Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: jlan på fredag 24. april 2020, klokken 17:57
Sitat fra: knegg på tirsdag 21. april 2020, klokken 22:49
Hva skjer her? Masse hakk på hengslene på høyre bakdør.   :o

Hva kan forårsake dette?
Min var slik ved levering. De lakkerte det sånn noenlunde mens jeg ventet. Jeg tror det må ha skjedd under montering av dørene. Det er vel en svaksynt robot som har den jobben kanskje.
Ser også ut som døren gnager litt i metallet. Feiljustert kanskje? Får vel sende av gårde en epost.
2020 Model 3

knegg

Lakken har sprukket opp på en rimelig skarp kant på bagasjeluken.
Andre som har opplevd det samme?
2020 Model 3

Toalmar

Sitat fra: knegg på lørdag 25. april 2020, klokken 22:36
Lakken har sprukket opp på en rimelig skarp kant på bagasjeluken.
Andre som har opplevd det samme?
Kan dette ha med det vi har sett på model 3 generelt med lite lakk der hvor du ikke vanligvis ser til vanlig?
https://www.elbil24.no/nyheter/ble-slaktet-for-lakken-na-tar-tesla-grep/72365590
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

TøddiVedder

Skulle kjøre unge i barnehagen i morges. Så fikk jeg ikke sette bil i D. Aldri fått den meldingen før. Flere som har fått den? Byttet til leaf og kjørte ungen og når jeg kom tilbake var alt som før...

Autowinder

Kan ha vært en teknisk "sw-oppdatering" som ble pushet på fra Tesla og som startet opp når du satte deg i bilen. Det er ikke sikkert en ser noe nytt innhold eller endret versjonsnummer i en slik.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TøddiVedder

Det er godt mulig. Alt så ut til å virke med unntak av å sette bil i gir.

TøddiVedder

Ingen flere som har fått feilmeldingen 2 poster lengre opp?
Har fått den 3 dager nå. Ene på lørdag på fjellet og måtte ringe tesla. Etter power off i 2 min, så virket den igjen. Samme feilmeldingen i dag. Men idag prøvde jeg power off uten hell. Kjørte ungene til barnehagen i leafen igjen. Når kom tilbake,  virket alt igjen. Irriterende.
Slike unødvendige ting gjør at madammen (som ikke var like interessert i å kjøpe Tesla som meg) blir irritert.

mikaelf

Jeg ville ringe Tesla og be dem å undersøke nøye eller booke en servicetime fra appen.
Jeg har følgt med forumet lenge, kan ikke huske at det var noen med en en slikt vedværende problem :(
TMY - LR AWD (2022 HW3)

skysurfer

Sitat fra: knegg på lørdag 25. april 2020, klokken 22:36
Lakken har sprukket opp på en rimelig skarp kant på bagasjeluken.
Andre som har opplevd det samme?
Det samme skjedde på min. Antok at de hadde vært borti da de skiftet bakrute. Har sort lakkstift liggende så smurte bare på... Men bakluken min gnisser mot både baklykt og støtfanger.... samt panser gnisser mot støtfanger.  Venter fremdeles på godkjenning på disse punktene.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

TøddiVedder

Da fikk jeg tilbake bilen. Var noen løse ledninger (sikkert etter at jeg måtte bytte bakrute da varmetrådene ikke virket)

E_S

Hentet ut bil i starten av mars. Noen lakkdefekter: støv over høyre bakdør, lakkfeil på kanten av bagasjelokket, avflasset lakk på støtfanger bak på kanten mot bakskjerm. Registrert ved utlevering, men måtte likevel tilbake en gang til så de kunne se på det, uvisst hvorfor.. Fikk telefon fra MPS Micropaint for et par uker siden, leverte bilen på mandag og hentet den i går. Alt OK. Gikk overraskende smertefritt..

Nå må jeg bare få sett på en skranglelyd fra øvre hjørne av dashbord - er lettere å se på det selv enn å forholde seg til Tesla så lenge ingenting trenger å byttes..
:)

knegg

Sitat fra: E_S på lørdag 09. mai 2020, klokken 11:39
Hentet ut bil i starten av mars. Noen lakkdefekter: støv over høyre bakdør, lakkfeil på kanten av bagasjelokket, avflasset lakk på støtfanger bak på kanten mot bakskjerm. Registrert ved utlevering, men måtte likevel tilbake en gang til så de kunne se på det, uvisst hvorfor.. Fikk telefon fra MPS Micropaint for et par uker siden, leverte bilen på mandag og hentet den i går. Alt OK. Gikk overraskende smertefritt..

Nå må jeg bare få sett på en skranglelyd fra øvre hjørne av dashbord - er lettere å se på det selv enn å forholde seg til Tesla så lenge ingenting trenger å byttes..

Sliter fremdeles med skrangling i fra dashbord, og de har prøvd å rette det 3 ganger? Jeg har endt opp med en bit mikrofiberklut mellom høytalergrill og dashbord, det hjelper litt.


Og nå sist:
2020 Model 3

RN1776

Do most people here take the car for service to re-align the chrome trim around the windows?

Mine are misaligned.  Not the worst example in the world, but it is noticeable to me. 

I haven't booked it for service - i did not want the discomfort of possibly having to "argue" whether this is an "issue" or not.  But now I take the car in anyways, because the rubber seals around the door frame are dislodging at different spots.

Is it worth asking to repair the chrome trim?

Also the fender camera is quite crooked

Klykken

Yes, write down everything in the appointment schedule in the app. Why wouldn't you do that? If you have to argue, so what?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RN1776

Sitat fra: Klykken på torsdag 14. mai 2020, klokken 06:17
Yes, write down everything in the appointment schedule in the app. Why wouldn't you do that? If you have to argue, so what?

Just wondering if it is common/typical request for customers here.

If not, I didn't want want to be the lone "nitpicking" customer  :-X.  After all, it is a small cosmetic issue, and not a body panel or something more structurally consequential :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA