Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste?

Startet av Svg1974, lørdag 23. februar 2019, klokken 08:22

« forrige - neste »

Svg1974

Har noen funnet informasjon om id vil ha hengerfeste?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer

Ikke noe sikkert, dvs ingen indikasjon på dette. Tipper VAG da heller vil ha deg over på E-tron eller Crozz/Buzz

MooCow

Er vel sluppe lite spesifikk info om Neo endå ja. Så blir jo tipping om det kjem hengarfeste eller ikkje. I og med at bilen vert "Golfstørrelse utanpå og Passatstørrelse innvendig" og skal masseproduserast i stort antal, så vert eg eg litt overraska dersom dei ikkje tilbyr hengarfeste.

Counterpointer

Jeg blir mer overrasket om de tilbyr hengerfeste.

Up_&_Away

tviler på hengerfeste her ja

men

synes flere elbilprodusenter burde laget til et bagasjesystem i form av feks et hengerfeste - en krok - slik at man i det minste kan transportere sykler eller bagasjebrett på en slik sak. Ja, man har taket - men burde vært mulig med 50 kg bakpå også.
VW e-Up! nybil fra august 2018

Counterpointer

Sitat fra: Up_&_Away på søndag 24. februar 2019, klokken 12:03
tviler på hengerfeste her ja

men

synes flere elbilprodusenter burde laget til et bagasjesystem i form av feks et hengerfeste - en krok - slik at man i det minste kan transportere sykler eller bagasjebrett på en slik sak. Ja, man har taket - men burde vært mulig med 50 kg bakpå også.
Det finnes både boks fra Thule og flere.

Hengerfeste til slik bruk trenger ikke godkjenning og kan monteres på de fleste biler.


Cowboystrekk

Krok med 75kg for sykler, bagasjeboks etc er bekrefta. Synd det ikke blir vanlig hengerfeste :/
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Elmo

Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 13. juli 2019, klokken 10:02
Krok med 75kg for sykler, bagasjeboks etc er bekrefta. Synd det ikke blir vanlig hengerfeste :/
Forstår ikke problemet. Hvor mange har (fornuftig) hengerfeste på en Golf ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elektro12

Utrolig praktisk å kunne trekker en liten henger opp til 750 kg om man bor utenfor ring 3.

turfsurf

På en så liten bil uten takstativ og uten mulighet til å trekke en liten henger blir man da avhengig av å betale for frakt for den minste ting, alternativt leie bil med henger eller varebil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lible

Sitat fra: Elmo på søndag 14. juli 2019, klokken 23:32
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 13. juli 2019, klokken 10:02
Krok med 75kg for sykler, bagasjeboks etc er bekrefta. Synd det ikke blir vanlig hengerfeste :/
Forstår ikke problemet. Hvor mange har (fornuftig) hengerfeste på en Golf ???
Jeg vil gjerne ha hengerfeste på en Golf. Nå har jeg en Golf uten hengerfeste og har ønsket det flere ganger, men med en større 4wd med slikt har det ikke vært prioritert. Ville uten tvil gått for en I.D3 hvis den hadde hatt slikt, nå er jeg i sterk tvil. Forøvrig et tullete spørsmål, det finnes da plenty med små biler med hengerfeste, mange trenger ikke henger for de store lassene, men å supplere et lite bagasjerom.

Trond.m

Da er det bekreftet at det kommer transportfeste i det minste. Men i likhet med Audi så ser ut til at det er leveringsproblemer med det, ref. epost som kom i dag.

«Med transportfeste til din ID.3 1ST kan du benytte sykkelholder og andre transportløsninger beregnet for montering på tilhengerfeste. Maks last er 60 kg.

Leveringssituasjonen til transportfeste er dessverre usikker fordi leverandøren er påvirket av nedstenging i forbindelse med pandemien Covid-19»

anorway


OlaM

For prisen av en tilhenger kan man bestille mange hjemleveringer. Skjønner at noen har et konstant jag med å frakte ræl mellom A og B, det har jeg heldigvis ikke. Men når jeg ser digre firhulstrekkere på hagesenteret som drar boggihenger lastet med fem-seks sekker bark som like gjerne hadde fått plass i en e-Up, så begynner jeg å lure litt på om ikke dette norske hengerbehovet er litt preget av store gutter som liker store leker.  :P
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA