeg gjør det.
Samme hos meg også. Må få sett på det så jeg slipper å få ødelagt lakken bak skiltplaten
Da har jeg vasket rundt skiltplaten og demontert denne. Der var det allerede kommet riper på hjørnene hvor denne lå an mot bakluken. De var så små at jeg fint kan få de bort med litt polering. Jeg tok å limte på 4 stk gummiputer, en i hvert hjørne av platen før jeg skrudde den på plass igjen. Gummiputene jeg brukte er de runde små som f. eks er med når man handler skap etc på Ikea, runde blanke ca 8mm i diameter.
Nå kan jeg lukke bakluken uten å høre den skramlelyden

Enkel,genial og perfekt løsning...burde sende et memo til Elon eller nærmeste Tesla servicesenter. De burde montere skiltene på denne måten

CND

Den lista er ikke kort, men fint å høre andres erfaringer :+1:
Jeg har nok fått blå-mandag bilen med mye feil.

- Alle panel i bagasjerommet og plastdeksel var løse/ikke montert.
- 3cm kutt i læret på rattet
- Lade-porten hadde en glippe på 5-8mm(så vann/støv kom inn på kontakten)
- Deksel langs B-stolpen høyre side ikke montert skikkelig og ikke mulig å dytte på plass(ser rett inn på kabler og isolasjon)
- Feilmelding på E SOS og lufttrykk  på alle hjul
- korsryggstøtte i sjåfør-setet fungerer ikke(låst seg i verden mest ubehagelige stilling)
- Homelink fungerer ikke
- Medfølgende lader var defekt og ladet ikke (fikk ny som funket etter 1 dag)
- kjørelys på venstre side startet å flimere som en strobe, kommer å går
- setebeltefeste i baksetet lå innunder tekstilet og nesten umulig å få frem
- noe er løst inne i fremre høyre dør og driver å vibrerer når man kjører
- Tar veldig lang tid å bruke appen til å få forbindelse med bilen(1-5 min, tidvis får ikke appen forbindelse)

Bilen var på service dagen etter jeg fikk den, var tilbake idag (13 dager etter jeg fikk den) og konklusjonen til Tesla er at jeg skal levere den inn og få full refund for deretter å bestille en ny bil.
Det ville tatt 4-6 med å få deler og tid til å skru, så de satser heller på at bil nr 2 har mindre feil og den ble bestilt i butikken i dag. Jeg mister da 6mnd med gratis supercharging som jeg hadde på den "første" M3 bilen min. Bestilite bilen i dag og forespeilet levering om 14 dager... Det var ikke mulig å levere min og få en ny i retur med et bytte.

Førsteinntrykket har med andre ord ikke vært veldig bra så langt, ingen svar på mail og eneste mulighet for å få fikset ting/hjelp har vært å møte opp i en butikk og sitte i kø.
Gir det en sjanse til, men kommer nok til å være rask på avtrekkeren med å lever nr 2 om den har feil.

Fornybarbil

Leverer du den på angrefrist eller er dette noe Tesla gjør spesielt for deg? Er det 14 dager angrefrist i Norge?

hawK

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 20:30
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 19. mars 2019, klokken 18:48
Sitat fra: Toalmar på mandag 18. mars 2019, klokken 13:04
Sitat fra: vegardg på lørdag 16. mars 2019, klokken 20:28
Ekstremt billig lyd når man lukker bakluka. Det er så ille at det gjør vondt hver gang jeg gjør det.
Samme hos meg også. Må få sett på det så jeg slipper å få ødelagt lakken bak skiltplaten
Da har jeg vasket rundt skiltplaten og demontert denne. Der var det allerede kommet riper på hjørnene hvor denne lå an mot bakluken. De var så små at jeg fint kan få de bort med litt polering. Jeg tok å limte på 4 stk gummiputer, en i hvert hjørne av platen før jeg skrudde den på plass igjen. Gummiputene jeg brukte er de runde små som f. eks er med når man handler skap etc på Ikea, runde blanke ca 8mm i diameter.
Nå kan jeg lukke bakluken uten å høre den skramlelyden

Enkel,genial og perfekt løsning...burde sende et memo til Elon eller nærmeste Tesla servicesenter. De burde montere skiltene på denne måten

Husker jeg fikk lakkert bakluka på en bil jeg hadde hvor verkstedet satte på en slags «lærertyggis» under skiltholdefen for at den ikke skulle slå mot lakken. Helt genial.

Lurer på om det er et gummi lim som heter butyl. Ligner hvert fall veldig på denne
http://cohifi.com/no/lytt-1-stk-svart-butyl-gummi-lim-frontlys-og-tetningsmiddel-etter

EV-FTW

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:14
Leverer du den på angrefrist eller er dette noe Tesla gjør spesielt for deg? Er det 14 dager angrefrist i Norge?

Etter Norsk lov er det 14 dager angrefrist på netthandel. Og siden Tesla har gjort handel såre enkelt, via nett, blir de rammet av denne loven!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Handyman

#201
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 20:03
.... Så vidt jeg vet er det ikke påbudt med nærlys på dagen der borte. Men det er det jo her. I tillegg nå har jeg mistet "Auto-high beam" valget under "lights" :P
Det er påbudt med kjørelys foran i Europa, ikke nærlys. Kjørelys kan være nærlys dog.
Hvilken programvareversjon har du siden du har Auto-high beam?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tgmachine

Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:44
Sitat fra: tgmachine på tirsdag 19. mars 2019, klokken 20:03
.... Så vidt jeg vet er det ikke påbudt med nærlys på dagen der borte. Men det er det jo her. I tillegg nå har jeg mistet "Auto-high beam" valget under "lights" :P
Det er påbudt med kjørelys foran i Europa, ikke nærlys. Kjørelys kan være nærlys dog.
Hvilken programvareversjon har du siden du har Auto-high beam?

Ok - kjørelysene fungerer nå(nærlys?). Men det virker ustabilt. Noen ganger må jeg tvinge den til å være på skjermen. Men da må jeg skru den av igjen når jeg skal parkere bilen hvis ikke forblir lysene på og tapper naturlig nok batteriet.

Jeg har versjon: 2019.5.25 8301c3d

Auto-high beam har vært borte i en del dager nå.

-tgmachine

CND

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:14
Leverer du den på angrefrist eller er dette noe Tesla gjør spesielt for deg? Er det 14 dager angrefrist i Norge?

Lurer på om de tar den på reklamasjon, Tesla sitt forslag til løsning ettersom de ikke har har deler her til lands.

Fornybarbil

Den smørbrødlisten din var ikke kort akkurat. Føler med deg og håper neste bil blir så feilfri som det går an.

Det er fremdeles helt i det blå for meg hvordan de i det hele tatt kan levere ut noe sånt. Er det vanskelig å spotte?

CND

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 20. mars 2019, klokken 08:05
Den smørbrødlisten din var ikke kort akkurat. Føler med deg og håper neste bil blir så feilfri som det går an.

Det er fremdeles helt i det blå for meg hvordan de i det hele tatt kan levere ut noe sånt. Er det vanskelig å spotte?

Alt var ganske så synlig gitt, virker som det rett og slett ikke har vært kvalitetskontroll på bilen. Det sier jo sitt når man leverer en el bil med defekt medfølgende lader. 3 timer til innlevering av M3 nå, så da får vi bare se hva som skjer med neste.

Inop

Sjekk om "Headlights after Exit" er slått på under lysoppsettet. Da vil frontlysene stå på en stund etter at du har parkert.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

hemi

subwoofer/forsterker faller ut i snitt 1 gang om dagen, sjelden midt i en sang, men mer om du har vært i tlf, åpnet en dør, hatt navi voice inne eller lignende, mistenker det er bøggggg

Trykker ivrig på ratt og "bug report no subwoofer" hver gang.  før jeg rebooter med knappene.

homelink funker ikke hos meg heller, den leser fjernkontrollen min når jeg har den inni frunken, men klarer aldri parre seg.

Inop

Sitat fra: hemi på onsdag 20. mars 2019, klokken 12:11
subwoofer/forsterker faller ut i snitt 1 gang om dagen, sjelden midt i en sang, men mer om du har vært i tlf, åpnet en dør, hatt navi voice inne eller lignende, mistenker det er bøggggg

Trykker ivrig på ratt og "bug report no subwoofer" hver gang.  før jeg rebooter med knappene.

homelink funker ikke hos meg heller, den leser fjernkontrollen min når jeg har den inni frunken, men klarer aldri parre seg.
Ett tips er å være litt mer spesifik i bug reporten din og si at subwoofer kutter ut med jevne mellomrom :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

hemi

Jeg har prøvd det også, men det den gjennkjenner av voice info blir hinsides lite riktig ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA