Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

KIA lanserer ny elektrisk modell under Geneva Motor Show 2019?

Startet av lirekassa, onsdag 20. februar 2019, klokken 00:04

« forrige - neste »

lirekassa

Ny 'Tesla-killer' på gang? Det ryktes at det er KIA Stinger som kommer i elektrisk utgave, og at KIA skal holde en presentasjon under Geneva Motor Show som begynner 7. mars. Blir også spennende å se om Hyundai kommer med noe mer...

Stay tuned.

Counterpointer

Kan vi ikke bli enige om å kalle det konkurent, killer har blitt brukt for mye og har lite mening og fungerer dårlig som begrep.

Stinger er et fint karosseri, blir interessant med spesifikasjoner og pris.

lirekassa

Joda, det kan vi gjerne. Det var litt nettopp fordi begrepet har mistet sin mening at jeg valgte å bruke det. :)

Uansett, skulle det være en Stinger EV ('Electric Stinger'?) så er den størrelsesmessig et sted mellom Model 3 og Model S, men litt lavere enn begge. Personlig ønsker jeg flere SUV/Crossovers, og ikke flere sportsbiler, men det er rom for flere biler i dette segmentet også - og forholdsvis lett å friste med AWD og fantastiske elmotorer med akselerasjon ulikt det vi har sett tidligere.

Har lagt ved bilde med dimensjonene (hentet fra mobiledimension.com).

Superelbilen


Kårepåsporet

Da er valget enkelt. Tesla 3 med mindre utvendige mål, billigere og større bagasjerom, pluss ladenettverk.
Dekkpakke til Tesla blir også halv pris av Kia.

lirekassa

Uansett morsomt at de følger opp og lanserer flere modeller, så får vi se om de får opp produksjonsantallet litt også. Spent på å se specs, om den hurtiglader raskere og har større pakke enn nåværende modeller. Antar drivlinje i alle fall blir en god del sprekere og med AWD. Hvis det er Stinger da :)

magenuss

Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

lirekassa

Tror det er Stinger, hadde vært spennende mer spennende med noe annet :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hvorfor skal Kia lansere ny elbil når de knapt nok vil produsere og levere det de har fra før av?

Blir det et nytt bevis på at;
joda, vi kan lage gode elbiler som kundene vil ha  (håper bare ingen kjøper dem for da må vi levere disse i stedet for ICE)  ??

Kårepåsporet

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:45
Hvorfor skal Kia lansere ny elbil når de knapt nok vil produsere og levere det de har fra før av?

Blir det et nytt bevis på at;
joda, vi kan lage gode elbiler som kundene vil ha  (håper bare ingen kjøper dem for da må vi levere disse i stedet for ICE)  ??

Spot on!
Kia/BOS hadde meg på kroken. Nå sliter jeg med å velge Kia selv om tilhengerfeste skulle bli mulig for eNiro.
Og det gjelder ikke bare denne gang, jeg vil sannsynligvis aldri mer se på Kia når jeg skal bytte bil, hvert andre/tredje år.
Men de har jo åpenbart nok kunder, så de er vel glade for alle og en som de mister.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA