Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: zaltoz på tirsdag 12. mars 2019, klokken 14:11
En ting jeg fryktet med rammeløse vinduer, som i går viste seg å ikke være ubegrunnet, er vannlekkasje ved høytrykkspyling. Andre opplevd dette? Gjaldt bare det ene vinduet, og var kun snakk om 3-4 dråper som rant ned på innsiden av vinduet. Det er vel kanskje mest teknikken man bør passe på, og heller spyle ovenifra og ned spesielt rundt vinduene? Har også opplevd at et par småstein har blitt liggende i kanten under panseret, er noen mm jevnt rundt hele slik at dette kan skje. Plukket enkelt ut disse igjen.

tja, dette kan bety lite mer støy også, så kanskje de kan justere det. Sjekk om pakningen er "belastet"/tett fra innsiden eller om det er glipe. De har antagelig service bulletin på justering av vinduer og der står hva som er normal toleranse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kc

Plast rail under bilen på fører side er delvis løs og det er nå et hulrom der salt og småstein kan kverne mot metallet. Dette er forøvrig en kjent feil som ble meldt for drøyt et år siden på amerikanske forum. Service ble booket på dag en, pga overfladisk skramme i clearcoatingen.

Autowinder

#107
I dag kom den andre OTA pakken på 3 dager, 2019.5.25. Da slutta ladeporten å åpne fra ladegrepet. Det klikker og summer i skjermen men kun åpning fra skjerm eller app. Ikke reagerer den på berøring heller hverken opp eller ned. Men forrige sw reagerte på trykk for åpning men aldri lukking. Under vask i maskin søndag (forrige sw) spylte høyttykksstrålene og traff såpass hardt at lokket åpnet, men jeg oppdaget det fatale og lukket det før de roterende klutbørstene startet.


Angående wifi, la jeg merke til at bilen ikke ba om nettverkspassord første gang, men allikevel stod knyttet mot aksesspunktet. I dag var det likedan, tastet passordet på nytt, ingen kontakt var mulig å opprette, så jeg er usikker på om det noengang har gått data over wifi. Det kan ha vært feil på nettet, men gjør nytt forsøk senere.
Jeg oppdaget også at bilen har kun ett ryggelys for de som lurer.


Edit: Det er klønete at radio bare kan mutes men ikke kan skrus av. Det er fort gjort å subbe borti volumknappen om en dreier på rattet og mye lyd igjen som resultat...
Edit 2: SOS feilmeldingen ble borte med denne sw versjonen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

vegardg

Hentet bil i går, men oppdaget først disse flekkene på høyre vindusstolpe i dag.

https://imgur.com/a/H2ZmsNa

Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

C_B_

Bassen forsvant når jeg spilte Guns and roses på Spotify og det ble ganske tynn lyd. Tok en "restart" (de to knappene inn) og det ble bra. Holde seg unna 80-talls musikk nå etter?

Noen som har feilmeldt og fått beskjed om hvorfor  dette oppstår? 

Jalla

Sitat fra: Klykken på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:45
Lim eller brent?
Bent kan det vel ikke være, men lim eller fukt er vel mulig.

Handyman

Sitat fra: vegardg på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:13
Hentet bil i går, men oppdaget først disse flekkene på høyre vindusstolpe i dag.

https://imgur.com/a/H2ZmsNa

Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?
Fra vasking av ruta? såpe eller skitt? sverting fra klut?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Har i likhet med bno fått tildelt bil med dårlig aligna bakre glassplate på taket. Jeg har henta ut bilen da i motsetning til han. Var verre enn jeg trodde da jeg fikk studert nøye i dag i dagslys. Kosmetisk bryr dette meg lite, men er redd for at det kan gi lekkasjer eller andre problemer på sikt. Bør kanskje be Tesla fikse dette. Ellers var det ingen panel gaps. Panel mot panel er for det meste perfekt. Noen nærmest usynlige mikroriper her og der som ikke bryr meg det spor. Synes lakken er helt flott.

Bildene er tatt fra hver sin side av bilen.






Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Tafsern

Sitat fra: Vesel på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:00
Har i likhet med bno fått tildelt bil med dårlig aligna bakre glassplate på taket. Jeg har henta ut bilen da i motsetning til han. Var verre enn jeg trodde da jeg fikk studert nøye i dag i dagslys. Kosmetisk bryr dette meg lite, men er redd for at det kan gi lekkasjer eller andre problemer på sikt. Bør kanskje be Tesla fikse dette. Ellers var det ingen panel gaps. Panel mot panel er for det meste perfekt. Noen nærmest usynlige mikroriper her og der som ikke bryr meg det spor. Synes lakken er helt flott.

Jeg sliter med å sette meg inn i prosessen til de som monterer dette, og hvorfor de ikke klarer å montere noe slikt samtidig som de ser avstanden fra kant til glass på begge sider. Det må da være en av boksene på sjekklisten underveis, at de monterer glassplata symmetrisk. Det må da være billigere for Tesla også at det gjøres bare en gang? Jeg hadde nok definitivt sett om det var mulig å ordne opp i det, da jeg sliter med å ikke se det når jeg først har oppdaget det.

Gratulerer med bil forresten :)

hemi

glass greiene er litt som dørene på X'en

Øyvind.h

Glasset bør vel setts på plass av roboter? Dvs treffe på millimeteren på hvert eneste karosseri? Dørene på X er hengslet både her og der og er mye mer komplekse. De mangler også et par punkter  for mekanisk guiding av plassering som burde vært på plass.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

trykkertor

Sitat fra: Vesel på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:00
Har i likhet med bno fått tildelt bil med dårlig aligna bakre glassplate på taket. Jeg har henta ut bilen da i motsetning til han. Var verre enn jeg trodde da jeg fikk studert nøye i dag i dagslys. Kosmetisk bryr dette meg lite, men er redd for at det kan gi lekkasjer eller andre problemer på sikt.

Men kan man i det hele tatt montere takstativ på et slik feilmontert glass.
Hvis festet til takstativet er ment å skulle skli under en kant, vil en ikke klare det på den siden hvor glasset er for nær kanten.

Forrige søndag var jeg en tur forbi Tesla, og kikket på Model 3-biler som stod utenfor butikk, klar til utlevering. Vil påstå det var mer enn 50% av bilene som hadde bakre glass skjevt montert. En av bilene hadde jeg ikke tatt imot. Der var glasset kant i kant med metall på høyre side, og kjempestor glipe på venstre side. Tenkte da også på slike ting som lekkasje og hvor vann blir av.

Det merkelige var et det ikke var 2 biler som hadde likt montert glassplate.
Noen biler hadde en bakre glassplate som var bredere enn der hvor den møtte fremre glassplate.
Noen biler hadde en bakre glassplate som var markant smalere enn fremre glassplate.

K.M.L

Sitat fra: trykkertor på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:35
Sitat fra: Vesel på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:00
Har i likhet med bno fått tildelt bil med dårlig aligna bakre glassplate på taket. Jeg har henta ut bilen da i motsetning til han. Var verre enn jeg trodde da jeg fikk studert nøye i dag i dagslys. Kosmetisk bryr dette meg lite, men er redd for at det kan gi lekkasjer eller andre problemer på sikt.

Men kan man i det hele tatt montere takstativ på et slik feilmontert glass.
Hvis festet til takstativet er ment å skulle skli under en kant, vil en ikke klare det på den siden hvor glasset er for nær kanten.

Forrige søndag var jeg en tur forbi Tesla, og kikket på Model 3-biler som stod utenfor butikk, klar til utlevering. Vil påstå det var mer enn 50% av bilene som hadde bakre glass skjevt montert. En av bilene hadde jeg ikke tatt imot. Der var glasset kant i kant med metall på høyre side, og kjempestor glipe på venstre side. Tenkte da også på slike ting som lekkasje og hvor vann blir av.

Det merkelige var et det ikke var 2 biler som hadde likt montert glassplate.
Noen biler hadde en bakre glassplate som var bredere enn der hvor den møtte fremre glassplate.
Noen biler hadde en bakre glassplate som var markant smalere enn fremre glassplate.
La du merke til om størrelsen på ruta hadde noe å si i forhold til skjev montering? Om det var er mønster her?


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

trykkertor

Nei, det bet jeg meg ikke merke i.
Men husker da jeg gikk derfra jg tenkte noe slikt som, "Kan det være at bakruten sklir på limet, etter den er satt på?"

Det merkelige er at det så ut til å konsekvent være bakre tak som varierer veldig. På glasset foran var tingene langt mer standardisert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA