Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skuffende lyd fra 2014 leaf

Startet av HaaBaltz, onsdag 20. februar 2019, klokken 19:28

« forrige - neste »

HaaBaltz

Hei, jeg har nylig kjøpt en SL premium 2014 leaf som har blitt importert fra USA, den har Bose kasse baki, men jeg synes ikke lyden er bedre en middels god, lyden er riktignok noe bedre på høye lydnivåer men på volum som jeg synes er er behagelig høres det ut som billigradio. Og det høres ut som om all lyden kommer midten av dashbordet.

Jeg har hovedsaklig prøvd å høre på musikk fra spotify via bluetooth.

Er det noe som kan være feilinnstilt i min bil/spotify fordi dette høres så simpelt ut.

Satt nylig å med en BMW i3, og lyden der hørtes mye bedre ut, til tross for at jeg aldri har sett noe særlig skryt av lydanlegget til BMW, mens mange fremhever at leaf har Bose anlegg.



Lassi

Har ikke Bose i min Leaf, men har 2 andre biler med Bose anlegg og felles for disse er at det de begge er søppel.

Trekkoppbil

Et alternativ er å bytte til ettermarkedshøytalere. Man kan leite etter tråder rundtomkring for å lese om hva andre er fornøyd med:
Sitat fra: vincelaw link=https://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=24373
I replaced the 4 Bose speakers in my 2014 w/ Infinity Kappa 62.11i 6.5 Inch Coaxial Speaker. I used the existing speaker's bases.

Sounds substantially better, fuller & smoother sound w/ better highs and lows. And now the equalizer is set as -1 for both base and treble (they were both at +2).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA