Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TeslaFi, LinkMyTesla, ScanMyTesla og tilsvarende monitoreringsapper/nettsider

Startet av GOS, lørdag 23. februar 2019, klokken 23:39

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på søndag 11. august 2019, klokken 09:22
Sitat fra: Motorwatt på fredag 09. august 2019, klokken 14:29
2 halvlitere øl...... Og så varer den lenger.
Hvordan kan den vare lenger?
Hvor lang tid bruker du på å konsumere 2 1/2 l. øl? Litt kortere tid enn du skal ha Teslaen din formoder jeg  8).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på søndag 11. august 2019, klokken 09:25
Hvor lang tid bruker du på å konsumere 2 1/2 l. øl? Litt kortere tid enn du skal ha Teslaen din formoder jeg  8).

Nå hverken kan eller skal jeg svare for Tolmar, men for egen del:  Har noen bokser med øl stående her (rett nok ikke så mye som 1 liter tror jeg?) som ble anskaffet for ca 4 biler siden. Så her ville nok ikke formodningen din holdt ;)

Er ikke noe glad i øl, og drikker det praktisk talt ikke. Men er ikke noen avholdsmann av den grunn...
Model S 85D

Motorwatt

Jeg er heller ikke noen øldrikker, men tar av og til noe annet. Stats må ikke forveksles med Sats (for oss som bare såvidt har stiftet bekjentskap med det siste). Stats derimot er faktisk, og i all edruelighet, en utmerket app for de som har en viss interesse av å følge med på bilens finurligheter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

iOS appen Stats vs TeslaFi, hva foretrekkes? Jeg har ikke Apple for tiden så får ikke sjekket. Noen gode reviews der ute av førstnevnte? Føler den går litt under radaren?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Motorwatt

Teslafi finnes ikke som iOS-app. Teslafi er mere omfattende, mens Stats er veldig elegant, og med lekker GUI. Jeg bruker begge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

Jeg vet at TeslaFi ikke er en en ios app. De reviewene jeg har snublet over av Stats appen har bare vært litt mangelfulle syns jeg, derfor jeg lurte. Men ser ut til at TeslaFi er "best" og Stats scorer på pent design.

Regner med at du ikke har problemer med å få bilen til å sove selv om du bruker begge (samtidig)?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Motorwatt

Man må bare ikke sjekke bilens tilstand til enhver tid, så går det som regel bra. Sist natt som "sov" den nesten 7 timer mellom 2300 og 0900. Jeg er fornøyd med det. Hvis man å ønsker å holde den våken gjennom natten, så snakker man vel om bare 1-2 kr. i økte strømutgifter. Omtrent som en 3 minutters dusj....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

Har ikke planer om å holde den våken nei, ønsker at den skal sove mest mulig for jeg har tidvis ikke tilgang til å ha bilen stående tilkoblet strøm og da er det surt om jeg på en ukes tid mister verdifull rekkevidde. 8% i døgnet som antydes tidligere i tråden her er jo uhørt mye, jeg har 0,1% i dag, rett nok har jeg X og ikke 3 som omtalt. Men altså om du ikke brukte bilen så burde den jo sovet mye mer enn 7 av de 10 timene? Jeg ville satt TeslaFi i sovemodus for natten hvertfall. Jeg får teste og se hvordan det går.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Motorwatt

Jeg bruker bilen hver eneste dag, og flere ganger om dagen. Den står alltid tilkoblet om natten, men jeg har forståelse for din bekymring.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Synes selv TeslaFi er helt super. Bilen sovnet etterhvert også - under wifi dekning og etter noen programoppdateringer. Sov aldri utenfor wifi, men da gikk den offline iht Teslafi. Aldri «waking up» i appen heller utenfor wifi. Men strømforbruket var omtrent like lavt som sleep.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Sitat fra: Contango på lørdag 24. august 2019, klokken 22:34
Synes selv TeslaFi er helt super. Bilen sovnet etterhvert også - under wifi dekning og etter noen programoppdateringer. Sov aldri utenfor wifi, men da gikk den offline iht Teslafi. Aldri «waking up» i appen heller utenfor wifi. Men strømforbruket var omtrent like lavt som sleep.
Gjorde et eksperiment idag. Blokkerte WiFi-access til bilen fra routeren, og den gikk straks i søvn, og har nå sovet uavbrutt i 7 timer og 32 minutter. Har flere ganger vært inne med Teslafi for å sjekke, og dette vekker ikke opp bilen.

ps. De varslene jeg har fått om oppdatering har alltid kommet over LTE når bilen har vært utenfor WiFi-dekning. Jeg skal nå forsøke å ikke ha den tilkoblet WiFi i en periode for å se hva som skjer/ikke skjer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

SitatSov aldri utenfor wifi, men da gikk den offline iht Teslafi. Aldri «waking up» i appen heller utenfor wifi. Men strømforbruket var omtrent like lavt som sleep.
Teslafi har akkurat gjort en endring. Tidligere registrerte den ikke Offline som Sleep, men dette er nå korrigert.

Recent firmware versions have been reporting the vehicle as offline during an idle session instead of the vehicle being asleep.  When the vehicle reports offline during an idle session TeslaFi will now consider this as a sleep session.  This feature can be turned off in settings->sleep modes->advanced.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på søndag 25. august 2019, klokken 20:23
Teslafi har akkurat gjort en endring. Tidligere registrerte den ikke Offline som Sleep, men dette er nå korrigert.

Recent firmware versions have been reporting the vehicle as offline during an idle session instead of the vehicle being asleep.  When the vehicle reports offline during an idle session TeslaFi will now consider this as a sleep session.  This feature can be turned off in settings->sleep modes->advanced.
Så de som tidligere hadde problemer med å få bilen til å sove.
Vil nå kunne tro bilen sover, men i stedet er den offline
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA