Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: felix på torsdag 07. januar 2021, klokken 10:15
Angrer ikke på at jeg gikk for den billigste løsningen, TWC. Sparte penger, samt at jeg kan la ledningen ligge i bagasjerommet fast, men viktigst jeg har den gode knappen. Fin er den og.
Dog, den er ikke billigst (i hvert fall ikke nå).
Med TWC trenger du jordfeilbryter type B, så der var du plutselig oppe på samme pris som Easee.
Men absolutt flott med knapp :+1:

turfsurf

Sitat fra: thebadger på torsdag 07. januar 2021, klokken 10:36
Dog, den er ikke billigst (i hvert fall ikke nå).
Med TWC trenger du jordfeilbryter type B, så der var du plutselig oppe på samme pris som Easee.
Skal man sammeligne like for like så må man og ha med type 2 kabel til Easee (for å gi samme smidighet). Jeg hadde aldri orket å dra type 2 kabel ut og inn av bilen. Derfor vi har fire type 2 kabler nå :).

Easee funker i tillegg riktig på trefas IT lading, i motsetning til TWC.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

thebadger

Sitat fra: turfsurf på torsdag 07. januar 2021, klokken 11:04
Sitat fra: thebadger på torsdag 07. januar 2021, klokken 10:36
Dog, den er ikke billigst (i hvert fall ikke nå).
Med TWC trenger du jordfeilbryter type B, så der var du plutselig oppe på samme pris som Easee.
Skal man sammeligne like for like så må man og ha med type 2 kabel til Easee (for å gi samme smidighet). Jeg hadde aldri orket å dra type 2 kabel ut og inn av bilen. Derfor vi har fire type 2 kabler nå :).

Easee funker i tillegg riktig på trefas IT lading, i motsetning til TWC.
Men vi sammenligner ikke like for like. Felix sa at TWC var billigst så jeg bare påpekte at det ikke er tilfelle (i hvert fall nå). Praktisk er en helt annen bolle, og selv om det er en universal sannhet at rosinboller er best så er det fortsatt mennesker som kjøper uten eller med sjokolade.

Jeg vet ikke hva denne tråden handler om lengre.

jkirkebo

Sitat fra: hemi på torsdag 07. januar 2021, klokken 09:22
kjøp deg type 2 kabel med knapp, det er must.

Hvorfor er det et must? Har det ikke selv og har aldri savnet det. Lader bilen 2-3 ganger pr. uke i snitt, løser greit ut kabelen med appen før jeg har rukket frem til bilen.

Klart, står bilen parkert på et sted uten verken 4G eller Wifi-dekning blir det jo noe verre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. januar 2021, klokken 11:16
Sitat fra: hemi på torsdag 07. januar 2021, klokken 09:22
kjøp deg type 2 kabel med knapp, det er must.

Hvorfor er det et must? Har det ikke selv og har aldri savnet det. Lader bilen 2-3 ganger pr. uke i snitt, løser greit ut kabelen med appen før jeg har rukket frem til bilen.

Klart, står bilen parkert på et sted uten verken 4G eller Wifi-dekning blir det jo noe verre.
Spørsmålet var vel egentlig om åpning av ladeluken. Det skal jo kunne gjøres med et lett trykk, men det er jo også lett å gjøre det på skjermen. Med ny sw er det bare å trykke på det lille "lynet" ved bildet av bilen.

Et lite tips - slukke kjørelys når en står i fergekø eller lignende,  to trykk på "lynet".


2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Elmo

Sitat fra: jlan på torsdag 07. januar 2021, klokken 13:55
Med ny sw er det bare å trykke på det lille "lynet" ved bildet av bilen.
Jeg klarer ikke åpne ladeluka fra skjermen i det hele tatt etter jeg fikk se 2020.48.x  :o

Sitat fra: jlan på torsdag 07. januar 2021, klokken 13:55
Et lite tips - slukke kjørelys når en står i fergekø eller lignende,  to trykk på "lynet".
Lade-lynet ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Electric cars in Norway

#1311
Om rim og is i lyktene. Jeg trodde faktisk dette ikke skjedde lengre på 21 modellene men kansje jeg tar feil?

Kan hende han under som jeg kopierte fra FB TM3 gr har en eldre modell?

Jeg vet ikke.... Uansett det er jo Tesla sitt ansvar å sørge for at disse lyktene som ikke varmes opp pga led - at de ikke rimer og iser - for det er jo en produksjonsfeil.

Så derfor legger jeg dette innlegget her inne på TM3 feil og mangler tråden... mer som til informasjon til de dette gjelder og ikke ment som en diskusjon om det er greit eller ikke greit med rim og is på frontlyktene...TM3 bilene er uansett fantastisk selv om den har noen små feil nå om dagen... det løser seg... det gjør det altid med Tesla :+1: :+1: :+1: :+1:

Kopi fra innlegget:
Hei*. Jeg har fått en del rim/is på innsiden av begge hovedlyktene.
Litt ekstra info. Videoen er tatt etter en 1,5 timers kjøretur. Rimet/isen var også der før turen. Er nok dugg som har fryst sannsynligvis.
Noen som har en lur løsning for å få bort dette? (Har ikke tilgang til varm garasje)
Eller er det å snakke litt med Tesla?

Svar:
Hva med å sette på fjernlys?

Annet svar:
Hvis det er plagsomt er det bare å kjøre inn i en varmgarasje eller tilføre litt varme til lykteglassene.
Kan hende handvarmere er tilstrekkelig? (Har ikke selv prøvd, men koster lite å prøve og du kan ha posene liggende i bilen). Ellers virker hårføner eller varmepistol godt på problemet.

Haggish

Så en video på nett som avslørte at det var utette pakninger på baklysene, han sjekket det på samme måte som du sjekker etter lekkasje i f.eks en sykkelslange. Google det så finner du det😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt


Electric cars in Norway

 :+1: :+1:Counterpointer :+1: :+1: :+1:

Men jeg lurer vel på om dette er Tesla stuff for DIY er ikke noe man gjør når det er nybilgaranti. Eller roter jeg nå?? :D :D


How to fix your fogged up Tesla tail lights
37,903 views•Dec 4, 2020

Electric cars in Norway

#1315
Sitat fra: Haggish på søndag 10. januar 2021, klokken 11:11
Så en video på nett som avslørte at det var utette pakninger på baklysene, han sjekket det på samme måte som du sjekker etter lekkasje i f.eks en sykkelslange. Google det så finner du det😉

Haggish :+1: :+1:

Kanske et mindre probl på de nye frontlyktene?
https://electrek.co/2020/12/15/tesla-upgrading-model-3-y-headlights/



Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 10. januar 2021, klokken 18:22
:+1: :+1:Counterpointer :+1: :+1: :+1:

Men jeg lurer vel på om dette er Tesla stuff for DIY er ikke noe man gjør når det er nybilgaranti. Eller roter jeg nå?? :D :D


How to fix your fogged up Tesla tail lights
37,903 views•Dec 4, 2020
Hvis du velger å tette lykter slik de viser i videoen så mister du garanti på disse, men poenget er vel da at du ikke trenger garanti siden de da er tette.

Haggish

Greia er at om det er dette som gjør at de dugger, så er det ingen tvil om at det er en fabrikasjonsfeil, dermed garanti😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Electric cars in Norway

Haggis :+1: :+1: Det er slik jeg har tenkt også. En fabrikasjonsfeil, dermed garanti :+1: :+1:

Alexander Lüthi

Sitat fra: jasken på onsdag 06. januar 2021, klokken 10:09

1. Bilen har stått ute i minusgrader -1 til ca -10 i to døgn. Når jeg skulle forvarme bilen idag for å svippe kona et sted så fikk jeg beskjed i appen at bilens alarm hadde blitt utløst og appen klikket. Jeg hørte ingenting så tenkte ikke noe over det, men når jeg kom til bilen ca 10 min etterpå så så jeg i sentry mode lagringen at riktignok hadde alarmen gått og bilen har stått å blinket sikkert laget lyd også, hvorfor dette tror dere? Var ingen andre rundt bilen, var to biler parkert foran og bak, men thats it.


Takker for svar om noen har litt mer info rundt slike ting.

Opplevde akkurat det samme i dag tidlig. -8 grader, forvarming startet med sceduled departure og en liten stund etter får jeg melding om utløst alarm og bilen står å piper på oppkjørselen. Kikker ut, ingen personer rundt bilen, bare en parkert bil ved siden av.
Når jeg senere går ut i bilen står det at alarmet har blitt utløst, men ingen sentry video har blitt lagret på det tidspunktet...

Kanskje vibrasjoner fra varmepumpen trigget alarmen? 🤣

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA