Flere med problemer med at lakk flasser av bak forhjulene?
Først fikk jeg beskjed per tlf at det gikk på garantien det som Tesla service beskrev som rust etter at de fikk tilsendt bilder. De ville ha bilen inn for å se før de sendte videre for lakkering osv. MEN da de hadde fått sett det samme under timeavtale hos de fikk jeg i stedet beskjed at det ikke gikk under garantien som følge at jeg ikke hadde montert skvettlapper de tidligere har sendt. Jeg sa at jeg ikke hadde satt de på, fordi jeg hadde fått beskjed fra Tesla på tlf. og under tidligere servicetime at jeg ikke trengte sette de på og at rustgarantien stoppet ikke uansett. Jeg spurte de, fordi jeg leste på nettet at mange klagde på at skitt samlet seg bak de, de slo ned i bakken av og til og at de ikke var så fine. Tesla service virket som de skjønte min argumentasjon og en fra verkstedet sa at det godt kunne skjedd at jeg hadde fått slik beskjed, men de jeg snakket med i Tesla butikken ikke kunne ta dette gratis under garantien nå. Jeg dro direkte til et av de beste lakkfirmaene i Oslo, fordi jeg ville la de vurdere det som var rustet. De sa dette hadde de sett hos flere TM3 og at det var at lakken og galvanisering som var lagt på feil slik jeg skjønte de. De refererte til eldre kjente saker med Renault og Citroën mener jeg som i et par tilfeller hadde "tapt" saker p.g.a. samme feilen. Lakkfirmaet beskrev dette som at lakk falt av som følge av korrosjon mellom galvanisering og lakk. De sa at dette måtte gå under garantien og at det ikke var vanlig rust. De sa det ville bare bli større og større selv om jeg hadde skvettlapp eller ikke. Jeg dro tilbake til Tesla service for å vise rapporten fra lakkfirmaet, men de kunne ikke ta på garantien ihht. vurdering av leder på senteret der. Men personen i førstelinja der ga uttrykk for at jeg hadde nok rett men at han ikke kunne gjøre noe... Han sa at jeg måtte ta det via forbrukerrådet. Det ser ut som eneste veien å ta det via forbrukerrådet da, selv om de tidligere på dagen nevnte et skjema jeg kunne melde tilbake på via deres nettside. Men tipper at siden de er så avvisende her uansett må jeg ta det via forbrukerrådet. Men en litt uforståelig kommentar som en av de ga var at hvis det var gjennomrustet ville garantien gjelde, men jeg tror han bare rotet litt... Her kommer nok flere i samme situasjon dessverre enten de har har eller ikke har på skvettlapp er min mening. Skvettlappen kan kanskje muligens skjule feilen en viss tid, men det vil komme slik jeg skjønner det nå. Noen forslag på hva vi TM3 eiere bør gjøre her, kommentarer til hvordan vi/jeg kan løse dette best mulig, evt. flere slik at vi kan gå sammen å klage, andre kommentarer? Tesla var mye bedre å kommunisere med i perioden bilen var nyere og det virker som deres politikk nå er å unngå for alt i verden ekstrakostnader. De er en stor organisasjon og vanskelig å kjempe mot antakelig... Bilen min er nesten gått 100 000, mottatt mars 2019, kjørt mest på asfalt i/ved Oslo, vasket regelmessig og kjørt veldig lite på grusvei. Send gjerne direkte melding til meg for konstruktiv diskusjon osv.